Bygga a6-00:a till Civil Polisbil HJÄLP!

DjMes
13 januari 2009 · 622 Inlägg

Jag vill bygga om min Audi till en Civil polisbil,men jag behöver hjälp me det...
Är trött på alla volvo poliskopior...dags o göra något extra En tysk Civilare tongue

Det jag hade tänkt göra är, Tona rutorna hela vägen fram, Installera Xenon ljus, och ha polis ljus i fronten (vid dimljusen) och på framrutan dvs. stoppljus....som ni ser på bilderna så har jag redan en enorm Antenn därbak..men jag ska sätta dit fler tongue så det ser mer äkta ut..hehe...
och nu behöver jag hjälp med att hitta dessa grejerna.och ni som har installerat polislampor hur gjorde ni?..och vad kan man göra mer för att det ska bli riktigt häftigt!!

M.V.H Saman

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
alex_side Neerd
13 januari 2009 · 1 596 Inlägg

har för mig att blueride.se har lite sånt^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
AttackMedic
13 januari 2009 · 379 Inlägg

Är inte det olagligt att sätta "polis ljus" på en vanlig bil? För mig jag har läst det någonstans...

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
alex_side Neerd
13 januari 2009 · 1 596 Inlägg

AttackMedic skrev:
Är inte det olagligt att sätta "polis ljus" på en vanlig bil? För mig jag har läst det någonstans...

vet inte om det är olagligt så.. du kanske får ha det som "show" men annars är det ju som vanligt...gult/vitt fram o röd bak.. inget annat.. sen vet jag att man åker på feet böter om man leker polis smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
haack
13 januari 2009 · 186 Inlägg

detta är en typisk "varför" tråd....så ja undrar nu....varför?
tona rutor å sånt förstår ja klart å tydligt...men lampor?

__r0b1n
13 januari 2009 · 726 Inlägg

haack skrev:
detta är en typisk "varför" tråd....så ja undrar nu....varför?
tona rutor å sånt förstår ja klart å tydligt...men lampor?

låt killen leka om han vill! inte dummare än någon annan tråd. men som nämnt tror jag blueride.se har en del sånt godis smile

FireTraXX DFFL
13 januari 2009 · 9 020 Inlägg

alex_side skrev:

AttackMedic skrev:
Är inte det olagligt att sätta "polis ljus" på en vanlig bil? För mig jag har läst det någonstans...

vet inte om det är olagligt så.. du kanske får ha det som "show" men annars är det ju som vanligt...gult/vitt fram o röd bak.. inget annat.. sen vet jag att man åker på feet böter om man leker polis smile

Finns även fängelsestraff på skalan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
alex_side Neerd
13 januari 2009 · 1 596 Inlägg

FireTraXX skrev:

alex_side skrev:

AttackMedic skrev:
Är inte det olagligt att sätta "polis ljus" på en vanlig bil? För mig jag har läst det någonstans...

vet inte om det är olagligt så.. du kanske får ha det som "show" men annars är det ju som vanligt...gult/vitt fram o röd bak.. inget annat.. sen vet jag att man åker på feet böter om man leker polis smile

Finns även fängelsestraff på skalan.

jäävlar^^ var det så illa lol

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Mortalis VW-nörd?
13 januari 2009 · 4 332 Inlägg

DjMes skrev:
Jag vill bygga om min Audi till en Civil polisbil,men jag behöver hjälp me det...
Är trött på alla volvo poliskopior...dags o göra något extra En tysk Civilare tongue

Det jag hade tänkt göra är, Tona rutorna hela vägen fram, Installera Xenon ljus, och ha polis ljus i fronten (vid dimljusen) och på framrutan dvs. stoppljus....som ni ser på bilderna så har jag redan en enorm Antenn därbak..men jag ska sätta dit fler tongue så det ser mer äkta ut..hehe...
och nu behöver jag hjälp med att hitta dessa grejerna.och ni som har installerat polislampor hur gjorde ni?..och vad kan man göra mer för att det ska bli riktigt häftigt!!

M.V.H Saman

Här finns kanske ett par lampor du söker iaf http://www.raidopower.se/
Gå in under Blixtljus sektionen.

Finns även en HEL del på ebay.

Sen kanske killen ska ha de till nån speciell show och inte åka å stoppa bilar på motorvägen o då e de helt okej att ha dessa lampor...varför ska de alltid komma två tusen "de e olagligt" inlägg.

DjMes
13 januari 2009 · 622 Inlägg

Äntligen en person som förstår sig på lite annan styling, klart allting är ju bara för show... jag tänker ju inte köra runt och leka Polis, klart straffen är ju sjukt höga för sånt och det är jag medveten om....

Men det är ju bättre jag bygger om min bil o gör den stilren och häftig, än sätter på ett enormt kjolpaket och en vinge som är 2 meter hög och *Neon ljus*.....

Så därför tänkte jag att jag sätter på lite diskreta Polis lampor i fronten och Vindrutan, och tonar hela vägen.... Lite som typ en Presidentbil tonguetongue

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
fidde_p
13 januari 2009 · 41 Inlägg
----------------------------------------------------------------------------------------------------
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan, kort och gott en Göteborgare
FLindgren
13 januari 2009 · 5 089 Inlägg

AttackMedic skrev:
Är inte det olagligt att sätta "polis ljus" på en vanlig bil? För mig jag har läst det någonstans...

Det är olagligt att trimma sin bil också, speciellt när den är helbilsgodkännd;)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Keller Hamster
13 januari 2009 · 817 Inlägg

AttackMedic skrev:
Är inte det olagligt att sätta "polis ljus" på en vanlig bil? För mig jag har läst det någonstans...

Inte olagligt att sätta dit dom. Dock olagligt att använda dom.

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
Germax
14 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Du får nog ta o fimpa dom där fälgarna om du vill se ut som en civilsnut tongue

AreeZ Golf mk3 LOUD
14 januari 2009 · 515 Inlägg

Tänkte precis säga det.

På med originalfälgarna eller skippa polistänkandet.
Kommer bara se kocko ut om man börjar blanda polis med stylingbil big_smile

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
14 januari 2009 · 1 163 Inlägg

haha de finns ju massor av snutbilar att plocka blåljus ifrån, det gäller bara att vara snabb big_smile

~Andy~
tooffen STHLM(S)LOW
5 februari 2011 · 420 Inlägg

allvarligt brott, man åker delvis dit för urkundsförfalskning. då man uppger sig vara någon man inte är. sen är de mera allvarligt då man låtsas vara en polis:D

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Sladdbarnet
6 februari 2011 · 159 Inlägg

tooffen skrev:
allvarligt brott, man åker delvis dit för urkundsförfalskning. då man uppger sig vara någon man inte är. sen är de mera allvarligt då man låtsas vara en polis:D

Nja, föregivande av allmän ställning är det du åtalas för, det vill säga att utge sig för att vara en myndighetsperson, är ett brott i Sverige enligt 17 kap. 15 § Brottsbalken.

Den gör sig skyldig till föregivande av allmän ställning som felaktigt utger sig för att utöva myndighet eller olovligen bär uniform eller tjänstetecken för försvarsmakten eller andra myndighetsutövande organisationer, till exempel polis, tull, kustbevakning, räddningstjänst, ordningsvakt eller skyddsvakt. Det är även ett brott att på samma sätt utge sig för att tillhöra någon yrkeskår inom bland annat kollektivtrafiken eller el- och vattenförsörjningen.

Straffet för föregivande av allmän ställning är dagsböter eller fängelse i högst sex månader. Om brottet bedöms som grovt är straffet fängelse i högst två år.

Urkundsförfalskning är något helt annat.

Nissan 200SX S14a "Raidopower Motorsport Drifting" (1998)
alex_side Neerd
6 februari 2011 · 1 596 Inlägg

tror det är lite sent nu iaf då detta skrevs 2009 xD

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
granadadr
6 februari 2011 · 7 295 Inlägg

killen skrev ju att han ska ha den i tyskt utförande wink meo ingen som tror han är en polis wink själv har jag varit sugen på att bygga en en engelsk polisbil wink men inte idats eller hittat nån bra BILLIG utgångsobjekt
jag säger bara GO for it, å fränt,,
som svar till TS googla bara bixtljus så får du fram många roliga svenska sidor,, wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang