Är de någon mer som stör sig på skitiga bilar?

Germax
18 januari 2009 · 12 086 Inlägg

När man kollar runt bland bilar på siten så ser man överaskande många bilder där det står "mkt skitig på bilden"

För de första ser man oftast knappt att de är smutsiga, för det andra vem fan fotar bilen när den är skitig?
Vad är poängen att fota en skitig bil som inte änns ser skitig ut på bilden, för att sedan lägga upp den på sin profil och kommentera bilden med att den är skitig? Hur jag än tänker får jag inte fram en logisk förklaring till det.

Någon mer som tänker som jag lr är jag bara gnällig?

Senast redigerat av JapMax (18 januari 2009)

Arradin
18 januari 2009 · 631 Inlägg

enkelt, som du säger, man ser knappt att den är smutsig.. folk vill helt enkelt få folk att tro att bilen är snyggare än dom faktiskt är ..    jag ser det mest i annonser, inte så mycket på garaget..

Men irriterande är det..

Niklas1987 NO
18 januari 2009 · 2 182 Inlägg

Its an illusion yikes

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Cerran Starter
18 januari 2009 · 98 Inlägg

Det kan ju vara så att de gjort en uppdatering som de själva är nöjda med och verkligen vill visa detta för allmänheten och vid fototillfället inte hunnit tvätta bilen wink

Sen är det väl så att iaf min bil är SÅÅ mycket blankare när den är ren och det syns sällan att den är jätte skitig. Det känns väl bättre för dem o skriva att den är skitig för att förklara varför den inte är blankare smile

Rspeter Audi A5 quattro driver.
18 januari 2009 · 2 203 Inlägg

Ja det är störande som fan. Vet man att man ska ta lite foton på bilen så tvättar man den ju innan.  Folk är så lata. Sen ibland så lägger folk upp bilder på en smutsig bil när dom typ står o tankar och ena dörren är öppen? Folk har ingen smak ibland när det gäller att ta snygga bilder.

LordLife
18 januari 2009 · 998 Inlägg

Kanske ska ta en bild på min då hehe inte tvättad på ett bra tag den är inte vit längre den är mer svart grå. Men den ska lösas in på torsdag sad för mycket skadad sa dom på bilia efter en parkerings skada där någon körde in i den.

Men jag förstår precis vad du menar, kollar runt på blocket varje dag efter en ny bil, ser ofta den ursäkten, skitig på bilden eller tagen med mobil kamera ser bättre ut annars.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
FireTraXX DFFL
18 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Jag har inte tvättat min bil på 3-4 månader, gissa om den är skitig. big_smile
Iofs. så har jag inte fåtat den på ett tag heller. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
bmx
18 januari 2009 · 7 100 Inlägg

den kanske är lortig fast de inte syns på bild

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Bossni
18 januari 2009 · 274 Inlägg

Har också hört att många stör sig på folk som kör runt i nyare bilar som är sketna, men jag har varken tid lust ork eller pengar att tvätta bilen varje dag. Kör man typ 20mil om dan på ganska trafikerad motorväg så blir jo bilen sketen efter bara 5 km eller nått.

Men till OT så fotar man inte bilen sketen och skriver att den är de. Skriv istället sälges i befintligt skick.

Germax
18 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Att folk kör med skitiga bilar skiter väl jag i tongue Rubriken må vara lite missvisande..

Att de står i bilannonser har jag fan inte tänkt på, ska jag va ärlig tycker jag de är mer förlåtet. Då är man ju ändå tvungen att ta en bild (sen skulle ju aldrig jag lägga upp en skitig bil som annonsbild)

Men här på Garaget, skitiga bilar borde förbjudas tongue
Jag tycker bilden på min Sierra är dålig, men såhär års kan man knappt få bättre bilder smile

bmw skrev:
den kanske är lortig fast de inte syns på bild

Vad är då poängen med att skriva att den är skitig?  Det är ju ingen rolig bildkommentar direkt

MilleN
19 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Håller med, mycket meningslösa bilder där man knappt ser bilen, ofta helt utan info om bilen. Vi försöker hålla så bra koll vi kan.

tjompa
19 januari 2009 · 340 Inlägg

Bossni skrev:
Har också hört att många stör sig på folk som kör runt i nyare bilar som är sketna, men jag har varken tid lust ork eller pengar att tvätta bilen varje dag. Kör man typ 20mil om dan på ganska trafikerad motorväg så blir jo bilen sketen efter bara 5 km eller nått.

Men till OT så fotar man inte bilen sketen och skriver att den är de. Skriv istället sälges i befintligt skick.

Skriv aldrig: "sälges i befintligt skick" .....sälges finns inte i ordlistan...

Gulmun * Klåpare
19 januari 2009 · 1 718 Inlägg

Tycker också att det är ett lustigt fenomen. Vill man visa upp en bil så ska den väl ändå vara ren. Man skriver ju till exempel inte att man är oduschad i en kontaktannons..? big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Smajly
19 januari 2009 · 3 059 Inlägg

JapMax skrev:
Att folk kör med skitiga bilar skiter väl jag i tongue Rubriken må vara lite missvisande..

Att de står i bilannonser har jag fan inte tänkt på, ska jag va ärlig tycker jag de är mer förlåtet. Då är man ju ändå tvungen att ta en bild (sen skulle ju aldrig jag lägga upp en skitig bil som annonsbild)

Men här på Garaget, skitiga bilar borde förbjudas tongue
Jag tycker bilden på min Sierra är dålig, men såhär års kan man knappt få bättre bilder smile

bmw skrev:
den kanske är lortig fast de inte syns på bild

Vad är då poängen med att skriva att den är skitig?  Det är ju ingen rolig bildkommentar direkt

Ja du svarade just på din egen fråga.

steifan DR!FTT3KN!K3R
19 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Nu är det ju mest så att Japmax stör sig på bilder där bilduppladdaren har skrivit att bilen är skitig,
när det knappt syns att den är skitig. Dvs att skriva att den är skitig är inte så relevant till bilden.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
19 januari 2009 · 729 Inlägg

Jag stör mig med på det. Det ska synas att dom är skitiga, som en bild jag har på min cherokee-89 där tycker jag den är "lite" skitig.

loudness
19 januari 2009 · 4 554 Inlägg

värsta jag vet, skulle aldrig få för mig själv att köra med en smutsig bil, är bilen smutsig när jag kommer fram blir de tvätta så den är ren för nästa färd och inte minst när ja tar kort. visa upp en smutsig bil är som att visa att man inte bryr sig om sin käresta:D

Emil741
20 januari 2009 · 122 Inlägg

Min bil är skitig på 2 bilder eller nått smile tycker inte det är det minsta fel på bilderna för det ! utan att det faktiskt gav en lite fräck effekt.

Men jag håller med om att det finns många som skriver "skitig på bilden" fast den ser helt ren ut ! dock inget jag stör mig på ;P

Egentligen TSDI
Rock-Star
20 januari 2009 · 2 982 Inlägg

tror att min bil är skitig på de flesta bilderbna

Team-Adolfsson Gödseldräng
20 januari 2009 · 4 529 Inlägg

ICKE sktig bara lite små dammig roll
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22688/545891_tfhf08.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang