Ljudisolering??

peterholm
4 februari 2009 · 216 Inlägg

någon som har hört något om biltemas Smältfolie, Bitumen om dete bra då

Volvo V70 r-design "R-design" (2011)
Faniskogen Skogsfan
4 februari 2009 · 649 Inlägg

Jag köpte biltemas bitumenmatta och jag tycker den är lättarbetad iaf, bara värma lite mer hårfön och sätta på plats. men ja, sedan kanske det inte dämpar lika bra som annat jag vet inte? har bara dämpatskuffgolvet än så länge så

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
smiler
4 februari 2009 · 672 Inlägg

peterholm skrev:
någon som har hört något om biltemas Smältfolie, Bitumen om dete bra då

Är jävligt tungt.... funkarar nog bra när de e varmt ute, när de e kallt blir de stenhårt.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
smiler
4 februari 2009 · 672 Inlägg

Iam2fast4U skrev:

smiler skrev:
Funderar på att dämpa hela golvet mm å då bilen är en kombi så går det ju några m2... nåt ställe som säljer Dynamat i större pack? Kanke billigare utomlands? Inte hittat nåt bra själv dock...

säger som mitt inlägg ovan tongue

Hehe sant de... va lite för nära smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
svarten
4 februari 2009 · 34 Inlägg

smiler skrev:
Funderar på att dämpa hela golvet mm å då bilen är en kombi så går det ju några m2... nåt ställe som säljer Dynamat i större pack? Kanke billigare utomlands? Inte hittat nåt bra själv dock...

Här är nåt som är billigare och minst lika bra som dynamat. 9 m2 för 2400 kr levererat till díg inkl moms.
Jag tog hem 18 m2 till mina bilar och är hittills skitnöjd med resultatet.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/55683/562145_3jai9r.jpg
Fatmat i nya bilen.

Ford Mustang GT Eleanor cab "Blackbird" (2006)
bosing
5 februari 2009 · 106 Inlägg

:)Har också en laddning Fatmat på gång, köpte på Ebay till min Chevelle. Kul att höra att du e nöjd.

svarten skrev:

smiler skrev:
Funderar på att dämpa hela golvet mm å då bilen är en kombi så går det ju några m2... nåt ställe som säljer Dynamat i större pack? Kanke billigare utomlands? Inte hittat nåt bra själv dock...

Här är nåt som är billigare och minst lika bra som dynamat. 9 m2 för 2400 kr levererat till díg inkl moms.
Jag tog hem 18 m2 till mina bilar och är hittills skitnöjd med resultatet.




http://www1.garaget.org/gallery/archive/55683/562145_3jai9r.jpg
Fatmat i nya bilen.

vw_performance Greve
5 februari 2009 · 1 058 Inlägg

Faniskogen skrev:
Jag köpte biltemas bitumenmatta och jag tycker den är lättarbetad iaf, bara värma lite mer hårfön och sätta på plats. men ja, sedan kanske det inte dämpar lika bra som annat jag vet inte? har bara dämpatskuffgolvet än så länge så

varmluft-picka är det man bör använda om man vill att det ska sitta kvar. värm tills den är så varm den kan bli utan att du bränner fingrarna av dig när du klämmer dit den.

PoLoud =D
Lonefox Bad music kills good sound
5 februari 2009 · 7 241 Inlägg

På tal om Fatmat.....vilka säljer den?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Faniskogen Skogsfan
5 februari 2009 · 649 Inlägg

vw_performance skrev:

Faniskogen skrev:
Jag köpte biltemas bitumenmatta och jag tycker den är lättarbetad iaf, bara värma lite mer hårfön och sätta på plats. men ja, sedan kanske det inte dämpar lika bra som annat jag vet inte? har bara dämpatskuffgolvet än så länge så

varmluft-picka är det man bör använda om man vill att det ska sitta kvar. värm tills den är så varm den kan bli utan att du bränner fingrarna av dig när du klämmer dit den.

åfasen! ska tänka på det nästa gång, dock blev den rättså varm, tog tröjjan emmelan efter ett tag när jag klämde dit den, men ska kanske värma ytterligare llite då smile

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
Lonefox Bad music kills good sound
5 februari 2009 · 7 241 Inlägg

Faniskogen skrev:

vw_performance skrev:

Faniskogen skrev:
Jag köpte biltemas bitumenmatta och jag tycker den är lättarbetad iaf, bara värma lite mer hårfön och sätta på plats. men ja, sedan kanske det inte dämpar lika bra som annat jag vet inte? har bara dämpatskuffgolvet än så länge så

varmluft-picka är det man bör använda om man vill att det ska sitta kvar. värm tills den är så varm den kan bli utan att du bränner fingrarna av dig när du klämmer dit den.

åfasen! ska tänka på det nästa gång, dock blev den rättså varm, tog tröjjan emmelan efter ett tag när jag klämde dit den, men ska kanske värma ytterligare llite då smile

När jag lade bitumen på min i-bräda så värmde jag så att den nästan smälte...var varmt som satans att lägga på plats men bitarna SÖGS verkligen på plats och jag behövde knappt trycka för att de skulle fästa. OCH DE SITTER!
Dock var största biten på runt 15x20cm och lades på PLAN yta.

Men värms såpass mkt att den är lättböjlig...dvs man kan lätt forma den.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
svarten
5 februari 2009 · 34 Inlägg

Lonefox skrev:
På tal om Fatmat.....vilka säljer den?

Säljs i USA på Ebay.

Länk:

http://cgi.ebay.com/100-FatMat-Xtreme-C … 7C294%3A50

Ford Mustang GT Eleanor cab "Blackbird" (2006)
smiler
6 februari 2009 · 672 Inlägg

Nån fler som kan rekomendera "Fatmat"?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
OpelFredrik
6 februari 2009 ·

Jag köpte Bitumen mattor på Mekonomen men jag misstänker att det bara var asfaltsmattor, han som sålde dom verka vara lite bakom flötet.. kosta dock bara 39 kr för en ganska stor platta, typ 50 x 70 eller nått sånt kommer inte ihåg måtten..

Biltema säljer också bitumenmattor och dessa är faktiskt jäkligt bra!

//Fredrik

zshoe Kokar ris
6 februari 2009 · 923 Inlägg

OpelFredrik skrev:
Jag köpte Bitumen mattor på Mekonomen men jag misstänker att det bara var asfaltsmattor, han som sålde dom verka vara lite bakom flötet.. kosta dock bara 39 kr för en ganska stor platta, typ 50 x 70 eller nått sånt kommer inte ihåg måtten..

Biltema säljer också bitumenmattor och dessa är faktiskt jäkligt bra!

//Fredrik

ja alltså bitumenmattor och asfaltsmattor är samma sak.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Phaetoon
8 februari 2009 · 8 156 Inlägg

OpelFredrik skrev:
Jag köpte Bitumen mattor på Mekonomen men jag misstänker att det bara var asfaltsmattor, han som sålde dom verka vara lite bakom flötet.

Saxat från Wiki:
Bitumen (betoningen ligger på andra stavelsen) är ett bindemedel bestående av kolväten. Det framställs ur petroleum och är egentligen detsamma som asfalt. Det används som bindemedel i ytbeläggning för körbara ytor (asfaltbetong), men också som ytlager på takpapp och vissa isoleringsmaterial.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Lonefox Bad music kills good sound
8 februari 2009 · 7 241 Inlägg

Phaetoon skrev:

OpelFredrik skrev:
Jag köpte Bitumen mattor på Mekonomen men jag misstänker att det bara var asfaltsmattor, han som sålde dom verka vara lite bakom flötet.

Saxat från Wiki:
Bitumen (betoningen ligger på andra stavelsen) är ett bindemedel bestående av kolväten. Det framställs ur petroleum och är egentligen detsamma som asfalt. Det används som bindemedel i ytbeläggning för körbara ytor (asfaltbetong), men också som ytlager på takpapp och vissa isoleringsmaterial.

Inte konstigt att det även kallas just asfaltsmatta big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
smiler
11 februari 2009 · 672 Inlägg

Blev Dynamat från Caraudiosecurity... 3st Bulk 5500:- inkl frakt smile
10m2 borde räcka en bit hehe...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang