Idioter utan hänsyn till andras bilar....

albin715
15 januari 2009 · 304 Inlägg

hm fy va jobbigt de är när folk håller på så här.. när jag köpte saaben fick jag 3 dörruppslg på 3 veckor    -_-  som tur gick det att polera bort de mesta men man blir grymt sur!

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
twin_cam Smålänning
15 januari 2009 · 7 877 Inlägg

Spelar ju egentligen ingen roll hur gammal eller ny bilen är, det är principen. Man slår inte upp sin dörr i en annans bil, sen om det är en ferrari eller en fiesta -82 spelar ingen roll.

OM det skulle bli ett märke i min 740 efter ett dörruppslag (Blir inte det så lätt i dom wink ) så bryr jag mig knappast mer om det än att jag tänker idiot om den som slog upp dörren, men hade jag haft en ny bil så är det klart jag också hade blivit förbannad... mad
En 740 kostar väll typ som ett dörrhandtag till din V50... wink

Även jag har BTW hört om nån rabatt på självrisken vid smitningsskador... hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Frosted
15 januari 2009 · 1 878 Inlägg

Adde666 skrev:

FireTraXX skrev:

Frozen1985 skrev:
ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

Handikapplats kostade 800kr senast jag gjorde det. tongue

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Tar hellre 800:- i böter än få en buckla som kostar 1500:-

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
LordLife
15 januari 2009 · 998 Inlägg

Fan va synd sad  Men om jag inte minns helt fel så finns det företag som slår ut små små bucklor utan att lacka om. Kommer inte ihåg vad dom heter men läste om det i somras, dom skulle ta dö på lackerarnas jobb stod det.

Har hänt mig ett antal gånger, men min 850 har dom där stora dörrlisterna så dom tar det mesta smile  men en gång hände det mitt i stan när jag hade handlat mat och precis satt mig i bilen så öppnades dörren på bilen brevid som var en stor företags skåp bil och föraren var lite övergödd smäller upp dörren rakt på min bil, hans ursäkt "annars kommer jag inte ur bilen"  jävlar va jag blev sur på honom.
Bryr mig inte så mycket att det blev märken är ju en gammal bil. men att bara göra så.
Brukar oftast parkera på två rutor där det inte kostar något.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Martin 9-3 Fisketokig
15 januari 2009 · 2 997 Inlägg

Fy f'n vad surt. Hoppas det går att fixa ändå. Annars kommer du se bucklan varje gång du ska åka och må dåligt för det.

Tog 6 månader innan jag råkade ut för samma sak, sen klarat mig bra fram till förra veckan vid färghuset som det blev ett litet,litet märke i lacken bara, har regnummer på bilen men då jag åkte och kollade var inte bilen hemma där.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
-Akerfeldt-
15 januari 2009 · 2 638 Inlägg

n3rmin skrev:
Detta är en av anledningarna till att jag parkerar så långt bort från andra bilar när jag är och handlar o.s.v. Jepp, så paranoid är jag. big_smile

Så gör jag med, alltid med volvon wink


FireTraXX skrev:
Jag knycker familjeparkeringarna så ofta som möjligt.
Familjer kan faktiskt ha sedaner.

Sant, kanske något man ska börja med smile

Har fått hur många dörruppslag på volvon på passagerarframdörren på jobbet. Folk bryr sig väl inte om sina pendlarbilar men jag blir förbannad. Tycker att det är principen att man är försikitg med andras ägodelar. Måste nog lacka om dörren i vår.

Hoppas att du Hexenhammer får bilen fixad, det är alltid tråkigt med dörruppslag, speciellt när bilen är helt ny.

Batta
15 januari 2009 · 1 353 Inlägg

Finns det familjeparkering så tar man en sån!

Alternativt 2 rutor och betala för 2 rutor!
det var tillåtet sist jag pratade med Car Park smile

och om man står där det är riktigt trångt så skriv upp regnummret/nummren på bilarna som står bredvid dig när du parkerar!

Senast redigerat av Batta (15 januari 2009)

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
3rik
15 januari 2009 · 88 Inlägg

En annan sak att undvika är att parkera bredvid bilar som har däcken vridna... Händer att dom glömmer att ratta tillbaka när dom har bråttom.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Bjork skrev:
"Hexenhammer" jag har lösningen till din bil! Som jag själv skulle kunna tänka mig.
Villig att kosta på bilen 475kr? Då är detta något för dig big_smile
http://www.bilfender.se/

Mvh

Haha! Ja, det skulle man nästan ha. Det är ju liksom inte så svårt att öppna dörren lite och sedan kliva ut. Tyvärr verkar inte alla ha förstått det.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

albin715 skrev:
hm fy va jobbigt de är när folk håller på så här.. när jag köpte saaben fick jag 3 dörruppslg på 3 veckor    -_-  som tur gick det att polera bort de mesta men man blir grymt sur!

Jo. Det gick ju polera bort all missfärgning på mitt märke också. Dock syns ju fortfarande bucklan om man kollar noga. Jävligt irriterande...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

twin_cam skrev:
Spelar ju egentligen ingen roll hur gammal eller ny bilen är, det är principen. Man slår inte upp sin dörr i en annans bil, sen om det är en ferrari eller en fiesta -82 spelar ingen roll.

OM det skulle bli ett märke i min 740 efter ett dörruppslag (Blir inte det så lätt i dom wink ) så bryr jag mig knappast mer om det än att jag tänker idiot om den som slog upp dörren, men hade jag haft en ny bil så är det klart jag också hade blivit förbannad... mad
En 740 kostar väll typ som ett dörrhandtag till din V50... wink

Även jag har BTW hört om nån rabatt på självrisken vid smitningsskador... hmm

Precis. Det stämmer kanske. Har en på jobbet som ska vara sådär, tydligen. En kollega hade varit med henne på en tjänsteresa. Då hade dom parkerat på en stor, fullsmockad parkering till ett stort varuhus, var på denne person bara slänger upp dörren så hårt hon kan, tills det tar stopp.

"Men vad gör du?" frågar min kollega. "Vadå?" blir svaret från hon som slog upp dörren. Fast hon är ju för visso ett über-pms-fall som verkar göra lite som hon vill med det mesta, så.

Jo. Tråkigt att betala över 200.000 kr för en bil som tre timmar senare ska bli bucklig p.g.a att nån jävel inte kan öppna dörren bara lite grann... men men.

Bjork OEM <3
15 januari 2009 · 6 957 Inlägg

jonnielahti skrev:

Frozen1985 skrev:

Adde666 skrev:

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Tar hellre 800:- i böter än få en buckla som kostar 1500:-

håller med tongue, men annars kan man ju ställa längre bort, slippar man boten med smile

Tycker synd om dom som är i behov av dessa rutor, så finns det folk som ni som inte orkar gå.
Ställ er längst bort istället, eller familjeruta.

Lite riskabelt att ställa sig på handikapp varje gång tongue

OEM <3
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Fy f'n vad surt. Hoppas det går att fixa ändå. Annars kommer du se bucklan varje gång du ska åka och må dåligt för det.

Tog 6 månader innan jag råkade ut för samma sak, sen klarat mig bra fram till förra veckan vid färghuset som det blev ett litet,litet märke i lacken bara, har regnummer på bilen men då jag åkte och kollade var inte bilen hemma där.

Aj, illa.

Jo. Även om den är så liten så att man egentligen inte ser den.. inte ens om man står bara någon meter
ifrån, så går man lik förbannat alltid fram och kollar på den nära, och känner. Stackars bil! big_smile

Nizzura Man blir ensam om man vill ha hela.
15 januari 2009 · 174 Inlägg

Alltid drygt med dörruppslag sad

Hexenhammer skrev:
Jo. Från och med nu lär jag nog parkera längre bort, på lite mindre parkeringsplatser, där det är färre bilar o.s.v. Och så ska man väl börja titta om det finns barnstolar i bilarna brevid, samt om dom är "lyxiga" (i så fall vill dom nog inte slå upp sina egna dörrar heller).

Hjälper inte alltid att parkera långt bort, jag ställde bilen långt bort på parkeringen utanför Ica Maxi. Det var väl uppskattningsvis ca 110 parkeringsplatser som var närmre ingången än de rutor runt min bil. När jag kommer ut så står det en bil på platsen bredvid min, men det var fortfarande lika tomt på övriga parkeringen.

Kanske var det nån som var rädd om sin bil också, men det var både lustigt och olustigt att komma ut och se en bil parkerad bredvid.. big_smile

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.
Nissan 350Z GT "Kuroi" (2006)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Nu har jag kollat lite med Volvia, som är mitt försäkringsbolag (vad gäller bilen). Tydligen ska detta gå via trafikskadeföreningen. Och det innebär att jag måste åka till Polisen och göra en anmälan, skicka en kopia till Volvia som sedan sköter resten. Det jag åker på att betala är 5% av kostnaden för reparationen. Och kostnaden måste överstiga 2.190 kr (2009 års regler) för att dom ska kunna hjälpa mig med detta. Men det lär det ju göra... eller tjaa... beroende på om dom måste lacka om hela dörren, så gör det ju det i alla fall..

Så frågan är om det är värt det!? Måste fan inspektera bucklan lite mer dom närmaste dagarna, hehe.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Nizzura skrev:
Alltid drygt med dörruppslag sad

Hexenhammer skrev:
Jo. Från och med nu lär jag nog parkera längre bort, på lite mindre parkeringsplatser, där det är färre bilar o.s.v. Och så ska man väl börja titta om det finns barnstolar i bilarna brevid, samt om dom är "lyxiga" (i så fall vill dom nog inte slå upp sina egna dörrar heller).

Hjälper inte alltid att parkera långt bort, jag ställde bilen långt bort på parkeringen utanför Ica Maxi. Det var väl uppskattningsvis ca 110 parkeringsplatser som var närmre ingången än de rutor runt min bil. När jag kommer ut så står det en bil på platsen bredvid min, men det var fortfarande lika tomt på övriga parkeringen.

Kanske var det nån som var rädd om sin bil också, men det var både lustigt och olustigt att komma ut och se en bil parkerad bredvid.. big_smile

Så var det faktiskt för mig igår. Parkerade vid Maxi i Linköping, för jag skulle till McDonalds (som ligger brevid). Tänkte att jag skulle parkera på ett lite mer "tomt" område. Men lik förbannat står det fullt med bilar där sedan, när man kommer ut.

Bjork OEM <3
15 januari 2009 · 6 957 Inlägg
OEM <3
Rojpen
15 januari 2009 · 2 230 Inlägg

jälvigt synd att folk inte kan öppna dörrar försiktigt iaf. därför om det går tar jag alltid upp 2 parkeringar dvs ställer mig med randen under bilen.. så har man gott om utrymme eller där det itne står bilar å gör en "egen" parkering. visst man kan få böter men hellre det än en intryckt dörr.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
VictorW Medlem 34530
15 januari 2009 · 908 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Nu har jag kollat lite med Volvia, som är mitt försäkringsbolag (vad gäller bilen). Tydligen ska detta gå via trafikskadeföreningen. Och det innebär att jag måste åka till Polisen och göra en anmälan, skicka en kopia till Volvia som sedan sköter resten. Det jag åker på att betala är 5% av kostnaden för reparationen. Och kostnaden måste överstiga 2.190 kr (2009 års regler) för att dom ska kunna hjälpa mig med detta. Men det lär det ju göra... eller tjaa... beroende på om dom måste lacka om hela dörren, så gör det ju det i alla fall..

Så frågan är om det är värt det!? Måste fan inspektera bucklan lite mer dom närmaste dagarna, hehe.

Annars är det ju bara att åka till någon bra lackfirma o fråga vad det kostar, för jag lovar att du kommer att irritera dig på bucklan, eller så gör du ett par till så spelar det ingen roll wink

// victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
calmestrand
15 januari 2009 · 214 Inlägg

Det var någon som körde in i min pappas bil (volvo v40). Repade av en del lack på kofångaren, ingen lyxbil, heller inte så ny (-00). Men det är grejen att smita och inte bry sig om andras saker.
Vill få någon på bar gärning någon gång smile Ha det gott!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang