s70 t5 -97 magnetventil/mapsensor vilka slangar går vart?

Volvo140R
24 december 2008 · 4 Inlägg

har ett litet problem..vet inte vart ja ska dra slangarna från magnetventilen/ mapsensorn.. den sitter på luftburken. de finns en anslutning överst en underst och en mitt i mellan..vilka slangar ska gå vart?.. kmr inte ihåg vart de ska sitta när ja revisär motorn:/..ja har koppla den översta på westgaten den mittersta på turbon o den understa till insuget..bilen går bra i typ 10 min när ja nollställer den sen skjuter den när laddtrycket kmr..spikar nog..har tage ur förbrännings rummena men de e ju om den får för mkt luft o för lite sopa..

Volvo 242 "Nira i7 Street" (1975)
Stefan Varberg Supraman
24 december 2008 · 2 300 Inlägg

Kasta om tills det funkar.
testa mitten till insuget.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
joaba
24 december 2008 · 51 Inlägg

På min V70 2,5T AWD-98 sitter övre på turbon mittre påwastegaten och den nedre på insuget efter LMM (innan turbon) rätt eller fel vet jag inte men det funkar, har alltid suttit så på min.
Jocke

(Bara för att jag har fel betyder inte att du har rätt)
BMW 320i "Till salu" (2006)
BMW 335D "E91" (2010)
Christian S
24 december 2008 · 4 816 Inlägg

Om du har färgmarkerigarna kvar på slangarna så ska den gula gå till wastegaten, den röda till kompressorhuset och den blåa till röret mellan LMM & turbo.
På TCV:n ska den röda sitta för sig på ena kortsidan (samma sidas som kontakten) på andra kortsidan ska den blåa sitta och på långsidan gjämte den blåa ska den gula sitta.
Om du inte förstår vad jag menar kan jag maila en bild till dig.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Volvo140R
25 december 2008 · 4 Inlägg

ookey..jo ja förstår.. ska ut o prova nu:)..tackar så mkt för hjälpen;)/M.V.H matte

Volvo 242 "Nira i7 Street" (1975)
torpis Forummoderator
25 december 2008 · 10 572 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Kasta om tills det funkar.
testa mitten till insuget.

eller så gör han det rätt direkt innan man skjuter motorn...

felkopplat = 4bar laddtryck oavsett hurm ycket motorn försöker hålla tillbaka....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang