Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

torpis Forummoderator
3 februari 2009 · 10 572 Inlägg

High-Octane skrev:

torpis skrev:

Squadron skrev:
Är det mackans kärra?

Nej det är min wink

Varför en till?smile
Tar pengarna aldrig slut?wink

MVH/ Jerker

Vi har hittat på lite kul saker som snart kommer visa sig, något som jag aldrig vet gjorts innan på detta viset. Bilen kommer som sagt bli över, så den är till salu nu helt nyrenoverad.  Pengar finns inte hur mycket som helst, men man kan ju flytta dem fram och tillbaka smile

Senast redigerat av torpis (3 februari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Tokken Team dBakuten
3 februari 2009 · 3 453 Inlägg

torpis skrev:
Jag svetsar inte själv. Min filosofi är att man skall låta en och samma kille svetsa allt mot ersätning, så blir han bättre och bättre istället för att jag skall ge mig på något jag inte kan...  eller hur wink

Min TIG-welder kan likt Adrian även få en Saab att se ball ut big_smile

http://www1.garaget.org/archive/6/5032/ … 348726.jpg

http://www1.garaget.org/archive/6/5032/ … 192127.jpg

http://www1.garaget.org/archive/6/5032/ … 262343.jpg

Hehehe herrejösses.. Vad e det för size på den turbon? smile
Tiden för ett normalt laddtryck? En kvart? wink big_smile

Senast redigerat av Tokken (3 februari 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
påsen If your not out of control, your not in control
3 februari 2009 · 686 Inlägg

torpis skrev:

High-Octane skrev:

torpis skrev:

Nej det är min wink

Varför en till?smile
Tar pengarna aldrig slut?wink

MVH/ Jerker

Vi har hittat på lite kul saker som snart kommer visa sig, något som jag aldrig vet gjorts innan på detta viset. Bilen kommer som sagt bli över, så den är till salu nu helt nyrenoverad.  Pengar finns inte hur mycket som helst, men man kan ju flytta dem fram och tillbaka smile

Hehe, låter som att man borde ångra att man inte har råd att vara mer i garaget när du säger så tongue
Önskar att jag hade pengar till att vara där å skruva något.
Hur mycket ska du ha för den "nya" s40in föressten?

/påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
torpis Forummoderator
3 februari 2009 · 10 572 Inlägg

påsen skrev:

torpis skrev:

High-Octane skrev:

Varför en till?smile
Tar pengarna aldrig slut?wink

MVH/ Jerker

Vi har hittat på lite kul saker som snart kommer visa sig, något som jag aldrig vet gjorts innan på detta viset. Bilen kommer som sagt bli över, så den är till salu nu helt nyrenoverad.  Pengar finns inte hur mycket som helst, men man kan ju flytta dem fram och tillbaka smile

Hehe, låter som att man borde ångra att man inte har råd att vara mer i garaget när du säger så tongue
Önskar att jag hade pengar till att vara där å skruva något.
Hur mycket ska du ha för den "nya" s40in föressten?

/påsen

Prisbilden diskuteras efter att bilen är förevisad, samt köparen vettskrämmd efter provtur wink  men det hamnar väl i regionen halva priset av vad det skulle kosta att få detta trim byggt på en firma, då ingår bilen gratis, med helläder, eljusterade stolar fas2 syling osv, samt en quaife diffbroms smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Chippen Bilplåtslagare/Bilbyggare
3 februari 2009 · 201 Inlägg

torpis skrev:
Det är ju omöjligt för dem som inte var med i bilen att veta exakt var när och vem... man kan bara gissa, och gissar gör vi inte i denna tråden

Va bara nyfiken då ägaren till lackfirman jag hyr in mig hos åker en orange Gallardo, och pratade om nån volvo som hade rejsats med på vägen hem...

Riktigt brutalt bygge iaf!

Cbc
Mazda RX 7 FC "Re aiyma Drift attack" (1987)
torpis Forummoderator
3 februari 2009 · 10 572 Inlägg

chippen_no1 skrev:

torpis skrev:
Det är ju omöjligt för dem som inte var med i bilen att veta exakt var när och vem... man kan bara gissa, och gissar gör vi inte i denna tråden

Va bara nyfiken då ägaren till lackfirman jag hyr in mig hos åker en orange Gallardo, och pratade om nån volvo som hade rejsats med på vägen hem...

Riktigt brutalt bygge iaf!

Det kanske var han, man vet ju aldrig smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
3 februari 2009 · 10 572 Inlägg

Tokken skrev:

torpis skrev:
Jag svetsar inte själv. Min filosofi är att man skall låta en och samma kille svetsa allt mot ersätning, så blir han bättre och bättre istället för att jag skall ge mig på något jag inte kan...  eller hur wink

Min TIG-welder kan likt Adrian även få en Saab att se ball ut big_smile

http://www1.garaget.org/archive/6/5032/ … 348726.jpg

http://www1.garaget.org/archive/6/5032/ … 192127.jpg

http://www1.garaget.org/archive/6/5032/ … 262343.jpg

Hehehe herrejösses.. Vad e det för size på den turbon? smile
Tiden för ett normalt laddtryck? En kvart? wink big_smile

Jag hoppas att jag gjort så pass välavvägda val vad gäller hela motorsetupen att jag har laddtryck ungefär där jag hade det med 450hk. GT-K turbon skall spoola sjukt fint, men visst den är stor jämfört med min gammla. Spännande är det big_smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Tuggummimannen Taggad
3 februari 2009 · 1 507 Inlägg

Ser bra ut! big_smile Ser fram emot att se om du lyckas med målet/målen. När planerar du att vara färdig? till sommarn?

Lycka till!

Mvh
/T

BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
M.Persson
3 februari 2009 · 461 Inlägg

Riktigt trevlig bil du har, så där lagom clean med effekt som räcker och blir över wink
Och hoppas du lyckas med målet, film är ju givet då!

Lite ot men känner du ägarn till 9000en? isåfall står allt still med denna nu ir?

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
torpis Forummoderator
3 februari 2009 · 10 572 Inlägg

M.Persson skrev:
Lite ot men känner du ägarn till 9000en? isåfall står allt still med denna nu ir?

Den är ju iprincip klar och har så varit ganska länge, om jag minns rätt så behövdes nya ventilfjädrar, lite finlir med eldragning samt mappning smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
AndersM
3 februari 2009 · 54 Inlägg

torpis skrev:

chippen_no1 skrev:

torpis skrev:
Det är ju omöjligt för dem som inte var med i bilen att veta exakt var när och vem... man kan bara gissa, och gissar gör vi inte i denna tråden

Va bara nyfiken då ägaren till lackfirman jag hyr in mig hos åker en orange Gallardo, och pratade om nån volvo som hade rejsats med på vägen hem...

Riktigt brutalt bygge iaf!

Det kanske var han, man vet ju aldrig smile

de var en kompis far till mig som du tävlade mot.Han hade precis köpt bilen och va på väg hem tongue haha min kompis blir lika tjurig varje gång man dra upp detta big_smile
lycka till med ditt bygge smile

Saab 9-3 Aero "MapTun" (2002)
torpis Forummoderator
3 februari 2009 · 10 572 Inlägg

AndersM skrev:

torpis skrev:

chippen_no1 skrev:
Va bara nyfiken då ägaren till lackfirman jag hyr in mig hos åker en orange Gallardo, och pratade om nån volvo som hade rejsats med på vägen hem...

Riktigt brutalt bygge iaf!

Det kanske var han, man vet ju aldrig smile

de var en kompis far till mig som du tävlade mot.Han hade precis köpt bilen och va på väg hem tongue haha min kompis blir lika tjurig varje gång man dra upp detta big_smile
lycka till med ditt bygge smile

Vi får styra upp nån provkörning till sommarn smile vore rackans kuligt.

Senast redigerat av torpis (3 februari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
AndersM
3 februari 2009 · 54 Inlägg

torpis skrev:

AndersM skrev:

torpis skrev:

Det kanske var han, man vet ju aldrig smile

de var en kompis far till mig som du tävlade mot.Han hade precis köpt bilen och va på väg hem tongue haha min kompis blir lika tjurig varje gång man dra upp detta big_smile
lycka till med ditt bygge smile

Vi får styra upp nån provkörning till sommarn smile vore rackans kuligt.

jaa han gillar ju att gasa så de är nog inga problem smile men tror han ska byta till en likadan fast LP560 eller va deras modeller heter?

Saab 9-3 Aero "MapTun" (2002)
torpis Forummoderator
3 februari 2009 · 10 572 Inlägg

AndersM skrev:

torpis skrev:

AndersM skrev:
de var en kompis far till mig som du tävlade mot.Han hade precis köpt bilen och va på väg hem tongue haha min kompis blir lika tjurig varje gång man dra upp detta big_smile
lycka till med ditt bygge smile

Vi får styra upp nån provkörning till sommarn smile vore rackans kuligt.

jaa han gillar ju att gasa så de är nog inga problem smile men tror han ska byta till en likadan fast LP560 eller va deras modeller heter?

Då börjar vi snacka riktiga bilar big_smile

Senast redigerat av torpis (3 februari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
TurbOla Reservdansk
3 februari 2009 · 6 271 Inlägg

torpis skrev:

AndersM skrev:

torpis skrev:

Vi får styra upp nån provkörning till sommarn smile vore rackans kuligt.

jaa han gillar ju att gasa så de är nog inga problem smile men tror han ska byta till en likadan fast LP560 eller va deras modeller heter?

Då börjar vi snacka riktiga bilar big_smile

Ja, då blir det ju lite lönt att ta fram Volvon ur garaget? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Jompa
3 februari 2009 · 67 Inlägg

Ska det köras rejäl bil ska det vara Henessey Viper. Den får Veyron att framstå som en rätt trött bil...


100-160 km/h:
Veyron: 3.4 sek
Viper: 3.0 sek

160-320 km/h:
Veyron: 18.0 sek
Viper: 13.0 sek


Får man bara lite ladd på 3:an så borde 100-160 km/h på 3.4 sekunder inte vara så svårt i S40:in...
Det är f_n så att det kunde ha gått med min gamla häck rentav, och den låg inte i närheten av effekten Torpar'n satsar på nu...

MR_Smart
3 februari 2009 · 1 290 Inlägg

Jompa skrev:
Ska det köras rejäl bil ska det vara Henessey Viper. Den får Veyron att framstå som en rätt trött bil...


100-160 km/h:
Veyron: 3.4 sek
Viper: 3.0 sek

160-320 km/h:
Veyron: 18.0 sek
Viper: 13.0 sek


Får man bara lite ladd på 3:an så borde 100-160 km/h på 3.4 sekunder inte vara så svårt i S40:in...
Det är f_n så att det kunde ha gått med min gamla häck rentav, och den låg inte i närheten av effekten Torpar'n satsar på nu...

wow, vilken snabb bil.....

falkn
3 februari 2009 · 76 Inlägg

Kanske inte lika roligt att jämföra med en supersportbil som är trimmad. Anledningen till att man jämför med just veyron är ju dels för att den officiellt sett är världens snabbaste produktionsbil och dessutom en av de dyraste. Ska man jämföra med en massa andra kan man ju dra in bilar som knappt är gatbilar längre med 1000hk++ på 1400-1500kg. Så självklart finns det bilar som är snabbare än veyron, men det är ju inte intressant här.

V10
3 februari 2009 ·

Jompa skrev:
Ska det köras rejäl bil ska det vara Henessey Viper. Den får Veyron att framstå som en rätt trött bil...


100-160 km/h:
Veyron: 3.4 sek
Viper: 3.0 sek

160-320 km/h:
Veyron: 18.0 sek
Viper: 13.0 sek


Får man bara lite ladd på 3:an så borde 100-160 km/h på 3.4 sekunder inte vara så svårt i S40:in...
Det är f_n så att det kunde ha gått med min gamla häck rentav, och den låg inte i närheten av effekten Torpar'n satsar på nu...

Ska det köras ännu snabbare som får Vipern att verka trött som få så finns det en Supra som kört Standing Mile med farten 389 km/h, på ca 25 sekunder lol Och ja, det är en fullvikts Supra som också kört 402m på 7.91 sek big_smile

Senast redigerat av V10 (3 februari 2009)

MR_Smart
3 februari 2009 · 1 290 Inlägg

falkn skrev:
Kanske inte lika roligt att jämföra med en supersportbil som är trimmad. Anledningen till att man jämför med just veyron är ju dels för att den officiellt sett är världens snabbaste produktionsbil och dessutom en av de dyraste. Ska man jämföra med en massa andra kan man ju dra in bilar som knappt är gatbilar längre med 1000hk++ på 1400-1500kg. Så självklart finns det bilar som är snabbare än veyron, men det är ju inte intressant här.

Precis.... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang