stulen bil 30 tusen i hittelön!!!

J-P-R DO IT LOW STYLE
17 januari 2009 · 1 342 Inlägg

VrT5 skrev:

diamond_ skrev:
om man läser på zatzy, så har bilen blivit skrotad. och då har hans regnummer blivit övertagen..

hur fan ska man kunna hitta bilen om den är skrotad?

Bilar som inte återfinns "skrotas" automatiskt av försäkringsbolaget, dvs det är enbart reg. nr som är skrotat.
Bilen däremot är troligtvis slaktad och delarna utspridda med vinden, att finna något så här långt efteråt är nog svårt.
Men lycka till.

christofferedil Yellow bug!
17 januari 2009 · 1 640 Inlägg

Men ni får ju se lite längre, tänk om någon av tjuvarna, eller någon polare te dessa osv vill tjäna 25lax ganska snabbt och känner sig för att skvallra lite, är inte det till hjälp då eller?

Det kanske inte är delarna han vill ha tillbaks, utan att de som gjorde det ska åka fast. Och få det straff de fanimej är värda att få..

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
per_jansson
17 januari 2009 · 24 Inlägg

Edil_ skrev:
Men ni får ju se lite längre, tänk om någon av tjuvarna, eller någon polare te dessa osv vill tjäna 25lax ganska snabbt och känner sig för att skvallra lite, är inte det till hjälp då eller?

Det kanske inte är delarna han vill ha tillbaks, utan att de som gjorde det ska åka fast. Och få det straff de fanimej är värda att få..

det är precis så det är bilen kan jag inte få tillbaks karossen är som sagt hittad och skrotad redan
men alla delarna finns säkert kvar och sitter troligtvis på någon annan bil nu?
och jag tror att det finns några som vet vem eller vilka som tog min bil
det enda dom behöver göra är att komma med någon form av tipps eller bevis kanske någon har bilder som kan användas som bevis?

har ni något som ni tror kan leda denna utredning framåt skicka då ett mail till mig
skicka med telefon nr så jag kan ringa upp.
jag låvar att du kan vara anonym så inte boven får reda på att det är du som har sagt något.

det kan inte vara så många s4or som har 370hk. porche bromsar H&R chassi och är utrustade med X-box och skärmar i bilen?

Mickius
17 januari 2009 · 4 670 Inlägg

Men har du inga bilder på motorn och hur den såg ut inne? kanske lite lättare för personer o se att det kanske kan vara just dina grejjer?

per_jansson
24 januari 2009 · 24 Inlägg

här är en liten filmsnutt på bilen.     http://www.garaget.org/video/rbyj6697clep

xorox_88 Smack that ass!!
24 januari 2009 · 2 953 Inlägg

om det nu va din bil på filmen hur kommer det sig att du då kommenterade den med

per_jansson för 9 dygn sedan (#3)  snygg bil och den lät fint! precis lika min bil som blev stulen

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
MercedesJonnie
25 januari 2009 · 3 268 Inlägg

xorox_88 skrev:
om det nu va din bil på filmen hur kommer det sig att du då kommenterade den med

per_jansson för 9 dygn sedan (#3)  snygg bil och den lät fint! precis lika min bil som blev stulen

ja, det verkar lite skumt, men vet du inte ens vilken skrot bilen ligger på?

Mellqvisten
25 januari 2009 · 279 Inlägg

hehe tyst det blev  smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
per_jansson
25 januari 2009 · 24 Inlägg

frågan är kanske varför någon annan lägger upp min bil bland sina filmer?

henke_99 Offroad Racing
25 januari 2009 · 3 122 Inlägg

xorox_88 skrev:
om det nu va din bil på filmen hur kommer det sig att du då kommenterade den med

per_jansson för 9 dygn sedan (#3)  snygg bil och den lät fint! precis lika min bil som blev stulen

Kanske var en pik till den som laddat upp filmen...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
26 januari 2009 · 1 325 Inlägg

Känns waste att ens försöka hitta motorn/drivlina.
Allt har förmodlien demolerats och monterats på en annan bil, tyvärr.

Bara att försöka ännu mer med försäkringsbolagen.
Haft helförsäkring på den hela tiden?
Isåfall så skall du få ut dina pengar, du har betalat fullt för bilen för att ha ett "skydd" om det nu händer något som det gjorde och det är klart att du skall ha pengarna.
Förresten vad har du för f-bolag?


Kan iofs hålla koll om nån säljer delar till en s4 eller audi delar överhuvudtaget.
Liten risk men värt ett försök!

Lycka till med ditt försäkringsbolag och letandet.!

per_jansson
28 januari 2009 · 24 Inlägg

det jag är intreserad av är om ni vet någon som åker omkring med likadana saker i sin bil som jag hadde.
eller om i vet vem som har stulit den?
jag vet inte hur många som har en s4a med Hohenester steg 5 trim i sin bil? det kan inte vara så många?
eller har justerbart H&R chassie, porche bromsar med pagid belägg tex
jag vet hur j###a dyra dessa grejjer är så det är inte något alla köper till sin bil
vet ni något om dessa grejjer så skicka ett mail till mig
MVH per

DusanMandick Random Hero
28 januari 2009 · 4 047 Inlägg

beläggen är väl borta då de va ett par år, o saker man snott tar man de ju inte försiktkigt med, lycka till me o hitta delarna, ska ha koll då ja är lite utav en audi fantast tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
andreas_gbg_
31 januari 2009 · 1 634 Inlägg

Kan ett försäkringsbolag neka utbetalning pga misstänkt bedrägeri om man inte blir åtalad och fälld i domstol? Det är ju störtlöjligt. Misstänka kan man alltid göra. Men om man inte åtalas och fälls för brottet bör man ses som oskyldig och få ut på försäkringen.

Om inte annat är väl en polisanmälan mot försäkringsbolaget för bedrägeri på plats? Dom har låtit dig betala en massa pengar för en försäkring som dom sedan vägrar fullfölja = Bedrägeri.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
per_jansson
1 februari 2009 · 24 Inlägg

försökringsbolaget har polisanmält mig = utredningen nerlagd
jag har polisanmält försäkringsbolaget = utredningen nerlagd
jag har lämmnat in en stämmnings ansökan mot försäkringsbolaget men ingenting händer.
jag eller polisen måsste hitta bevis på vem som har tagit min bil för att detta fall ska komma till tingsrätten
men polisen har lagt ner utredningen så jag får ingen hjälp av dom längre.
så det jag behöver för att driva detta fall vidare är någon form av bevis på att någon annan har tex delar från min bil på sin bil. eller ett vittne som kan säga vem som har tagit min bil
det borde vara någon här som vet något och vill tjäna 25 tusen kr?

per_jansson
6 februari 2009 · 24 Inlägg

nu har jag höjt hittelönen till 30 papp!
har ni någon info om bilen eller vem som stal den skicka ett mail till mig så hör jag av mig.

Phaetoon
6 februari 2009 · 8 156 Inlägg

per_jansson skrev:
frågan är kanske varför någon annan lägger upp min bil bland sina filmer?

Du borde nog fråga var Wicked fått videon ifrån. Han har ju också en fin S4 som han har haft i 3 år, så han har säkert laddat hem videon någonstans ifrån.
(Annars så skulle han väl spelat in sin egen bil?)


*Edit:
Kolla in denna sida. Wickeds gamla bil:
http://www.norails.com/audis4rod.html
Audi S4 biturbo 1999, Hohenester steg 5, Porsche-bromsar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jolle87
6 februari 2009 · 1 585 Inlägg

Tror nog mer eller midre du kan glömma att du kommer få se dina delar igen. Är antagligen sålda eller sönder körda för länge sen. Eller så sitter dom i en bil just nu inte lätt att veta. Tråkigt att du inte får ut några pengar. Och hoppas du får in några tips på vart motorn kan finnas.

Phaetoon
6 februari 2009 · 8 156 Inlägg

Delarna kanske inte ens finns i Sverige längre.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
per_jansson
6 februari 2009 · 24 Inlägg

Phaetoon skrev:

per_jansson skrev:
frågan är kanske varför någon annan lägger upp min bil bland sina filmer?

Du borde nog fråga var Wicked fått videon ifrån. Han har ju också en fin S4 som han har haft i 3 år, så han har säkert laddat hem videon någonstans ifrån.
(Annars så skulle han väl spelat in sin egen bil?)


*Edit:
Kolla in denna sida. Wickeds gamla bil:
http://www.norails.com/audis4rod.html
Audi S4 biturbo 1999, Hohenester steg 5, Porsche-bromsar.

wicked är en tjej och hon har kört min bil  lika mycket som jag.  hon älskade den bilen lika mycket som jag så det är inte så konstigt att hon har byggt en nässtan likadan.det ser jag inte som något problem.

jag vill att ni alla som har något som kan vara av intresse för mig eller polisen så skicka ett mail
har ni något som gör så vi får fast den/dom som stal min bil så är 30 tusen dina.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang