Hjälp Mig Med Lamadanlampan Vägra Slockna!!!!

Medde
5 januari 2009 · 183 Inlägg

Heej!!
Har sånt problem med min lambadan lampa som vägra slockna.. har felsökt, var fel på luftmängdsmätaren men bytte den till en som funkade.. lös fortfarande!! Kollade tändstiften och dom var ok, kollade fördelare och rotor, pigarna i fördelaren fanns det lite beläggning på men det tog jag bort, bytte även en liten slang som var sönder. Nollställde felkoden.. slocknade, Skulle besikta bilen idag men så fort ja startade bilen så lös den igen...hmm. yikes

Någon som har något tips?

erixon89
5 januari 2009 ·

Medde skrev:
Heej!!
Har sånt problem med min lambadan lampa som vägra slockna.. har felsökt, var fel på luftmängdsmätaren men bytte den till en som funkade.. lös fortfarande!! Kollade tändstiften och dom var ok, kollade fördelare och rotor, pigarna i fördelaren fanns det lite beläggning på men det tog jag bort, bytte även en liten slang som var sönder. Nollställde felkoden.. slocknade, Skulle besikta bilen idag men så fort ja startade bilen så lös den igen...hmm. yikes

Någon som har något tips?

Katalysatorn kanske?

MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
5 januari 2009 · 559 Inlägg

Kan även vara ett litet hål i avgassystemet också. Framför eller bakom katalysatorn spelar ingen roll, lamban mäter fel vilket som.

Mvh

Mvh Thomas
Phaetoon
5 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Den här tråden ligger på helt fel ställe. Dessutom finns det ytterligare en tråd.
Låser härmed.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=115557

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang