740 -90, låter & styr konstigt?

Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
8 januari 2009 · 125 Inlägg

Tja, har en volvo 740 GL 1990.

När jag kör över gupp & på ojämn väg så smäller det fram, precis som stötdämparen är STENhård, men den är genomgången, den är lite "lätt" men inget fel på den. De är bra komfort & allt sånt, men just i gupp & på ojämn väg slår det. Några förslag?

Sedan har jag även märkt av att den är konstig i ratten, den har ett "läge" där den hackar till typ och så drar den åt de hålet du rattat åt ..yikes Jädrigt skrämmande o köra med, vet inte hur ja ska beskriva det. har ryckt i däckena men inga glapp. måste oxå på peka att fram däcken är slut. Några förslag?

Tack för svar på förhand, mvh Zkog

te_wik Forummoderator
8 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Angående missljudet så skulle jag tippa på en spindelled alt fjäderbenslagring.

Styrningen förstår jag inte riktigt ditt problem, men kan vara styrservot (om du har nån) som är pajj, alltså i styrväxeln.
Annars kan det vara så att det är en styrled som är glapp, därav även missljudet.

Och sen.. Byt däck! tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
8 januari 2009 · 125 Inlägg

hehe, ja däck ska bytar smile

Ja ska byta båda spindellederna & se, fjäderbenslagring är dom svåra att byta yikes?

te_wik Forummoderator
8 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Zorgetz skrev:
hehe, ja däck ska bytar smile

Ja ska byta båda spindellederna & se, fjäderbenslagring är dom svåra att byta yikes?

Du behöver inte byta dom för att se, hissa upp bilen och känn efter med ett bändjärn..

Neej, det ska inte vara så struligt att byta lagringen, beror på hur kunnig du är iofs.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
8 januari 2009 · 125 Inlägg

hehe, har du någon bild på hur fasen dom ser ut ? tongue

Ja ska ta & hissa upp den imorgon o rycka o slita o banka så mycket jag kan !

Mvh Zkog

te_wik Forummoderator
8 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Zorgetz skrev:
hehe, har du någon bild på hur fasen dom ser ut ? tongue

Ja ska ta & hissa upp den imorgon o rycka o slita o banka så mycket jag kan !

Mvh Zkog

Bild på vad?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang