sierra doch turbo (hjälp)

precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

går att göra ett budget bygge på sierra doch , har en polare som hålle rpå en del med ford och han turbokonvertera en dock 90 med saab 9000 turbo, gjorde ett eget grenrör. 900Ic , större spridare , laddade 0,9bar utan några som helst problem .

kan man skruva lite själv så är de inte omöjligt att de går på runt 5- 6000kr ,

förstår inte vad de är för slangar du pratar om? tryckrör?

_Nas_
14 mars 2009 · 309 Inlägg

Här har du en tråd du kan läsa.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=115103

Att köra turbo är beroendeframkallande...
MeloveGolf Vw trimmare
14 mars 2009 · 2 995 Inlägg

_Nas_ skrev:
Här har du en tråd du kan läsa.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=115103

du bumpade just en 3år gammal tråd....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Etingelholm
14 mars 2009 · 979 Inlägg

Teamturbo87 skrev:

Mavric skrev:
asså ja kan jy bara lada 0,4 tror ja på orginak motorn. så ja kan inte lada typ 1 bar som ja hade velat för då håller de inte, så de e de ja menar me överlada, ja har inte så stor erfarenhet me turbo så de handlar nog om allt var allt ska hehe, men du har jy rätt att alla turbo e kopplade på samma sätt misstolka dig lite =/

Du kan utan problem ladda 0,7 -0.8 bar utan att motor smäller.. turbo koventerade min -85 scorpio med 8v pinto motorn och jag laddar 0,7 bar.. helt orginal för övrigt , bara större spridare har jag satt dit och grövre avgas system.. det är det ända jag har gjort med den och den går hur fint som hellst.. inga spikningar eller nåt, men det är förstås på 8v motorn då så.. det enda jag vet är att 16v är bättre att skicka på överladdning än 8v eftersom att tändstiftet sitter centralt i förbrännings rummet i 16v...

Pinton pallar klart bättre med stryk än vad Sierra Dohc gör. Går inte ladda mer än 0.4 bar i Dohc med org motor. Isåfall måste du kompsänka med 2 packningar lr nått. Pinton kan man fan köra med 0.7 i ladd med oöppnad topp. Dvs org packning å allt. Förstår vad Mavric menar med at than bara vill köra 0.4 i ladd. De ger ju en liten knuff på bilen men ingen "herrejösses" effekt. Skiten ska ju hålla med:)

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang