Upplopp i rosengård

M103
19 december 2008 · 1 570 Inlägg

NeonX skrev:
Det är bara komiskt att det alltid skall kastas ut så fort nått händer, ut med alla, slå alla, ge polisen fria tyglar....Tyskland, ww2 någon???

Och vad är ditt alternativ?

Jag anser att majoritetens intressen alltid ska gå först och det är ju bara en liten grupp som ställer till bus än så länge. Så varför låta en liten dum grupp människor få förstöra för den stora massan????

Allt handlar bara om en lokal som ägs av privat aktör och han gör precis vad han vill med lokalen. Är man så fanatisk så man kastar bomber för den sakens skull får man gärna bosätta sig i ett land utan demokrati med samma typ av fanatiker. Nolltolerans mot våldsamheter, det tror jag en klar majoritet av svenska folket (med både svenskt och utländskt ursprung) vill se. Varför fly från Bagdad när det ser likadant ut på gatan hemma i Rosengård?

IceEyes Varningar: För många..
19 december 2008 · 2 552 Inlägg

Riv hela området och kasta ut huliganerna som bor där..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
kawiZz RMR-Crew
19 december 2008 · 478 Inlägg

Dom gör som i sina egna hemland, så vi borde inte vara sämre vi.
Staten borde bomba stället och göra en stor sjö av rosengård istället.

Nehe
19 december 2008 · 687 Inlägg

Man blir ju mörkrädd av vad vissa skriver här inne. Lås tråden.

M103
19 december 2008 · 1 570 Inlägg

Nehe skrev:
Man blir ju mörkrädd av vad vissa skriver här inne. Lås tråden.

Ja det är otäckt när folk stödjer våldsamma upplopp och terrorism.

expect1991
19 december 2008 · 1 814 Inlägg

tkd_rille skrev:

FireTraXX skrev:

tkd_rille skrev:

de bor faktiskt svenskar där som bott där längre än de invandrare som faktiskt förstör där. rosengård är dessutom stort och de är bara vissa gårdar som är problemet. hemgården är väl värst av dem.

sen varför ska de ha mer än en moske på 1 mils omkrets? de har ju redan en moske, så varför starta en ny i en källare?

Källarmoskén har varit där i 16 år.

ja sen finns där en moske till?. hur många ska de ha?. inte för att vara sådan men hade vi åkt till deras land så i helvete heller att vi hade fått slänga upp en svensk kyrka hos dem, de hade bränt ner den direkt.

Jag vill inte försvara dessa våldsamma händelser i Rosengård men var har du fått den där "faktan" ifrån?

Jag kommer från ett land i Mellanöstern där majoriteten är muslimer men vi har ändå en minoritet i min stad som är kristna och de har flera stycken vackra kyrkor, de blir aldrig heller attackerade eller ifrågasatta.

Varför ska de inte få öppna fler moskéer? om man nu tar illa upp av det som kristen får man vlä helt enkelt öppna en kyrka själv? En sann muslim använder dessutom aldrig våld, vilket i detta fall är positivt. Det är verkligen tragiskt hur hela religionen Islam har smutsats ner av våldsamma extremister, det finns trots allt 1,5 Miljarder fredsamma och snälla muslimer världen över.

Sverige är enligt mig för segregerat och det är viktigt för varje individ att vara egensinnig och inte döma på förhand.

NeonX
19 december 2008 ·

henrikh skrev:

NeonX skrev:
Det är bara komiskt att det alltid skall kastas ut så fort nått händer, ut med alla, slå alla, ge polisen fria tyglar....Tyskland, ww2 någon???

Och vad är ditt alternativ?

Jag anser att majoritetens intressen alltid ska gå först och det är ju bara en liten grupp som ställer till bus än så länge. Så varför låta en liten dum grupp människor få förstöra för den stora massan????

Allt handlar bara om en lokal som ägs av privat aktör och han gör precis vad han vill med lokalen. Är man så fanatisk så man kastar bomber för den sakens skull får man gärna bosätta sig i ett land utan demokrati med samma typ av fanatiker. Nolltolerans mot våldsamheter, det tror jag en klar majoritet av svenska folket (med både svenskt och utländskt ursprung) vill se. Varför fly från Bagdad när det ser likadant ut på gatan hemma i Rosengård?

Mitt "alternativ"...ska jag vara ärlig har jag inget direkt alternativ, men att bara sparka, skalla, slå har aldrig hjälpt i större sammanhang...självklart skall personerna som uppför sig som de gör gripas och få sitt straff. Under de omständigheter som folk grips här, inte av nån gestapopolis som går under speciallagar/inga alls, vilket de låter som på många här att ni vill införa.

Och om du gemför rosengårds gator under upplopp med bagdad har du uppenbarligen inte den blekaste aning om vad du pratar om iaf.



angående KawiZz inlägg...Skulle du vilja bo i ett land där statens problemlösning består av bomber?

M103
19 december 2008 · 1 570 Inlägg

NeonX skrev:

henrikh skrev:

NeonX skrev:
Det är bara komiskt att det alltid skall kastas ut så fort nått händer, ut med alla, slå alla, ge polisen fria tyglar....Tyskland, ww2 någon???

Och vad är ditt alternativ?

Jag anser att majoritetens intressen alltid ska gå först och det är ju bara en liten grupp som ställer till bus än så länge. Så varför låta en liten dum grupp människor få förstöra för den stora massan????

Allt handlar bara om en lokal som ägs av privat aktör och han gör precis vad han vill med lokalen. Är man så fanatisk så man kastar bomber för den sakens skull får man gärna bosätta sig i ett land utan demokrati med samma typ av fanatiker. Nolltolerans mot våldsamheter, det tror jag en klar majoritet av svenska folket (med både svenskt och utländskt ursprung) vill se. Varför fly från Bagdad när det ser likadant ut på gatan hemma i Rosengård?

Mitt "alternativ"...ska jag vara ärlig har jag inget direkt alternativ, men att bara sparka, skalla, slå har aldrig hjälpt i större sammanhang...självklart skall personerna som uppför sig som de gör gripas och få sitt straff. Under de omständigheter som folk grips här, inte av nån gestapopolis som går under speciallagar/inga alls, vilket de låter som på många här att ni vill införa.

Och om du gemför rosengårds gator under upplopp med bagdad har du uppenbarligen inte den blekaste aning om vad du pratar om iaf.



angående KawiZz inlägg...Skulle du vilja bo i ett land där statens problemlösning består av bomber?

Nej jag tycker inte man ska ha någon hemlig polis. Men den vanliga polisen verkar vara väldigt ryggradslös när det gäller demonstrationer som urartar. Se på fiaskot i Göteborg och Reclaim the city i Stockholm. Katastrof. En minoritet som får immunitet enligt grundlagen att totalförstöra en hel stadsdel så vanligt folk inte kan vistas där. Det är inte rätt. Det måste till en ändring i lagen så polisen kan göra något.

Och nej jag har inte varit i Bagdad eller Rosengård men jag tror inte folk som flytt från krig och elände vill ha massa bråk med hemmagjorda bomber på sina gator i Sverige, det var så jag menade.

FireTraXX DFFL
19 december 2008 · 9 020 Inlägg

En sak som är ganska komisk är att när bensinpriserna är höga, kameror sätts upp längs vägarna eller när polisen tar lite för lång tid på sig att komma till ett bilinbrott så är detta precis vad ni vill ska hända.
Men när utlänningar reagerar på en orättvisa så ska de torteras och kastas ut ur landet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
M103
19 december 2008 · 1 570 Inlägg

FireTraXX skrev:
En sak som är ganska komisk är att när bensinpriserna är höga, kameror sätts upp längs vägarna eller när polisen tar lite för lång tid på sig att komma till ett bilinbrott så är detta precis vad ni vill ska hända.
Men när utlänningar reagerar på en orättvisa så ska de torteras och kastas ut ur landet.

Vad är orättvisa? En fastighetsägare gör väl vad han vill med sina lokaler? Dessutom skulle man väl köra utbildning för flyktingar i lokalerna.

Jag tycker inte det är befogat att kasta en hemmagjord bomb mot en polisman för en sådan sak. Det är lite overkill.

FireTraXX DFFL
19 december 2008 · 9 020 Inlägg

henrikh skrev:

FireTraXX skrev:
En sak som är ganska komisk är att när bensinpriserna är höga, kameror sätts upp längs vägarna eller när polisen tar lite för lång tid på sig att komma till ett bilinbrott så är detta precis vad ni vill ska hända.
Men när utlänningar reagerar på en orättvisa så ska de torteras och kastas ut ur landet.

Vad är orättvisa? En fastighetsägare gör väl vad han vill med sina lokaler? Dessutom skulle man väl köra utbildning för flyktingar i lokalerna.

Jag tycker inte det är befogat att kasta en hemmagjord bomb mot en polisman för en sådan sak. Det är lite overkill.

Självklart så är det fel att kasta bomber mot poliserna, jag sa inget om att det var rätt eller fel att göra som de gör.
Det jag påpekade var att de flesta här har sjukligt mycket dubbelmoral.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rquired Allmänt envis
19 december 2008 · 12 512 Inlägg

Ser inga problem med "utlänningar", dessa är väl lika välkommna här som jag i deras land ( i de flesta fall) Andelen procent idiotiska radikala extremistutlänningar är väl lika stor som andelen lika svenskar.

Men jag tror problemet härstammar i att Sverige tar emot fler än landet kan hantera, placerar dom i ett område (tex rosengård), och sen hoppas på att dom sitter där lungt och stilla utan sysselsättning råd med mat för dagen osv. Klart en del av dessa anser sig orättvist behandlade.

Det är nog mer humant att neka dom inträde, tills vi kan ta emot dom på ett anständigt sätt.

Senast redigerat av Rquired (19 december 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
M103
19 december 2008 · 1 570 Inlägg

FireTraXX skrev:

henrikh skrev:

FireTraXX skrev:
En sak som är ganska komisk är att när bensinpriserna är höga, kameror sätts upp längs vägarna eller när polisen tar lite för lång tid på sig att komma till ett bilinbrott så är detta precis vad ni vill ska hända.
Men när utlänningar reagerar på en orättvisa så ska de torteras och kastas ut ur landet.

Vad är orättvisa? En fastighetsägare gör väl vad han vill med sina lokaler? Dessutom skulle man väl köra utbildning för flyktingar i lokalerna.

Jag tycker inte det är befogat att kasta en hemmagjord bomb mot en polisman för en sådan sak. Det är lite overkill.

Självklart så är det fel att kasta bomber mot poliserna, jag sa inget om att det var rätt eller fel att göra som de gör.
Det jag påpekade var att de flesta här har sjukligt mycket dubbelmoral.

Ok jag hajar smile

Ja problemet är inte ju inte att folk från andra länder skulle bråka mer. Det blir ett utanförskap om man packar ihop alla i getton och sen får de dåligt rykte för att det blir bråk där och då vill inga andra kommuner ha in "såna". Skulle man redan på 70-80talet spridit ut invandrare skulle problemen kanske inte varit lika stora.

Ch1n
19 december 2008 · 61 Inlägg

Rquired skrev:
Ser inga problem med "utlänningar", dessa är väl lika välkommna här som jag i deras land ( i de flesta fall) Andelen procent idiotiska radikala extremistutlänningar är väl lika stor som andelen lika svenskar.

Men jag tror problemet härstammar i att Sverige tar emot fler än landet kan hantera, placerar dom i ett område (tex rosengård), och sen hoppas på att dom sitter där lungt och stilla utan sysselsättning råd med mat för dagen osv. Klart en del av dessa anser sig orättvist behandlade.

Det är nog mer humant att neka dom inträde, tills vi kan ta emot dom på ett anständigt sätt.

Håller helt och hållet med dig. jag bor själv i ett område här i växjö som är Ghetto stämplat, fast det är lika lugnt här som överallt i staden, men ändå är det svårt att få bort stämpeln, vilket gör att Hyrorna blir lägre, och de som inte har vanlig lön osv hamnar här vilket i sin tur ger stor andel invandrare på ett område.
Ja jag vet att meningen blev knas men det skiter jag i just nu. ^^

Volvo XC70 "OceanRace" (2002)
Volvo 740 GL "Vintersläden" (1990)
Casy vinnarskalle!
19 december 2008 · 907 Inlägg

guwib skrev:

Brandis skrev:
ge dom sin kyrka tillbaks så lägger dom ner ju, så simpelt är det löst, istället för att kosta på sig ännu mer skattepengar och skicka "hem" dom...

angående bilden så är det en(1) person som sagt så, hon repsenterar väl knappast alla turkar i malmö?

det tror du inte hon gör ??! var fan bor du ngstans om du inte fattar det?hmm

hur många tror du har ett riktigt arbete i rosengård??betalar skatt som en vanlig människa?

klart man inte kan bunta ihop dem i en jävla klump heller, men det är alldeles för många odugliga i sverige..

sen har vi faddergalor etc etc, rädda barnen och jag vet inte vad.. men hur ser det ut utanför vår egen port??

ta pengarna och hjälp alla som har det svårt HÄR först.

barnen i afrika dör ändå, varför ge bromsmediciner till aids offer där för när de inte ens har mat för dagen! vari ligger logiken?! visst är det fruktansvärt men det är ju sant! lidandet förlängs och samtidigt så har de fött upp ytterligare 5 ungar med samma sjukdom, snacka om ekorrhjul..
staterna vill väl ha ngt lämpligt ställe att testa alla nya mediciner på?

är man rasist nu; eller är det rå vinklad fakta?

Håller med dig, till punkt o pricka. Tyvärr är det nog den verkliga sanningen. Skicka radiohjälpens pengar dit ner till rosengård istället. Svenska pengar tycker jag ska gå till svenska behövande, i första hand.

Senast redigerat av Casy (19 december 2008)

BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
BMW M3 "Crisis" (2002)
Ellertz Norrlänning
19 december 2008 · 1 453 Inlägg

Jaa så här blire när sossarna vill ha sitt mångkulturella samhälle. Det funkar inte.

Kommer man som ny till sverige så får man väl anpassa sig. Man kan inte leva fan varje gång man inte får som man vill. Jag vill ha en träningshall för innebandy, inte fan får jag det eller.. men inte börjar ja bomba poliser för det.

De flesta invandrare i rosengård vill inte bli svenskar. Vi är ju "Svennehoror" för dom. De värsta är ju att vissa muslimska grupper vill ha sharialagar i sverige. Helt sjukt.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Hamilton
19 december 2008 · 8 873 Inlägg

Om dom som inte trivs eller får ha sina moskeer så tänker inte jag hindra dom från att åka hem för i hemlandet borde det finnas moskeer i överflöd, använd dom.

Slösa skattemedel på sånt här trams när vi inte kan ta hand om våra egna.

Asfaltera området och ge dom svenska ungdomarna en motorbana är mitt förslag på problemet.

Senast redigerat av Hamilton (19 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se
jonesono Personal- och beteendevetare
19 december 2008 · 1 082 Inlägg

Ellertz skrev:
Jaa så här blire när sossarna vill ha sitt mångkulturella samhälle. Det funkar inte.

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Ellertz skrev:
Kommer man som ny till sverige så får man väl anpassa sig. Man kan inte leva fan varje gång man inte får som man vill. Jag vill ha en träningshall för innebandy, inte fan får jag det eller.. men inte börjar ja bomba poliser för det.

Det handlar om en moské i en lokal. Hade någon sagt upp ett kontrakt för kristna att verkar i en lokal kan jag lova dig att detta också hade uppmärksamats (förmodligen ej stenkastning). Men det verkar som att det är mycket våldsverkare som har kommit dit utifrån, från andra grupper, just för att kasta sten och härja.

Ellertz skrev:
De flesta invandrare i rosengård vill inte bli svenskar. Vi är ju "Svennehoror" för dom. De värsta är ju att vissa muslimska grupper vill ha sharialagar i sverige. Helt sjukt.

Vi har svenskar (svenska motståndsrörelsen) som vill ta vid där Hitler slutade...
Härligt att argumenten alltid är lika slipade. "Vi är ju svennehoror för dom". Är "de flesta" invandrare synonymt med "det var ett par snorungar på stan som skrek efter mig"? Vet du att det just är så här eller handlar det om rena antaganden? Har du koll på att just de som har föraktet är därifrån osv?
Det är lätt att haspla ur sig saker av bara farten.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
19 december 2008 · 1 082 Inlägg

FireTraXX skrev:
En sak som är ganska komisk är att när bensinpriserna är höga, kameror sätts upp längs vägarna eller när polisen tar lite för lång tid på sig att komma till ett bilinbrott så är detta precis vad ni vill ska hända.
Men när utlänningar reagerar på en orättvisa så ska de torteras och kastas ut ur landet.

Klockrent, faktiskt!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Muttley
19 december 2008 ·

FireTraXX skrev:

henrikh skrev:

FireTraXX skrev:
En sak som är ganska komisk är att när bensinpriserna är höga, kameror sätts upp längs vägarna eller när polisen tar lite för lång tid på sig att komma till ett bilinbrott så är detta precis vad ni vill ska hända.
Men när utlänningar reagerar på en orättvisa så ska de torteras och kastas ut ur landet.

Vad är orättvisa? En fastighetsägare gör väl vad han vill med sina lokaler? Dessutom skulle man väl köra utbildning för flyktingar i lokalerna.

Jag tycker inte det är befogat att kasta en hemmagjord bomb mot en polisman för en sådan sak. Det är lite overkill.

Självklart så är det fel att kasta bomber mot poliserna, jag sa inget om att det var rätt eller fel att göra som de gör.
Det jag påpekade var att de flesta här har sjukligt mycket dubbelmoral.

men de roliga just nu är att de som är där nere och ställer till jävelskap har inget med skitet och göra, de bor inte där, utan åker dit för att bråka och slå sönder saker och elda saker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang