Upplopp i rosengård

smiler
19 december 2008 · 672 Inlägg

Smiley skrev:

lanred skrev:
Jag tror inte ens att de som håller på med detta går till moskén för att de som tror på Gud tror inte på våld.

Word! e nå ungjävlar som bara vill förstöra, en sak o ge sig på polisen, men när dom ger sig på brandmän som bara vill släcka bränder och inte byr sig om någe annat så blir jag grymt förbannad!

Hoppas att någon tar lagen i egna händer snart och får dessa idioter att "försvinna".

Okej... ska vi tolka de som att du inte gillar polisen elle?

Blir mest irriterad av hela grejen... Va tacksam isf ff för att få komma till ett underbart land...
Passar de inte så bye bye...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
blacken
19 december 2008 ·

NeonX skrev:

blacken skrev:

Men jag vill inte diskutera religion, roten till allt ont.

Där så har du fel,fel,fel..

Vill du förklara det närmare?

Det är två ord, som ligger bakom allt skit, "jag vill"..

Senast redigerat av blacken (19 december 2008)

FreddeK
19 december 2008 ·

smiler skrev:

Smiley skrev:

lanred skrev:
Jag tror inte ens att de som håller på med detta går till moskén för att de som tror på Gud tror inte på våld.

Word! e nå ungjävlar som bara vill förstöra, en sak o ge sig på polisen, men när dom ger sig på brandmän som bara vill släcka bränder och inte byr sig om någe annat så blir jag grymt förbannad!

Hoppas att någon tar lagen i egna händer snart och får dessa idioter att "försvinna".

Okej... ska vi tolka de som att du inte gillar polisen elle?

Blir mest irriterad av hela grejen... Va tacksam isf ff för att få komma till ett underbart land...
Passar de inte så bye bye...

fan skulle vi göra utan poliser då? shit vad mycket våld det skulle vara. Surt att vi har ett sånt polishat i sverige.

T16_AeRo
19 december 2008 · 712 Inlägg

När man ser o läser om allt sånt här skit är man rätt så nöjd att bo på en lite mindre ort.. lite längre norrut

Mäki Långsam Perfektionist
19 december 2008 · 4 800 Inlägg

blacken skrev:

Felax skrev:

jonesono skrev:

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Nämn ett land där det visat sig fungera.. jag vet då inget.

USA..

Haha, dagens! Tycker du allvarligt att USA är ett vänligt och allmänt fungerande land?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
blacken
19 december 2008 ·

Mäki skrev:

blacken skrev:

Felax skrev:

Nämn ett land där det visat sig fungera.. jag vet då inget.

USA..

Haha, dagens! Tycker du allvarligt att USA är ett vänligt och allmänt fungerande land?

Dom har en fungerande nation som bygger på invandring. och även fast det är "nations segrerat" så hålls det ihop utav Konstutionen som enar individen under den..

s12 Nissan Gazelle
19 december 2008 · 1 460 Inlägg

de e tråkigt att folk som inte bor där att dom bara förstör för andra , när dom har hört att de e bråk i nån anann stad så åker dom ditt

Nissan Silvia
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
19 december 2008 · 1 163 Inlägg

vänta bara tills det är fullt krig xD aja de skjuter ju varandra iallafall smile

~Andy~
Muttley
19 december 2008 ·

Freddeponken skrev:

lanred skrev:
Jag tror inte ens att de som håller på med detta går till moskén för att de som tror på Gud tror inte på våld.

Många som krigar i guds namn...eller ja försöker.

du menar de heliga kriget ?

Ellertz Norrlänning
20 december 2008 · 1 453 Inlägg

blacken skrev:

Felax skrev:

jonesono skrev:

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Nämn ett land där det visat sig fungera.. jag vet då inget.

USA..

Hmm USA ? Har du glömt KKK ? De finns fler rasister i USA än de finns i sverige. Det är inte många där som vill ta emot invandrare alls.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
20 december 2008 · 1 453 Inlägg

jonesono skrev:

Ellertz skrev:
Jaa så här blire när sossarna vill ha sitt mångkulturella samhälle. Det funkar inte.

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Ellertz skrev:
Kommer man som ny till sverige så får man väl anpassa sig. Man kan inte leva fan varje gång man inte får som man vill. Jag vill ha en träningshall för innebandy, inte fan får jag det eller.. men inte börjar ja bomba poliser för det.

Det handlar om en moské i en lokal. Hade någon sagt upp ett kontrakt för kristna att verkar i en lokal kan jag lova dig att detta också hade uppmärksamats (förmodligen ej stenkastning). Men det verkar som att det är mycket våldsverkare som har kommit dit utifrån, från andra grupper, just för att kasta sten och härja.

Ellertz skrev:
De flesta invandrare i rosengård vill inte bli svenskar. Vi är ju "Svennehoror" för dom. De värsta är ju att vissa muslimska grupper vill ha sharialagar i sverige. Helt sjukt.

Vi har svenskar (svenska motståndsrörelsen) som vill ta vid där Hitler slutade...
Härligt att argumenten alltid är lika slipade. "Vi är ju svennehoror för dom". Är "de flesta" invandrare synonymt med "det var ett par snorungar på stan som skrek efter mig"? Vet du att det just är så här eller handlar det om rena antaganden? Har du koll på att just de som har föraktet är därifrån osv?
Det är lätt att haspla ur sig saker av bara farten.

Att sverige var nazister under andra världkriget är väl knappast en nyhet. ja har bott i ett väldigt invandrartätt område tidigare så ja vet hur det är att leva som "minoritet" i vårat eget land.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
KimVsWorld Mästare
20 december 2008 · 2 947 Inlägg

Eh, Låt det brinna!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Joo
20 december 2008 · 741 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Eh, Låt det brinna!

håller med, bränn ner det så vi slipper att!

KHRacing
20 december 2008 ·

Så allt detta  med detta "upploppet" --- har ursprung i följande:

& inget annat:

En hyresvärd säger upp ett kontrakt & stänger/byter lås på en lokal i en källare.

----

Detta ger alltså dessa "ungdomar".. rätten att göra vad de vill ?

& ang att polisen slagit en 10-åring - VAD FAN GÖR EN 10-ÅRING UTE UNDER ETT UPPLOPP ?

Muttley
20 december 2008 ·

KHRacing skrev:
Så allt detta  med detta "upploppet" --- har ursprung i följande:

& inget annat:

En hyresvärd säger upp ett kontrakt & stänger/byter lås på en lokal i en källare.

----

Detta ger alltså dessa "ungdomar".. rätten att göra vad de vill ?

& ang att polisen slagit en 10-åring - VAD FAN GÖR EN 10-ÅRING UTE UNDER ETT UPPLOPP ?

de påstår att de är anledningen, men jag tror anledningen är att de tycker om att elda saker och förstöra.

ja just de, vilken vettig förälder låter ens 10 åring springa ute i ett sådant område ???

KHRacing
20 december 2008 ·

kawiZz skrev:
Dom gör som i sina egna hemland, så vi borde inte vara sämre vi.
Staten borde bomba stället och göra en stor sjö av rosengård istället.

Kan ju med gott samveta säga:

Att om dessa individer gjort likadant i sina ursprungsland/hemland...

SÅ hade dem vatt skjutna/inspärrade/annat för länge sedan.

Respekten är stor i deras hemland/länder - men inte fan i Sverige.

har en kompis som alltid börjar meningarna med dessa följande ord när vi diskuterar liknande:

I mitt hemland............ -Mitt svar brukar då vara - Flytta hem igen då ?.... Neee. säger han då & blir tyst

_Wallis_
20 december 2008 · 4 506 Inlägg

Om Eu skulle kunna fördela invandringen bättre så kanske
Vi te.x skulle hinna/har råd och allt vad det är.. Ta hand om
de som kommer hit.

Men ang stenkastningen o att de tänder eld på bilar..
Det har jag ingen förståelse för alls, Det gör inget bättre
för dem. Snarare tvärt om, Mer folk blir arga ist.
Något jävla hyffs får det vara, annars kan de fan ta och
åka ngn annan stanns.

Detta är från 2007, Och enbart Irakier.
(Hittade ej orgianlbilden från Aftonbladet. Alltså utan tjejen)
http://antiism.files.wordpress.com/2008/06/grafik_irak_649577w.jpg

Kan du andas kan du dö.
kickade
20 december 2008 · 123 Inlägg

Var förbi en sväg i Rosengård ikväll, det var mest en massa tonåringar med allt för mycket fritid och AFA pack som stod där och käftade, personer som inte har något med Islam att göra utan helt enkelt använder moské dispyten som en täckmantel för att få ut sina aggressioner.

Sverige tar in fler invandrare än man klarar av helt enkelt, man bjuder inte sina vänner till en fest om man inte har mat och dricka till alla.

kawiZz RMR-Crew
20 december 2008 · 478 Inlägg

KHRacing skrev:

kawiZz skrev:
Dom gör som i sina egna hemland, så vi borde inte vara sämre vi.
Staten borde bomba stället och göra en stor sjö av rosengård istället.

Kan ju med gott samveta säga:

Att om dessa individer gjort likadant i sina ursprungsland/hemland...

SÅ hade dem vatt skjutna/inspärrade/annat för länge sedan.

Respekten är stor i deras hemland/länder - men inte fan i Sverige.

har en kompis som alltid börjar meningarna med dessa följande ord när vi diskuterar liknande:

I mitt hemland............ -Mitt svar brukar då vara - Flytta hem igen då ?.... Neee. säger han då & blir tyst

helt rätt, du verkar ju ha lite hjärna i jämförelse med vissa andra här.

Tycker man borde packa in dom i en container och skicka tillbaks dem, sedan kräva alla pengar tillbaka som dom fått som hjälp här.

Förstår inte hur dom ens vågar öppna käften och börja sabotera bara för att dom inte får som dom vill när dom kommit hit och fått så mkt hjälp.
Sen är ju inte invandrarpolitiken den bästa i Sverige heller, vi tar ju för fan in mer folk än vad vi klarar av.

Sverige borde sluta med att ta emot invandrare och istället ta hand om alla som just nu är i sverige så att alla får det bra, annars så kommer vi sluta som ett rent skitland.
Och när vi fått lite ordning på vårt avlånga land så kan vi ta in mer som behöver hjälp.

Dom som vill kan ju donera pengar till dem som har det svårt utomlands, så det blir ett inviduellt val och inget kaos som sen sedan måste betalas med skattepengar.

Kalla mig rasist om du vill, men det är jag inte, det är bara dina fördommar som spökar.

Senast redigerat av kawiZz (20 december 2008)

HansN83 x40
20 december 2008 · 1 209 Inlägg

ja själv e halv svensk men jag betalar skat här och vill fan inte att de j****a idoter kommer hit och förstöra massa för er och oss. själv tycker jag som du kawizz att de ska skickas tillboxs här har de inget att göra d ända de gör e gå till susen och ve om pengar, de jobbar la fan inte, vilka e d som betalar för d, ja VI som jobar 8 timmar om dagen för kunna klarar oss.... det e vad jag tycker.. så rasist e jag inte för att själv e inv. fast att man har en svensk pappa.

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang