Mackdöden; Hur drabbas ni?

Germax
22 december 2008 · 12 086 Inlägg

När blev/blir de lag på att man ska sälja E85??

Isf finns de flera obemannade här som kommer stänga tongue

Blodpudding
22 december 2008 · 29 Inlägg

Det är väl ett pris man får betala när man bor på landet tyvärr.

Jag bor lite på landet, men jag påverkas inte av mackdöden. Jag har en 3 i 1 mack (Statoil, Preem och Shell) i samma station 1 kilometer bort. Sen har vi fått en St1-mack plus den gamla goa Statoilen en bit bort. Perfekt för mig big_smile

Senast redigerat av Blodpudding (22 december 2008)

Mercedes C300de "EQ Power" (2020)
Martin 9-3 Fisketokig
22 december 2008 · 2 997 Inlägg

Tror nog inte att det drabbar så hårt här. Inne i stan kommer mackarna inte påverkas.

Skulle det i framtiden bli allt för jävligt så blir det att köpa en BMW 3 eller 5-serie med dieselmotor smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
D_MAN ?
22 december 2008 · 1 038 Inlägg

zovix skrev:
Hur tänker politiker egentligen?

Vadå tänker dom   lol

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
ZonaX Svetsare
22 december 2008 · 3 150 Inlägg

Preem här har redan etanolpump, och har svårt att tro att dom inte tjänar tillräckligt för att gå runt.  Vet inte hur det är med Statoil.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
FireTraXX DFFL
22 december 2008 · 9 020 Inlägg

airflow skrev:

FireTraXX skrev:
Jag bor inte på landet, "mackdöden" påverkar inte mig.

Haha, givetvis, det är inte mkt som påverkar dig tongue

Inte sånt här iallafall, men så kör inte jag och tankar.
Jag tankar på vägen dit jag ska.

Så jag har aldrig problemet med att hitta en bensinmack, de finns alltid på vägen dit man ska.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Redbull Moderator+
22 december 2008 · 1 081 Inlägg

JapMax skrev:
När blev/blir de lag på att man ska sälja E85??

Isf finns de flera obemannade här som kommer stänga tongue

Innan slutet på 2008 måste alla stationer som säljer mer än 1 000 000 liter per år sälja någon form av biobränsle. Dock har dom flesta ansökt om dispens för det och vi får väl se hur länge det håller, många stationer lär hur som försvinna inom en snar framtid.

Vem jag?
ironhead volvoraggare
22 december 2008 · 4 776 Inlägg

klarar mig fint jag bor när rimbo och norrtälje men en soppadunk skadar ju inte  ute i fall att

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
sirmiro Double-Unicorn Rider
22 december 2008 · 2 486 Inlägg

Sett 1mack (eller automatstation) försvinna, men det är nog bara bra när det är mitt i ett bostadsområde.

Men att åka bil endast för att tanka är väl aldrig positivt, bättre att ta det när man passerar macken.

Mäki Långsam Perfektionist
22 december 2008 · 4 800 Inlägg

leksak skrev:

TenZer skrev:

camaro67 skrev:
Men man åker väll inte 5-6mil bara för att tanka? De gör man ju när man har vägarna förbi för oftast så jobbar man ju inte direkt på landet.

Kanske inte för att tanka, men när du får slut på snus cigg öl eller vad som så är det till macken man far... Och är det då 6mil så avverkar man 16mil för en dosa snus. Klimatsmart? NEJ! Man borde införa intelligenstest för att få bli politiker...

Eller kanske ett intelligenstest för de idioter som skulle åka 16 mil för en dosa snus.

Eller dom som tror att 6+6=16? roll

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
stellan_dahl svetsare
22 december 2008 · 329 Inlägg

Mäki skrev:

leksak skrev:

TenZer skrev:

Kanske inte för att tanka, men när du får slut på snus cigg öl eller vad som så är det till macken man far... Och är det då 6mil så avverkar man 16mil för en dosa snus. Klimatsmart? NEJ! Man borde införa intelligenstest för att få bli politiker...

Eller kanske ett intelligenstest för de idioter som skulle åka 16 mil för en dosa snus.

Eller dom som tror att 6+6=16? roll

HAHA

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
Daaze Rent A Retard !
22 december 2008 · 674 Inlägg

stellan_dahl skrev:

Mäki skrev:

leksak skrev:

Eller kanske ett intelligenstest för de idioter som skulle åka 16 mil för en dosa snus.

Eller dom som tror att 6+6=16? roll

HAHA

kanske för att  regga sig på olika sidor med forum med ?lolroll

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Kesler
22 december 2008 · 3 650 Inlägg

mackdöden? Aldrig hört talas om det!? Drabbas ialf inte av den/det

Brandis Diktator
22 december 2008 · 968 Inlägg

vi som bor i städer drabbas nog inte, och dom som inte bor inne i städerna jobbar väl ändå i städerna så det går på något sätt att lösa enkelt, även om ni inte har en mack i varje hörn... lär er planera lite..

ironiskt nog så är det skumt att politkerna säger att vi ska åka mindre bil och att vi ska cykla mer och gå men ändå så tvingas mackar och posten och företag att flytta in till städerna... rimmar jävla dåligt... sen att kollektiv trafiken i sverige är av europas sämsta gör ju saken bättre.... gör något gott, skjut en politiker(sämre än exempelvis spanien och polen)

Martin 9-3 Fisketokig
22 december 2008 · 2 997 Inlägg

Kesler skrev:
mackdöden? Aldrig hört talas om det!? Drabbas ialf inte av den/det

Det är när själva pumpen stannar och utan omedelbar hjälp leder till döden

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
_Rydberg Weber frälst!
22 december 2008 · 223 Inlägg

Vi hade Shell ca. 1,5km bort men den lades ner för den låg mitt i ett villa område, har Statoil ca 2km bort och Jet ca. 3km åt andra hållet, sen OKq8 5km bort typ så här klarar vi oss iallaf big_smile

R_fused There is no replacement for displacement
22 december 2008 · 630 Inlägg

Sen är ju frågan hur bra med etanol som kommer säljas nu när det är rena förlustaffären att köra på det...

leksak Kanon..
22 december 2008 · 1 473 Inlägg

Mäki skrev:

leksak skrev:

TenZer skrev:

Kanske inte för att tanka, men när du får slut på snus cigg öl eller vad som så är det till macken man far... Och är det då 6mil så avverkar man 16mil för en dosa snus. Klimatsmart? NEJ! Man borde införa intelligenstest för att få bli politiker...

Eller kanske ett intelligenstest för de idioter som skulle åka 16 mil för en dosa snus.

Eller dom som tror att 6+6=16? roll

Jag tänkte vara snäll mot grabben o låta den passera, de som åker för att köpa en dosa snus 6 mil bort lär väl ta några raggarrundor också.

expect1991
23 december 2008 · 1 814 Inlägg

Jag drabbas inte av den men det är tragiskt för alla små mackägare hmm

decib3L Körv
23 december 2008 · 3 535 Inlägg

vet inte om någon nämnt det. Men idag kostar etanolen lika mycket som bensinen..

Jag menar, vem köper egentligen etanol nu?

Truckdriving Man
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang