Idioter utan hänsyn till andras bilar....

Niklas1987 NO
15 januari 2009 · 2 182 Inlägg

Förr i tiden fanns det en list på sidan av bilen som skulle hindra att man slog i dörren på en annan bil.
Vart tog den vägen?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Frosted
15 januari 2009 · 1 878 Inlägg

DusanMandick skrev:

Frozen1985 skrev:

Adde666 skrev:

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Tar hellre 800:- i böter än få en buckla som kostar 1500:-

håll er borta från handikapps parkeringar när ni inte har tillstånd, tänk på de äldra o de som har de svårt. nu  e ja extra noga med det här då min lillebror har handikapps tillstånd pga hjärtfel o folk utan tillstånd tar ofta upp platserna bara för o komma närmre affären lr likande.

tänk själv hur de skulle va för dej om du knappt kunde gå o så står de nån "cool" kille på din handikapps plats när han inte ens har tillstånd utan bara gör de för o slippa gå så långt. löjligt

Duger inte vanliga parkeringar åt funktionshindrade personer? (inte riktat på din bror)


Se det såhär. du åker till tex: Konsum/valfri butik, Om det inte finns Handikapps parkeringar. Är först då en vanlig parkering duger?

Jag hänger med på ditt resonemang. Men jag bill inte ha bulor på bilen. då jag hellre tar böter.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Rallyhalle
15 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Frozen1985 skrev:

DusanMandick skrev:

Frozen1985 skrev:

Tar hellre 800:- i böter än få en buckla som kostar 1500:-

håll er borta från handikapps parkeringar när ni inte har tillstånd, tänk på de äldra o de som har de svårt. nu  e ja extra noga med det här då min lillebror har handikapps tillstånd pga hjärtfel o folk utan tillstånd tar ofta upp platserna bara för o komma närmre affären lr likande.

tänk själv hur de skulle va för dej om du knappt kunde gå o så står de nån "cool" kille på din handikapps plats när han inte ens har tillstånd utan bara gör de för o slippa gå så långt. löjligt

Duger inte vanliga parkeringar åt funktionshindrade personer? (inte riktat på din bror)


Se det såhär. du åker till tex: Konsum/valfri butik, Om det inte finns Handikapps parkeringar. Är först då en vanlig parkering duger?

Jag hänger med på ditt resonemang. Men jag bill inte ha bulor på bilen. då jag hellre tar böter.

Har inte du märkt att handikapplatser ofta är bredare! Finns en anledning och det är för att vissa inte kan ta sig ur bilen på vanliga p-platser som är ganska precis att man får plats med bilen i!

Men tänker man inte på någon annan än sig själv så kan jag tänka mig att det är svårt att ha koll på iaf några utav dom handikapp som finns...

Vill du inte ha några bulor i dörren så får fan parkera längre bort och använda benen som du har möjlighet att använda mer än dom som har tillstånd.

DusanMandick Random Hero
15 januari 2009 · 4 047 Inlägg

Rallyhalle skrev:

Frozen1985 skrev:

DusanMandick skrev:

håll er borta från handikapps parkeringar när ni inte har tillstånd, tänk på de äldra o de som har de svårt. nu  e ja extra noga med det här då min lillebror har handikapps tillstånd pga hjärtfel o folk utan tillstånd tar ofta upp platserna bara för o komma närmre affären lr likande.

tänk själv hur de skulle va för dej om du knappt kunde gå o så står de nån "cool" kille på din handikapps plats när han inte ens har tillstånd utan bara gör de för o slippa gå så långt. löjligt

Duger inte vanliga parkeringar åt funktionshindrade personer? (inte riktat på din bror)


Se det såhär. du åker till tex: Konsum/valfri butik, Om det inte finns Handikapps parkeringar. Är först då en vanlig parkering duger?

Jag hänger med på ditt resonemang. Men jag bill inte ha bulor på bilen. då jag hellre tar böter.

Har inte du märkt att handikapplatser ofta är bredare! Finns en anledning och det är för att vissa inte kan ta sig ur bilen på vanliga p-platser som är ganska precis att man får plats med bilen i!

Men tänker man inte på någon annan än sig själv så kan jag tänka mig att det är svårt att ha koll på iaf några utav dom handikapp som finns...

Vill du inte ha några bulor i dörren så får fan parkera längre bort och använda benen som du har möjlighet att använda mer än dom som har tillstånd.

har har vi en som förstår att handikappade människor har problem med saker vi tar för givet i vår vardag.

säg att de tar en vanlig person 3 minuter o parkera bilen på en vanlig parkering ca 20m från en bankomat, ta ut pengar o sätta sej i bilen, hur tror du det känns för  en som tex sitter i rullstol eller en som har hjärtfel o ibland inte klarar av o gå för dom blir anfådda när de kommer nån som inte ens har rätt o stå på handikappsplats, o behöva ställa sig långt bort o krångla på en tajt parkeringsficka o ta ut sej helt?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
zkumboll
15 januari 2009 · 53 Inlägg

"Sometimes I park, in handicap-spaces
While handicapped people, make handicapped faces...."
- Dennis Leary

lol

MickeZ2
15 januari 2009 · 47 Inlägg

Har fixat mindre dörruppslag och bucklor genom "Buckelservice" som håller till i Horred utanför Borås. Borde finnas fler som håller på med detta.

Kostar inte många kronor och man slipper lacka. Fungerar otroligt bra och de flesta bucklorna är helt borta efter att de tryckt ut dom. De använder verktyg som dom trycker ut bucklan med. Helt klart värt att testa detta om ni fått ett dörruppslag...

Har för mig att det kostar ca 500:- för tre dörruppslag...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Förr i tiden fanns det en list på sidan av bilen som skulle hindra att man slog i dörren på en annan bil.
Vart tog den vägen?

Jag har sån på min bil. Dock är den lackad i samma färg som bilen, så det gör ju ingen direkt skillnad. big_smile

Frosted
15 januari 2009 · 1 878 Inlägg

DusanMandick skrev:

Rallyhalle skrev:

Frozen1985 skrev:

Duger inte vanliga parkeringar åt funktionshindrade personer? (inte riktat på din bror)


Se det såhär. du åker till tex: Konsum/valfri butik, Om det inte finns Handikapps parkeringar. Är först då en vanlig parkering duger?

Jag hänger med på ditt resonemang. Men jag bill inte ha bulor på bilen. då jag hellre tar böter.

Har inte du märkt att handikapplatser ofta är bredare! Finns en anledning och det är för att vissa inte kan ta sig ur bilen på vanliga p-platser som är ganska precis att man får plats med bilen i!

Men tänker man inte på någon annan än sig själv så kan jag tänka mig att det är svårt att ha koll på iaf några utav dom handikapp som finns...

Vill du inte ha några bulor i dörren så får fan parkera längre bort och använda benen som du har möjlighet att använda mer än dom som har tillstånd.

har har vi en som förstår att handikappade människor har problem med saker vi tar för givet i vår vardag.

säg att de tar en vanlig person 3 minuter o parkera bilen på en vanlig parkering ca 20m från en bankomat, ta ut pengar o sätta sej i bilen, hur tror du det känns för  en som tex sitter i rullstol eller en som har hjärtfel o ibland inte klarar av o gå för dom blir anfådda när de kommer nån som inte ens har rätt o stå på handikappsplats, o behöva ställa sig långt bort o krångla på en tajt parkeringsficka o ta ut sej helt?

HoHo,

Även om man parkerar längst bort och där ingen annan står, så visst fan står det en biljävel precis brevid när man kommer ut från tex biltema. då har man gjort sitt bästa. men men åter till tråden. Jag använder Handikapp när jag känner för det. och ingen kan göra nåt åt det.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
DusanMandick Random Hero
15 januari 2009 · 4 047 Inlägg

Frozen1985 skrev:

DusanMandick skrev:

Rallyhalle skrev:

Har inte du märkt att handikapplatser ofta är bredare! Finns en anledning och det är för att vissa inte kan ta sig ur bilen på vanliga p-platser som är ganska precis att man får plats med bilen i!

Men tänker man inte på någon annan än sig själv så kan jag tänka mig att det är svårt att ha koll på iaf några utav dom handikapp som finns...

Vill du inte ha några bulor i dörren så får fan parkera längre bort och använda benen som du har möjlighet att använda mer än dom som har tillstånd.

har har vi en som förstår att handikappade människor har problem med saker vi tar för givet i vår vardag.

säg att de tar en vanlig person 3 minuter o parkera bilen på en vanlig parkering ca 20m från en bankomat, ta ut pengar o sätta sej i bilen, hur tror du det känns för  en som tex sitter i rullstol eller en som har hjärtfel o ibland inte klarar av o gå för dom blir anfådda när de kommer nån som inte ens har rätt o stå på handikappsplats, o behöva ställa sig långt bort o krångla på en tajt parkeringsficka o ta ut sej helt?

HoHo,

Även om man parkerar längst bort och där ingen annan står, så visst fan står det en biljävel precis brevid när man kommer ut från tex biltema. då har man gjort sitt bästa. men men åter till tråden. Jag använder Handikapp när jag känner för det. och ingen kan göra nåt åt det.

ja folk tänker ju me baken när de parkerar, o att du kör handikapp ibland förstår jag, men när man har en som behöver det i familjen blir man smått irriterad.

anyho, hoppas trådskaparen får bilen fixad utan några större utgifter

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
snoddas
15 januari 2009 · 1 142 Inlägg

måste bara berätta... vi var i uppsala ja och 2 kompisar förr så stog vi på onoff parkeringen när de kom 2 st "brats" som råkade öppna sin dörr satt den slog i kompisens bil. och de ända han gjorde var att flina och gå därefrån, kompisen lacka ur totalt och börja smälla sin dörr i sidan på den andra bilen så deras dörr var hela bucklig och repig. sen så åkte vi:P hade varit kul och sett deras min....

Glader9991
15 januari 2009 · 956 Inlägg

Tycker de verkar som folk är mindre rädda om bilarna idag, och skiter totalt i om de händer något.
"Äsch, de är ju bara en liten buckla/repa".
Därför parkera t.ex på biltema så långt bort som möjligt.

Kan se typen framför som skiter it. Åker flera varv runt för att hitta närmaste parkeringsplatsen. Och snabbt som fan in till affärerna.
Riktigt tråkigt när detta händer när man bryr sej så mycket om bilen.

FireTraXX DFFL
16 januari 2009 · 9 020 Inlägg

sand3rs skrev:
Trodde inte att de flesta handikappade gick alls. Men du, dyk på grunt vatten eller kör in i ett träd utan bälte så kan du säkert rulla alltid och slippa gå. Dessutom slipper du betala 800kr... wink

Jag gillar att vara vid god hälsa, tänker därför inte dyka på grunt vatten eller köra in i ett träd.
Jag parkerar däremot fortfarande som om jag äger stället.

DusanMandick skrev:
håll er borta från handikapps parkeringar när ni inte har tillstånd, tänk på de äldra o de som har de svårt. nu  e ja extra noga med det här då min lillebror har handikapps tillstånd pga hjärtfel o folk utan tillstånd tar ofta upp platserna bara för o komma närmre affären lr likande.

tänk själv hur de skulle va för dej om du knappt kunde gå o så står de nån "cool" kille på din handikapps plats när han inte ens har tillstånd utan bara gör de för o slippa gå så långt. löjligt

Vad gör folk som inte klarar gå på köpcentrum och matbutiker som Ica Maxi.
Båda två innebär långa gångavstånd även innuti butikerna.

Och åker folk rullstol när de kommit ur bilen så kan de lika gärna parkera längst ner på parkeringsplatsen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
gamlingen
16 januari 2009 · 5 198 Inlägg

Det heter väl HANDIKAPP parkering av någon anledning.. klart dyslexi är ju oxå ett handikapp.. fast det berättigar väl inte till ett parkeringstillstånd dock.

EDIT:stavfel

Senast redigerat av gamlingen (16 januari 2009)

FireTraXX DFFL
16 januari 2009 · 9 020 Inlägg

gamlingen skrev:
Det heter väl HANDIKAPP parkering av någon anledning.. klart dyslexi är ju oxå ett handikapp.. fast det berättigar väl inte till ett parkeringstillstånd dock.

EDIT:stavfel

Är de friska nog att gå runt på enorma köpcentrum och matbutiker så är de friska nog att parkera där det finns plats.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
gamlingen
16 januari 2009 · 5 198 Inlägg

trodde jag att folk med friska ben kunde oxå.

FireTraXX DFFL
16 januari 2009 · 9 020 Inlägg

gamlingen skrev:
trodde jag att folk med friska ben kunde oxå.

Det kan jag också, och jag parkerar där det finns plats.
Platsen närmast ingången.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Erico_4 Mekaniker
16 januari 2009 · 181 Inlägg

terazzi skrev:

n3rmin skrev:
Detta är en av anledningarna till att jag parkerar så långt bort från andra bilar när jag är och handlar o.s.v. Jepp, så paranoid är jag. big_smile

Gör samma sak tongue smile

Samma här smile jag, mamma och pappa tongue är lika införstådda i vad som händer om man skall parkera så när varhuset som möjligt. snart skall dom väll köra in bilarna i varhuset oxå. jag parkerar så långt i från alla. går hällre 100m längre än att gå 2meter och sedan komma ut o se bilens sidor som någon stått och skjutit paintball på lacken...

Folk måste lära sig respektera andras egendom. Jag tror inte dom skulle vilja att vi kommer hem till deras hus/lägenhet o sparkar på deras dörr och gör bucklor. man kan nästa jämföra så, Men sen får man ju oxå respektera att andra inte bryr sig oom deras bilar, men FAN då kan dom tänka att det finns andra som bryr sig alla är ju inte lika. Det är min åsikt tongue

Det finns två sätt att göra saker på
Fel sätt och mitt sätt ^^
JaGa
16 januari 2009 · 2 Inlägg

Detta måste vara ett av det absolut mest irriterande fenomenet som finns, har själv fått 3 stycken bucklor inom loppet på 6 månader, självklart har det aldrig varit en lapp eller något lämnat på rutan inte heller har man sett incidenten så man kan få tag på de jävlarna. Det har kostat mig ungefär 1000 sek varje gång man har fixat det. Parkerar alltid på säkra parkeringar, anser att det är billigare att ta böter ibland gentemot att behöva fixa iordning bilen var jävla gång någon bestämt sig för att besudla min bil, undrar hur de hade kännt inombords om man fick tag i någon av deras kära egendommar och fick fria händer medans de fick stå och titta på.

Kolla med bilvårdsföretag såsom DITEC, AWtech eller liknande, de rullar ut bucklorna vilet har fungerat bra i mina fall.

Felax
16 januari 2009 · 1 963 Inlägg

FireTraXX skrev:

Adde666 skrev:

FireTraXX skrev:

Handikapplats kostade 800kr senast jag gjorde det. tongue

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Klart jag gör om det, tänker inte gå aslångt när de slipper.

hehehe latmask

Men are not born - Men are made
Felax
16 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Va en tomte i Borås i förrgår som skulle fickparkera, som backa rätt in i bilen bakom sen stack iväg som en pil.

Men are not born - Men are made
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang