Mackdöden; Hur drabbas ni?

Aruzo Ace Ventura
23 december 2008 · 1 240 Inlägg

decib3L skrev:
vet inte om någon nämnt det. Men idag kostar etanolen lika mycket som bensinen..

Jag menar, vem köper egentligen etanol nu?

Fyllegubbar som inte hann till bolaget? tongue

Senast redigerat av Aruzo (23 december 2008)

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
decib3L Körv
23 december 2008 · 3 535 Inlägg

Aruzo skrev:

decib3L skrev:
vet inte om någon nämnt det. Men idag kostar etanolen lika mycket som bensinen..

Jag menar, vem köper egentligen etanol nu?

Fyllegubbar som inte hann till bolaget? tongue

Nej de köper listerine wink

Truckdriving Man
Mäki Långsam Perfektionist
23 december 2008 · 4 800 Inlägg

leksak skrev:

Mäki skrev:

leksak skrev:

Eller kanske ett intelligenstest för de idioter som skulle åka 16 mil för en dosa snus.

Eller dom som tror att 6+6=16? roll

Jag tänkte vara snäll mot grabben o låta den passera, de som åker för att köpa en dosa snus 6 mil bort lär väl ta några raggarrundor också.

Tänkte faktiskt detsamma, men tyckte inte det hörde till hehe smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
ozzy ★★★★★
23 december 2008 · 455 Inlägg

i min stad har vi så många mackar så dom kan lika gärna lägga ner några, bara inte jet så fall för dom har kvar 98 billigt än smile o 80% av stadens snåla smålänningar tankar ju där med tongue

MagneticNorth Aktad Medlem
23 december 2008 · 301 Inlägg

byn jag bor i har en enda mack, där säljs 95, 98, Diesel.

Och som bonus:

Minilivs, släpvagnar, hyrfilm, tvätthall, utlämningsställe för paket mm..

De lägger ner.. närmsta mack som "ev" blir kvar pg att de ligger efter riksvägen är 5km bort.. de har dock bara två pumpar 95 & 98 och är obemannad..

Jag som många andra här kör diesel.. och får nu en 1,3mil enkel väg och dessutom åt fel håll för de flesta för att hitta närmsta tankställe om man skulle missa att tanka i stan.. dessutom får man väl åka bort dit för att hämta paket titt som tätt.... bra för miljön det.


Små avstånd i sig.. men låt säga att minst 30% av sveriges bilburna befolkning får 1.5 mil omväg extra pga mackdöden... så tror jag det lätt dödad hela miljövinsten som E85 ger.. (om den nu ens är bra för miljön)

Dessutom är det, vad jag kan förstå, oftast bensinbolaget som beslutar, inte han som driver macken.

Senast redigerat av morganevelina (23 december 2008)

twin_cam Smålänning
23 december 2008 · 7 877 Inlägg

Påverkas inte mycket smile Inom promenadavstånd har jag 4 mackar som har 95, 98, E85 och diesel. En har dessutom V-Power.

Åkert man sen en mil så finns ytterligare 3 mackar, och en finns två mil bort med smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang