Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

_Wallis_
25 november 2009 · 4 506 Inlägg

OT: Då min dag har varit dålig sedan jag vaknade så lackade jag ur och drog ett stort klagomail till
aftonhoran där jag länkade 10861,5hk Volvo. Och bad dem skriva en ny artikel. Ska vi fortsätta prata om detta ämnet så föreslår jag att det skapas en egen tråd för detta så vi ej förstör Torpis fina tråd.

//Wallis

Kan du andas kan du dö.
MR_Smart
25 november 2009 · 1 290 Inlägg

_Wallis_ skrev:
OT: Då min dag har varit dålig sedan jag vaknade så lackade jag ur och drog ett stort klagomail till
aftonhoran där jag länkade 10861,5hk Volvo. Och bad dem skriva en ny artikel. Ska vi fortsätta prata om detta ämnet så föreslår jag att det skapas en egen tråd för detta så vi ej förstör Torpis fina tråd.

//Wallis

det var många hk...

torpis Forummoderator
25 november 2009 · 10 572 Inlägg

unpatterned skrev:
fler bilder på Yaken ;P

Men inte går den kärran in i S40n va?
jag har problem med min 2100mm Cub i min 855a.

Utan propp, ställ och stabbe så går den in  hehe.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
25 november 2009 · 10 572 Inlägg

Ang driftsäkerhet och växellådor så har jag skjutit två lådor beroende på kopplingshaveri. Krökt gafflarna när jag växlat från 1:an till 2:an "utan att koppla ur"  det håller dem inte för.

Ang 850R så håller vevstakar för ca 320hk, kolvar för ca 550hk. Man kan på en väldigt tight budget bygga en hyffsat snabb 850.  Vevstakar från kina, turbo från kina samt mappning av original styrsystem = 500hk.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
25 november 2009 · 10 572 Inlägg

TurbOla skrev:

J_Storm skrev:
http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo/article6181213.ab

Någon som har läst? Tydligen är Torpis S40 den 5 snabbaste Volvon i världen..

Det där tror jag inte mycket på. wink
Många bilar som är mindre kända med mycket hästar som inte är med i tidningen...

Lars 855 T-5R med Överladdads gamla motor t.ex.
585.7 hk med 1.45 bar på strip.
Vaktkonstapeln med drygt 550hk i sin T-Gul.

Edit: Då glömde jag nästan Leif Hermansson med sina glada 1140hk i en Volvo 850 GLT. wink

Någon som läst undrar Storm...  och det har du tydligen inte.  Det är nån blogg i Holland som listat de snabbaste Volvobilarna enligt deras mening.  Det är ju lite skillnad mot exakt vetenskap.  Vi får se om den svarta 850:n blir omkört av en svart S40 till sommarn...  vem vet?

Hur som haver är det lite kul att Volvo själva använder min bil i sin reklam.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
kwansa Hmm, vet inte?
25 november 2009 · 1 775 Inlägg

Sen är ju frågan hur effekt man får ner i backen, mest effekt är inte alltid snabbast.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
torpis Forummoderator
25 november 2009 · 10 572 Inlägg

kwansa skrev:
Sen är ju frågan hur effekt man får ner i backen, mest effekt är inte alltid snabbast.

Men det är en fördel att alltid kunna dra loss på alla växlar, det är inte förrens då man kan accelerera maximalt.

Men för all del de flesta vill inte lägga en miljon på att kunna spinna bort alla växlar utan nöjer sig med max en tiondel och att man kan dra loss tvåan i lägre farter.  Redan då knuffar det på mer än vad de flesta känner sig trygga med.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
TurbOla Reservdansk
25 november 2009 · 6 271 Inlägg

torpis skrev:
Hur som haver är det lite kul att Volvo själva använder min bil i sin reklam.

Det känns som om de bara tagit bilar som de hittat på random basis...

Vilken reklam är din bil med i? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
henne_svenne
25 november 2009 · 668 Inlägg

Afton bladet älskar volvo så enkelt är det. Robert collin är ju volvos lilla reklam pojke.

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
MR_Smart
25 november 2009 · 1 290 Inlägg

TurbOla skrev:

torpis skrev:
Hur som haver är det lite kul att Volvo själva använder min bil i sin reklam.

Det känns som om de bara tagit bilar som de hittat på random basis...

Vilken reklam är din bil med i? tongue

Det är Volvos reklam-site som ligger på Aftonbladet... länken finns längre upp.

MR_Smart
25 november 2009 · 1 290 Inlägg

henne_svenne skrev:
Afton bladet älskar volvo så enkelt är det. Robert collin är ju volvos lilla reklam pojke.

Om Volvo betalade mig enorma pengar för att finnas med på min site skulle jag också älska dom... vem sa att kärlek inte kunde köpas för pengar?

TurbOla Reservdansk
25 november 2009 · 6 271 Inlägg

Exsicco skrev:
Det är Volvos reklam-site som ligger på Aftonbladet... länken finns längre upp.

Jasså den, jag vet inte om jag vill kalla det reklam... man hänger ju ut Torpis bil, vilket kanske inte är precis vad han vill. Man vågar inte ens länka till youtube-videon, för jag tror inte att de kan misslyckas med att hitta den. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
J_Storm
25 november 2009 · 294 Inlägg

Ja, hur som helst..


Bara ringa upp Volvo nu torpis och fråga om spons nu när dom har använt din bil som reklam? Någon kompensation måste du väll ha? Hehe.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
JimBo__
13 december 2009 · 1 804 Inlägg

Hur går det? wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
kolvas
16 januari 2010 · 4 001 Inlägg

JimBo__ skrev:
Hur går det? wink

upprepar föregåendes fråga, hur går det?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Spiike
27 februari 2010 · 1 196 Inlägg

har det dött här? hmm

torpis Forummoderator
28 februari 2010 · 10 572 Inlägg

Spiike skrev:
har det dött här? hmm

Här är dött men i garaget jobbas det.  Dock lite svårkört när det är så mycket snö ute.

Har betat av lite sådant som stod i vägen, bla sålt min gröne S40 och fixat undan andra saker som legat på kö. Gör väl en uppdatering ang svarta bilen ganska snart smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
T4Janne
6 april 2010 · 14 Inlägg

nee nu va det länge sedan det va en uppdatering hur går bygget?? smile

Volvo S40 T4 "Aurora" (1998)
torpis Forummoderator
6 april 2010 · 10 572 Inlägg

Snart daxför ett ryck till och ut på vägen lite. köpte kylfläktar på Elmiamässan samt nya lyktor från Hova. Har även bestämt att det förblir lavasvart i år. Orkar inte måla om hela bilen just nu iaf.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Rylander
6 april 2010 ·

Låter trevligt smile kmr gå som ett as ju!!! Nya lyktor? vart det devileyes nu? Tycker din bil gör sig bra i svart smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang