Idioter utan hänsyn till andras bilar....

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Hej hej.

Det må hända att vissa av er ser detta som ett inlägg mer lämpat för bloggen. Men jag har lite frågor och
sånt där också, så jag upplever att det gör sig bättre här i forumet. Finns det något elakt monster som tycker
något annat, så ja... då accepterar jag det! wink

Hur som helst så hämtade jag min helt nya Volvo V50 i förrgår (Tisdags; 2009-01-13). Där efter åkte jag
till Linköping för att hämta min sprillans nya dator. Jag parkerar och går sedan in för att hämta datorn. När
jag sedan kommer ut så har någon jävel slagit upp sin dörr i sidan på min bil. Det har inte gått helt igenom
lacken, men det är en liten buckla och sådär. Och det känns ju jävligt roligt när man har haft bilen i mindre
än tre timmar. Vad är det för jävla folk som inte har någon som helst hänsyn till andras ägodelar? Blir så
jävla förbannad. Hade jag varit där och sett det så hade den personen kunnat räkna med en rak höger. Var
så jävla förbannad i någon dag efter detta. Fick skadan polerad, vilket gjorde en del skillnad. Nu ser man
bara att det är en buckla om man står och tittar så att ljuset speglar sig i lacken. Dom på min bilaffär trodde
dessutom att bucklan var för liten för att slå ut.

Frågan är då om man på något sätt kan få detta på någon försäkring (jag ska ju ha ett tillägg på min
försäkring hos Volvia, som ska täcka mindre sådana skador; med en självrisk på 1.500kr, om jag inte
minns helt fel), genom att göra en polisanmälan (har läst något om det, men är inte säker på något) eller
nåt sånt? Det sista man vill ha på en sprillans ny bil är ju en buckla mitt på ena bakdörren, eller hur?

Sedan får ni gärna lista egna liknande händelser om ni har några! wink

Senast redigerat av Hexenhammer (15 januari 2009)

VictorW Medlem 34530
15 januari 2009 · 908 Inlägg

Tyvärr så är det inte ovanligt att folk inte bryr sig om att det repar eller bucklar andras bilar. Men tycker definitivt att du ska anmäla det och se vad det kostar att få det åtgärdat.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Epitaph
15 januari 2009 · 835 Inlägg

Fick ett uppslag jag med när jag gjorde hjulinställning för första gången på min. Var en gubbjävel som hade varit inne på däckfirman och fått en offert. Synd att han inte kom tillbaka för att köpa däcken. DÅ jävlar hade jag suttit i fängelse idag smile

P.S man får väl rabatt på självrisken om det klassas som smitning va?

FireTraXX DFFL
15 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Tyvärr sån skit som händer.
Jag har lyckats få en buckla på bakre hjulhuset.
Gummirester från hjulet i och runt bulan, antingen någon som verkligen inte kan köra eller en motorcykel.

Oavsett vad så är det bara att lösa det så gott det går, min bil börjar bli gammal så jag sket i det. tongue
Inget att gräma iallafall, händer alla till slut, tyvärr.

Senast redigerat av FireTraXX (15 januari 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

VictorW skrev:
Tyvärr så är det inte ovanligt att folk inte bryr sig om att det repar eller bucklar andras bilar. Men tycker definitivt att du ska anmäla det och se vad det kostar att få det åtgärdat.

// Victor

Ok. Enligt det där... Volvo Care (tror jag det heter), så ska man kunna få repor och annan skadegörelse på försäkringen (kostar mig 30kr extra per månad), för en självrisk på 1.500kr. Så det borde ju gälla (läste lite mer om det nu). Dock har jag hört att man ska kunna få det kostnadsfritt om man gör en polisanmälan, men att man då måste ha ett vittne (vilket jag har). Dock har vi ju inte sett personen som har gjort det. Det enda jag minns var bilen. En nyare Audi (2004 - ) kombi, svart. Så det lär ju absolut inte kunna leda till något åtal. Så frågan är om det är lönt? Jag vet inte hur det funkar. big_smile

pukan2
15 januari 2009 · 3 182 Inlägg

hände samma sak med audin men den är då inte lika ny som din men en då, men jag såg käring jävel slå uppdörrfan rakt in i min dör, så jag gjorde samma sak på hennes bmw av väldigt nyare model, och sa oj fan vad hände det va fan inte meningen så tog jag i en gång till. ägaren till bmwn va inte där då som otur va.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

FireTraXX skrev:
Tyvärr sån skit som händer.
Jag har lyckats få en buckla på bakre hjulhuset.
Gummirester från hjulet i och runt bulan, antingen någon som verkligen inte kan köra eller en motorcykel.

Oavsett vad så är det bara att lösa det så gott det går, min bil börjar bli gammal så jag sket i det. tongue
Inget att gräma iallafall, händer alla till slut, tyvärr.

Precis. Hade det hänt på min V70 (2004) så hade jag troligtvis inte brytt mig något nämnvärt. Men när det är en helt ny bil, med fin metallic-lack, som jag köpte för över 210.000kr, och som jag hade haft i knappa tre timmar... ja... då känns det surt, även om bucklan i sig inte är stor (och att den bara syns när ljuset speglar sig i lacken; man måste alltså titta riktigt snett från sidan för att se den).

Hade jag varit där och sett det så hade det troligtvis som sagt blivit stålhättan i dörren på den fina Audin. big_smile

n3rmin Greetings, infidel.
15 januari 2009 · 91 Inlägg

Detta är en av anledningarna till att jag parkerar så långt bort från andra bilar när jag är och handlar o.s.v. Jepp, så paranoid är jag. big_smile

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
Bjork OEM <3
15 januari 2009 · 6 957 Inlägg

n3rmin skrev:
Detta är en av anledningarna till att jag parkerar så långt bort från andra bilar när jag är och handlar o.s.v. Jepp, så paranoid är jag. big_smile

Samma här, min flickvän har börjat förstå mig men inte polarna som tycker att jag är löjlig..

Topic: OM de nu går att fixa via försäkring så är det bra att fixa det med en gång, bilen är
ju ny så man bör ju inte se någon skillnad i lack osv..

Lider med dig, aldrig kul med bucklor. Än värre när bilen är mindre än dygn gammal hmm

OEM <3
terazzi
15 januari 2009 ·

n3rmin skrev:
Detta är en av anledningarna till att jag parkerar så långt bort från andra bilar när jag är och handlar o.s.v. Jepp, så paranoid är jag. big_smile

Gör samma sak tongue smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Jo. Från och med nu lär jag nog parkera längre bort, på lite mindre parkeringsplatser, där det är färre bilar o.s.v. Och så ska man väl börja titta om det finns barnstolar i bilarna brevid, samt om dom är "lyxiga" (i så fall vill dom nog inte slå upp sina egna dörrar heller).

FireTraXX DFFL
15 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Jo. Från och med nu lär jag nog parkera längre bort, på lite mindre parkeringsplatser, där det är färre bilar o.s.v. Och så ska man väl börja titta om det finns barnstolar i bilarna brevid, samt om dom är "lyxiga" (i så fall vill dom nog inte slå upp sina egna dörrar heller).

Jag knycker familjeparkeringarna så ofta som möjligt.
Familjer kan faktiskt ha sedaner. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
15 januari 2009 · 6 957 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hexenhammer skrev:
Jo. Från och med nu lär jag nog parkera längre bort, på lite mindre parkeringsplatser, där det är färre bilar o.s.v. Och så ska man väl börja titta om det finns barnstolar i bilarna brevid, samt om dom är "lyxiga" (i så fall vill dom nog inte slå upp sina egna dörrar heller).

Jag knycker familjeparkeringarna så ofta som möjligt.
Familjer kan faktiskt ha sedaner. smile

Word!
Fast de va en som grymta åt mig en gång vid IKEA, men jag sa att jag skulle hämta min systerson..
då blev han lugn tongue inte för att skulle det, men ändå tongue

OEM <3
Gotte91
15 januari 2009 · 110 Inlägg

nae ingen som verkar bry sig om att dom slår upp dörrarna hur som helst och specielt inte på en gammal bil som min..
Har säkert fått mellan 5 och 10 små bucklor på de sättet och de var bara på ca ett halv år...

Men bästa tipset är att leta efter den dyraste och/eller nyaste bilen ni kan hitta för dom är också lite rädda om sina bilar och slår antagligen inte upp dörrarna

Volvo 740 GLE "Vinter Lekis" (1987)
Frosted
15 januari 2009 · 1 878 Inlägg

ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Bjork OEM <3
15 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Frozen1985 skrev:
ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

Jag hoppas du har tillstånd för handikapp?

OEM <3
FireTraXX DFFL
15 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Frozen1985 skrev:
ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

Handikapplats kostade 800kr senast jag gjorde det. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
15 januari 2009 · 6 957 Inlägg

"Hexenhammer" jag har lösningen till din bil! Som jag själv skulle kunna tänka mig.
Villig att kosta på bilen 475kr? Då är detta något för dig big_smile
http://www.bilfender.se/

Mvh

OEM <3
Dubs I got Dubs!
15 januari 2009 · 2 423 Inlägg

FireTraXX skrev:

Frozen1985 skrev:
ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

Handikapplats kostade 800kr senast jag gjorde det. tongue

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
FireTraXX DFFL
15 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Adde666 skrev:

FireTraXX skrev:

Frozen1985 skrev:
ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

Handikapplats kostade 800kr senast jag gjorde det. tongue

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Klart jag gör om det, tänker inte gå aslångt när de slipper.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang