Sandvik bros. Racing Nissan 200sx RS13

Sandvik bros
21 december 2008 · 26 Inlägg

På tide å legge inn en liten prosjekt tråd her inne også.

Kort fortalt så kjøpte jeg bilen i mai 2005 og den har stort sett stått på verksted siden den gang.
Bilen forventes ferdig før jul.

Nissan 200sx S13
1990 modell
CA18DET

Modifikasjoner:

- Nismo Råde og veivlager.
- Portet og polert topp.
- Frest ventilseter.
- Slipt ventiler.
- Polert innsug.
- Rustfritt grenrør og elbow.
- 3" eksos.
- Garrett T28 turbo.
- RamAir luftfilter og veivhusfilter.
- Greddy oljecatchtank.
- HKS SQU dumpventil (satt 2 på da jeg kjøpte bilen)
- Walbro 255l. bensispumpe, proggresiv trykkregulator.
- 15 raders oljekjøler.
- IC hentet fra Skyline R34.
- GIK stage 2 chip med fuelcut defender.
- Smidde stempel
- Alu. reimhjul letta fra 3.2kg til 1.4kg.
- Erebuni glassfiberpanser.
- Autometer nexus målere
+++++

Noen bilder gjennom de siste åra:

2005

http://i83.photobucket.com/albums/j294/sandvik80/CIMG4777.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/Picture%20030.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/Picture%20020.jpg
http://sandvik-bros.com//exstra/s13/hwar4.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/IMG_0388.JPG
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/IMG_0395.JPG
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/IMG_0399.JPG

2006

http://sandvik-bros.com/exstra/s13/IMG_0785.JPG
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/IMG_0788.JPG
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/IMG_1130.JPG
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/IMG_1145.JPG

Senast redigerat av Sandvik bros (21 december 2008)

Sandvik bros
21 december 2008 · 26 Inlägg

http://sandvik-bros.com/exstra/s13/Picture%20022.jpg

2007

http://sandvik-bros.com/exstra/s13/Picture%20056.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/IMG_1757.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/desember/Picture%20234.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/desember/Picture%20247.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/desember/Picture%20255.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/desember/Picture%20268.jpg

Sandvik bros
21 december 2008 · 26 Inlägg

http://sandvik-bros.com/exstra/s13/Picture%20424.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/Picture%20375.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/januar/Picture%20484.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/januar/Picture%20478.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/februar/yik8ly7i9ld7.jpg

2008

http://sandvik-bros.com/exstra/s13/februar/IMG_2333.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/februar/IMG_2334.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/februar/IMG_2347.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/februar/t89pgt89p.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/februar/IMG_2385.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/s13/februar/IMG_2374.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/garasje07/IMG_2401.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/garasje07/IMG_2398.jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/garasje07/IMG_2392.jpg

Sandvik bros
21 december 2008 · 26 Inlägg

Siste nytt:)

Lør 13 Des 2008:

Vi velger nå å flytte intercooleren inn mellom ramma og radiatoren.
Oljekjøleren blir satt på utsiden av intercooleren igjen.  Dette for å minske et par meter med rørgang noe som gir raskere respons samt at man får rørene opp ifra bakken.
Det blir og rensket opp i diverse ledninger som har liten eller ingen funksjon.
Snart gjennstår det bare å fylle på 99 oktan bensin fra Shell og starte opp.
Har tidligere hatt dobble HKS dumpventiler som nå blir fjernet helt bort og det blir laget en ny vri på dette.  Tror det blir en mye råere lyd ut av dette og.

Mobilbilder fra verkstedet til Smart Classics:

http://www.sandvik-bros.com/images/htyhse.jpg
http://www.sandvik-bros.com/images/yhweyh.jpg
http://www.sandvik-bros.com/images/rtyhtrhy.jpg

Jobba litt mer med tilpassninger av frontfangeren:

http://sandvik-bros.com/exstra/08112008(002).jpg
http://sandvik-bros.com/exstra/08112008(001).jpg

Sandvik bros
21 december 2008 · 26 Inlägg

Tor 18 Des 2008

Tok en liten tur innom SC etter julelunsjen i dag og da hadde de fått montert ferdig det meste i motorrummet inkl. de tre kjølerene.
Er vel stort sett bare litt elektrisk som gjennstår før første prøvetur.

http://i46.photobucket.com/albums/f144/Zirconius/image-upload-98-717347.jpg

http://i46.photobucket.com/albums/f144/Zirconius/image-upload-59-787453.jpg

http://i46.photobucket.com/albums/f144/Zirconius/image-upload-47-759428.jpg

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
21 december 2008 · 586 Inlägg

den här 200an är riktigt fin!!!! älskar lacken big_smile

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Jlmmy
21 december 2008 ·

Ser ju riktigt bra ut smile
Lycka till!

liquisole
21 december 2008 · 1 237 Inlägg

riktigt nice! snyggt med "silvia" texten i framkjoln smile

Sandvik bros
22 december 2008 · 26 Inlägg

Takk for det:)

Siste update:

A/F måleren må kobles om da den er et lite knutepunkt i det elektriske anlegget.
Bensintrykksregulatoren er det noe rart med, da vi hadde motoren i gang og vridde om fra 0-2 bar uten at det ga noen betydning på motor.

Skal ned igjen senere i dag for å se hvordan det går.

Sandvik bros
26 december 2008 · 26 Inlägg

Alle autometer nexus målerene må sendes over sjøen til statene og til autometer for en oppgrafering av softwaren. Prøvde selv å oppgradere firmware, men dette var resultatløst.
Grunnen til at alle målerene ikke fungerer sammen er at målerene jeg kjøpte først i 2006 ikke går sammens med air/fuel måleren da autometer kjører en annen software på den.
Dermed må alle oppgraderes.

Dette gjøres gratis hos autometer i statene:)

Sandvik bros
26 december 2008 · 26 Inlägg

Da har vi brått bestillt et stabstag fra Megan racing til c-stolpen + et av kun 30 produserte camdeksler til ca18det.
Disse finnes ikke på det åpne markedet, men sniper racing i usa lager dette spesielt etter forespørsel fra et gruppekjøp på 200sx klubben i Norge.

Arkivbilde:

http://sandvik-bros.com/exstra/f0_1.jpg

Sandvik bros
3 januari 2009 · 26 Inlägg

I dag har bilen blitt prøvekjørt med et greit resultat.
Eneste som man nå må se på er at muligens lambdasonden bør byttes.
Det var og noe med festene til styrestaga som var gåene noe som kunne blitt stygt da man kunne risikert at bilen kan gå i en helt annen retning en dit man styrer, hehe.
Men dette er nå fikset.

Autometermålerene er sendt av gårde til usa og nå gjennstår det vel snart bare en 200-300km med innkjøring av motor, før man kan begynne å ha det litt morro med bilen og evnt. ta steget videre med lakkeringer og dekor++

Sandvik bros
4 januari 2009 · 26 Inlägg

Hentet hjem bilen i dag.
Endelig er den ferdig!!

http://i155.photobucket.com/albums/s298/sandvik_photo/1.jpg

Streckkoden
4 januari 2009 · 2 655 Inlägg

Riktigt läckert bygge..
Kamkåpan i plexiglas såg ju riktigt bra ut, blev nästan lite avundsjuk.. smile

Lycka till med bygget.

Sandvik bros
9 januari 2009 · 26 Inlägg

Liten videosnutt fra i sta.
Kjører pent da jeg ikke vil over 3000 omdreininger før jeg har kjørt den godt inn. Men lyden ble grei.

http://i155.photobucket.com/albums/s298/sandvik_photo/th_Sandviks13januar09.jpg

Sandvik bros
28 januari 2009 · 26 Inlägg

Her kommer bildene fra dagens arbeide:

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3885.jpg

Kjørte bilen ut da det er bedre lys der enn i garasjen.
Gamle eksosen:

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3908.jpg

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3909.jpg

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3910.jpg

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3911.jpg

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3912.jpg

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3914.jpg

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3917.jpg

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3918.jpg

Med lyddemperen:

http://gatebilklubben.no/exstra/s13/IMG_3920.jpg

Mickius
28 januari 2009 · 4 670 Inlägg

Riktigt grym! Hoppas man får se denna i sommar?

Sandvik bros
28 januari 2009 · 26 Inlägg

Håper på det ja.
Må bare få finjustert motoren litt samt øke turbo og bensintrykk betraktelig + litt lakk, så skal du ikke se bort ifra at jeg rar meg noen turer på arrangementer både i Norge og Sverige.

Sandvik bros
27 april 2009 · 26 Inlägg

Jobbet litt med fangeren igjen samt fikset opp i en haug med rot i motorrommet.

http://sandvik-bros.com/exstra/o86yo.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang