Polisbil prestanda?

R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

R170 skrev:
Har inte orkat läsa alla inlägg men är tveksam att polisen skulle köra runt med trimmade/chippade bilar då det är olagligt med sådana bilar och får inte framföras på våra vägar. Chippa en bil och få lite mera hästar lär ju inte hjälpa så mycket i en biljakt som polisen ändå undviker av säkerhetssjäl.

Lika bra att dom köper in några riktiga polibilar direkt som dom kan köra ikapp busarna i smile
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall … sion=42115

Fyfan va fet snutbil yikes

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Piraten
1 februari 2008 · 166 Inlägg

Vart med och kört ifrån snutten i en steg 3 saab samt modifierade bromsar samt dämpning... de hade inte en suck

Civil T5 var det. JA de tog reg nr och JA de hälsade på dagen efter.... MEN inget kunde de göra.

ful gas motor ras

anvandare_12345
1 februari 2008 · 654 Inlägg

laika skrev:

Supra_Micke skrev:
Helikopter används av polisen, men inte ofta, är för dyrt, tar tid att få upp i luften. Sen får de flesta svenska polishelikoptrar inte flyga nattetid då dom (vad jag hört) saknar utrustning för nattflygningar. Så jag har bara sett helikoptrar i samband med rån och andra grova brott.

Nej helikoptern saknar inte utrustning för att flyga nattetid. Var ett bankrån här förrigår och då var polisen ute och flög med helikoptern det var bäcksvart och klockan var runt 2000 så dom kan allt flyga nattetid och dom gör det också.

Anledningen till att helikoptrar används så pass lite som de gör hos den svenska polisen är att det råder brist på helikoptrar, och dessa fördelas då till andra uppdrag än hastighetsöverträdelser/trafikförseelser. Ta t ex bankrån, rymlingar eller eftersök av försvunnen person.

Angående trim av polisbilar och bilar i allmänhet så är det olagligt att trimma dessa efter att de har blivit typgodkända. Därför specialbeställs bilen från tillverkaren och godkänns av vägverket - dyrar men lagligt. Exempelvis finns det hos insatsstyrkan och SÄPO i Stockholm ett par bilar som är bepansrade - därmed tyngre - och därför justeras effekt och eventuellt även ramkonstruktion redan i frabrik.

_fillan_ med lem
1 februari 2008 · 1 925 Inlägg

Konbanan skrev:

R170 skrev:
Har inte orkat läsa alla inlägg men är tveksam att polisen skulle köra runt med trimmade/chippade bilar då det är olagligt med sådana bilar och får inte framföras på våra vägar. Chippa en bil och få lite mera hästar lär ju inte hjälpa så mycket i en biljakt som polisen ändå undviker av säkerhetssjäl.

Lika bra att dom köper in några riktiga polibilar direkt som dom kan köra ikapp busarna i smile
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall … sion=42115

Fyfan va fet snutbil yikes

hade man fått köra den varje dag hade jag också kunnat tänka mej bli snut smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

_fillan_ skrev:

Konbanan skrev:

R170 skrev:
Har inte orkat läsa alla inlägg men är tveksam att polisen skulle köra runt med trimmade/chippade bilar då det är olagligt med sådana bilar och får inte framföras på våra vägar. Chippa en bil och få lite mera hästar lär ju inte hjälpa så mycket i en biljakt som polisen ändå undviker av säkerhetssjäl.

Lika bra att dom köper in några riktiga polibilar direkt som dom kan köra ikapp busarna i smile
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall … sion=42115

Fyfan va fet snutbil yikes

hade man fått köra den varje dag hade jag också kunnat tänka mej bli snut smile

Hahah ja men endast om man fick köra den tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Hammarslag Inläggskritiker
1 februari 2008 · 990 Inlägg

När jag blev häktad så frågade jag om bilarna var trimmade, och den jag åkte i V70 2,4T var orginal 200hk automat.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

OPCPiraten skrev:
Vart med och kört ifrån snutten i en steg 3 saab samt modifierade bromsar samt dämpning... de hade inte en suck

Civil T5 var det. JA de tog reg nr och JA de hälsade på dagen efter.... MEN inget kunde de göra.

ful gas motor ras

Hehe låter jävligt nice smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
bumpe Lastbilsmekaniker
1 februari 2008 · 3 878 Inlägg

Jag måste ju bara få berätt vad kompisen seriöst trodde på och som inte gav sig...

En 9-3SS med 800hp och 4-hjulsdrift som gick i sthlm...

Jag sa det, men snälla, det håller inte att åka med 800hk ur en 2.0 varje dag, det finns inte, ingen kan det, omöjligt...

Jag har ju sett det kontrade han me och jag slutade försöka för jag visste att jag har rätt...

R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

bumpe skrev:
Jag måste ju bara få berätt vad kompisen seriöst trodde på och som inte gav sig...

En 9-3SS med 800hp och 4-hjulsdrift som gick i sthlm...

Jag sa det, men snälla, det håller inte att åka med 800hk ur en 2.0 varje dag, det finns inte, ingen kan det, omöjligt...

Jag har ju sett det kontrade han me och jag slutade försöka för jag visste att jag har rätt...

Hahah ja juuust de!!! Nä men har ni inte sett 9-5:an här nere i malmö me 1500 hk. Men den har bakhjulsdrift så dem brukar mest drifta me den smile

P.S Jag har kört den, den gick helt ok.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
camaro67 Meister
1 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Konbanan skrev:

bumpe skrev:
Jag måste ju bara få berätt vad kompisen seriöst trodde på och som inte gav sig...

En 9-3SS med 800hp och 4-hjulsdrift som gick i sthlm...

Jag sa det, men snälla, det håller inte att åka med 800hk ur en 2.0 varje dag, det finns inte, ingen kan det, omöjligt...

Jag har ju sett det kontrade han me och jag slutade försöka för jag visste att jag har rätt...

Hahah ja juuust de!!! Nä men har ni inte sett 9-5:an här nere i malmö me 1500 hk. Men den har bakhjulsdrift så dem brukar mest drifta me den smile

P.S Jag har kört den, den gick helt ok.

Åhh fy fan! Här åker de "vallar" med sur 6:a och vw typ1 med 34hk big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
P-G Säl-Tämjare...
1 februari 2008 · 1 024 Inlägg

jag fick reda på utav en polis här isan som jag känner igår att den nya polisbilen de har här är olaglig, men han kunde inte avslöja vad, men jag ger mig inte. jag SKA ha reda på varför big_smile

Vilket jävla drag :)
MRX
1 februari 2008 · 7 Inlägg

Pikét-Chevorna  i Sthlm (Iaf förra generationen) vet jag de var uppgraderade V8or i eftersom en kompis polare har mekverkstad och byggde om dessa, Första försöket blev inte snuten nöjd, så när dom ringde för å beställa värre saker, nämde de att det skulle sitta i svenska Polisbilar, Å Då skickade dom riktigt fräna prylar!!!tongue

Personligen fuskar jag bort minst en tusing på skatten för varje V8 snutbuss J***L  jag ser komma med skrikande däck och tre fyra liter skattepengar i cylindrarna per mil!! Då är d inte mina pengar som rinner därsmile     V70 me lilla dieselmotorn genomgående i vagnparken,  kanske ett gäng VW-bussar med TDI oxå som får pikéten mot buset med ngt mindre attityd men fan minst lika fort om inte snabbare!!! SEN kanske vi är på rätt väg... anser jag:cool:

bumpe Lastbilsmekaniker
1 februari 2008 · 3 878 Inlägg

Konbanan skrev:

bumpe skrev:
Jag måste ju bara få berätt vad kompisen seriöst trodde på och som inte gav sig...

En 9-3SS med 800hp och 4-hjulsdrift som gick i sthlm...

Jag sa det, men snälla, det håller inte att åka med 800hk ur en 2.0 varje dag, det finns inte, ingen kan det, omöjligt...

Jag har ju sett det kontrade han me och jag slutade försöka för jag visste att jag har rätt...

Hahah ja juuust de!!! Nä men har ni inte sett 9-5:an här nere i malmö me 1500 hk. Men den har bakhjulsdrift så dem brukar mest drifta me den smile

P.S Jag har kört den, den gick helt ok.

Växelin lådus, söndrigus smulis som det kunde hetat på latin tongue

twin_cam Smålänning
1 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Oj va svårt att köra ifrån snuten... Bara att köra där dom inte anser det säkert att jaga så vips lämnar dom dick för att möta upp längre fram...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
1 februari 2008 · 1 290 Inlägg

Konbanan skrev:
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.

Den går nog fan så mkt bättre än din så du borde ju vara "rädd"! lol

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

Konbanan skrev:
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.

Den går nog fan så mkt bättre än din så du borde ju vara "rädd"! lol

min har 150 hk på 1470 kg, snuten hade 185 på 1950 kg.

Om du inte kan fatta de själv så kan jag berätta att min e snabbare.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
1 februari 2008 · 1 290 Inlägg

Konbanan skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Konbanan skrev:
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.

Den går nog fan så mkt bättre än din så du borde ju vara "rädd"! lol

min har 150 hk på 1470 kg, snuten hade 185 på 1950 kg.

Om du inte kan fatta de själv så kan jag berätta att min e snabbare.

Mm visst! lol

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
1 februari 2008 · 938 Inlägg

Konbanan skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Konbanan skrev:
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.

Den går nog fan så mkt bättre än din så du borde ju vara "rädd"! lol

min har 150 hk på 1470 kg, snuten hade 185 på 1950 kg.

Om du inte kan fatta de själv så kan jag berätta att min e snabbare.

Tänkt på att de är 185 dieselhästar me ett rätt skapligt vrid också? Rätt polis i den så tror ja inte du kör ifrån dom...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
P-G Säl-Tämjare...
1 februari 2008 · 1 024 Inlägg

Konbanan skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Konbanan skrev:
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.

Den går nog fan så mkt bättre än din så du borde ju vara "rädd"! lol

min har 150 hk på 1470 kg, snuten hade 185 på 1950 kg.

Om du inte kan fatta de själv så kan jag berätta att min e snabbare.

Personigen tror jag inte att de siffrorna stämmer, tror de är lite värre

Vilket jävla drag :)
turbodeath
1 februari 2008 · 2 452 Inlägg

men alla bilar servas ju inte på volvo...polisen har faktiskt egna personer som servar bilar med o där brukar dom trimma dom lite med typ uppställd ladd inga chip i dom iallafall....äger en civilbil själv ju o inte var den chippad det enda som var att dom hade ställt wastegaten så den öppnade mer ju....

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang