"Renovatio" - Audi Coupe Gt ´86 - I trafik och helt godkänd för första gången sedan ´98! // Update med vinterbilder!

Kitty Audifrälst
8 december 2009 · 173 Inlägg

Tack! smile

Det är tufft att vara utan garage, men jag tänkte passa på att använda tiden isf till att fräscha upp inredningen. Det mesta gör man hemma i värmen då och uan att bli alldeles för skitig. Strax innan bröllopet sydde jag äntligen nya damasker, för såpass hel ville jag ha den till bröllopet inuti också.. wink
Jag ska försöka ordna lite bilder på det ngn dag när det fortfarande finns lite dagsljus ute. Fotade med blixten, men det såg bara konstigt ut.

Idag fyller jag år också, vilken bra timing, för min man köpte faktiskt ett par dimljus till mig i födelsedagspresent! big_smile
Jag tvingades sälja mina gamla, men dom har blivit ersatta. smile Det är dock inte äkta utan kopior, men verkar vara bra kvalite så jag är nyfiken på hur det skulle bli med dom på bilen.. tongue

Jag har dessutom en fråga till er. Bilen är svart och jag kör med mörktonade blinkers i fram, funderar på om jag kanske skulle tona dimljusen också? Jag är drottningen av beslutsångest.. roll


Bjuder på en bild från bröllopet, självklart åkte vi Gt coupe och bruden körde! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/815394_46uumf.jpg

MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
8 december 2009 · 559 Inlägg

Kitty skrev:
Tack! smile

Det är tufft att vara utan garage, men jag tänkte passa på att använda tiden isf till att fräscha upp inredningen. Det mesta gör man hemma i värmen då och uan att bli alldeles för skitig. Strax innan bröllopet sydde jag äntligen nya damasker, för såpass hel ville jag ha den till bröllopet inuti också.. wink
Jag ska försöka ordna lite bilder på det ngn dag när det fortfarande finns lite dagsljus ute. Fotade med blixten, men det såg bara konstigt ut.

Idag fyller jag år också, vilken bra timing, för min man köpte faktiskt ett par dimljus till mig i födelsedagspresent! big_smile
Jag tvingades sälja mina gamla, men dom har blivit ersatta. smile Det är dock inte äkta utan kopior, men verkar vara bra kvalite så jag är nyfiken på hur det skulle bli med dom på bilen.. tongue

Jag har dessutom en fråga till er. Bilen är svart och jag kör med mörktonade blinkers i fram, funderar på om jag kanske skulle tona dimljusen också? Jag är drottningen av beslutsångest.. roll


Bjuder på en bild från bröllopet, självklart åkte vi Gt coupe och bruden körde! big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 46uumf.jpg

Grattis grattis smile
Tycker du ska ta å tona dimljusen, men inte för mkt bara. Alt. ljus toningsfilm.

Mvh

Mvh Thomas
Baloo79
8 december 2009 · 148 Inlägg

Ja må hon leva smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen
Audi 90 10v quattro "MEBA Racing" (1988)
Hervas
8 december 2009 · 2 373 Inlägg

Grattis på födelsedagen!
Ja, lite toning skadar inte smile

Häls. Hervas
zlobo Audiholic
8 december 2009 · 485 Inlägg

Grattis Kitty

Audi ABT C5R "Nurburgring Edition" (1991)
Audi SportQuattro replika "quicksilver" (1986)
oggy_swe utbildad klant
8 december 2009 · 2 197 Inlägg

varför inte toningsspary? mycket enklare å bara ett Lager så blir det skit snyggt smile

Snygg bil å kul tråd btw

Mvh O.Frankeståhl
Kitty Audifrälst
8 december 2009 · 173 Inlägg

Tack allihop! big_smile

Det får nog bli tonade dimljus också då.. smile

Henk3
8 december 2009 · 369 Inlägg

Tona dom med solfilm det går att byta när det blir slitet smile är dock lite mjukt ur stenskottssynpunkt.

BMW 740 ia "Hamann M7" (1995)
Kitty Audifrälst
21 december 2009 · 173 Inlägg

Toning ska det bli, det är bestämt, men när är frågan.. vårt lilla garage räcker ju till platsmässigt, men det är kallt.. hmm
Igår var vi på besök hos audienergi där vi fick låna en klädseltvätt. Den gjorde susen, dock rekommenderar jag alla som vill göra ngt sånt att ta ur allt som ska tvättas, annars blir det lätt trångt.. roll
Tack Hervas! big_smile

Nöjd med den invändiga tvätten var jag ju bara tvungen att tvätta av Gt:n utvändigt också idag, vilket lyft när den bara blir ren! Bjuder på ett par bilder på en nytvättad bil idag alltså, jag vet att dom är efterlängtade av några här iaf.. wink



Använde dom gamla damaskerna som mallar till nya i fuskmocka. Dom sitter redan i bilen, men får inte till några bra kort och just idag tänkte jag faktiskt inte på dom.. tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/823251_pjmb5k.jpg


En ganska dålig bild på växelspaksdamasken, fuskmocka gör sig bättre irl än på bild.. wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/823252_nxocgh.jpg


Stannade till på hemvägen efter tvätten, så ser den alltså ut i dagsläget med vinterfälgar. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/823253_vnoqs6.jpg


Och framifrån med mörktonade framblinkers, mkt nöjd! smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/823254_aucm8c.jpg


Med detta önskar vi er alla en trevlig Jul, för troligtvis ses vi inte igen förrän nästa år..! smile

Senast redigerat av Kitty (21 december 2009)

Hervas
21 december 2009 · 2 373 Inlägg

Kitty skrev:
Toning ska det bli, det är bestämt, men när är frågan.. vårt lilla garage räcker ju till platsmässigt, men det är kallt.. hmm
Igår var vi på besök hos audienergi där vi fick låna en klädseltvätt. Den gjorde susen, dock rekommenderar jag alla som vill göra ngt sånt att ta ur allt som ska tvättas, annars blir det lätt trångt.. roll
Tack Hervas! big_smile

Nöjd med den invändiga tvätten var jag ju bara tvungen att tvätta av Gt:n utvändigt också idag, vilket lyft när den bara blir ren! Bjuder på ett par bilder på en nytvättad bil idag alltså, jag vet att dom är efterlängtade av några här iaf.. wink



Använde dom gamla damaskerna som mallar till nya i fuskmocka. Dom sitter redan i bilen, men får inte till några bra kort och just idag tänkte jag faktiskt inte på dom.. tongue
http://www1.garaget.org/gallery/archive … pjmb5k.jpg


En ganska dålig bild på växelspaksdamasken, fuskmocka gör sig bättre irl än på bild.. wink
http://www1.garaget.org/gallery/archive … nxocgh.jpg


Stannade till på hemvägen efter tvätten, så ser den alltså ut i dagsläget med vinterfälgar. smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive … vnoqs6.jpg


Och framifrån med mörktonade framblinkers, mkt nöjd! smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive … aucm8c.jpg


Med detta önskar vi er alla en trevlig Jul, för troligtvis ses vi inte igen förrän nästa år..! smile

Ha ha ja du var säkert lite trött på att vika dig nästan dubbel där inne i bilen wink det var så lite så, kul att man kan hjälpas åt samt tjöta lite bilsnack smile

Detsamma till er ha det så gott nu till jul och nyår!

Häls. Hervas
Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
19 januari 2010 · 90 Inlägg

så jävla ball tråd!

har suttit o lagt en dryg halvtimma - 40 minuter av mitt liv på att läsa allt. och jag ångrar det verkligen inte!! mkt spännande tråd och jävligt bra jobbat! önskar att jag hade den motiveringen som du har!

ännu en gång, bra jobbat!

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
Kitty Audifrälst
20 januari 2010 · 173 Inlägg

Gamle_Rasken skrev:
så jävla ball tråd!

har suttit o lagt en dryg halvtimma - 40 minuter av mitt liv på att läsa allt. och jag ångrar det verkligen inte!! mkt spännande tråd och jävligt bra jobbat! önskar att jag hade den motiveringen som du har!

ännu en gång, bra jobbat!

Tack! smile
Kul att se att det finns folk som uppskattar det man gör. Jag önskar bara att motivationen alltid var på topp och att ekonomin hängde med i alla planer och drömmar. smile

te_wik Forummoderator
20 januari 2010 · 12 813 Inlägg

Varför kan inte du å Audienergy bo lite närmare mig så jag också har någon att prata audi med samt låna klädseltvätt av? tongue



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
20 januari 2010 · 2 373 Inlägg

te_wik skrev:
Varför kan inte du å Audienergy bo lite närmare mig så jag också har någon att prata audi med samt låna klädseltvätt av? tongue



Mvh Tommy

Det är bara för dig att flytta lite ner i landet så kommer du närmare tongue

Häls. Hervas
Kitty Audifrälst
21 januari 2010 · 173 Inlägg

Vilken lysande idé Hervas, vi skulle ju faktiskt behöva lite mera Audifolk här i trakterna.. wink

te_wik Forummoderator
21 januari 2010 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:

te_wik skrev:
Varför kan inte du å Audienergy bo lite närmare mig så jag också har någon att prata audi med samt låna klädseltvätt av? tongue



Mvh Tommy

Det är bara för dig att flytta lite ner i landet så kommer du närmare tongue

Huh, varför ska jag behöva flytta.. Det är ju ni som bor så avsides ^^


Kitty skrev:
Vilken lysande idé Hervas, vi skulle ju faktiskt behöva lite mera Audifolk här i trakterna.. wink

Ni får allt ta er närmare smile




Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (21 januari 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Kitty Audifrälst
21 januari 2010 · 173 Inlägg

te_wik skrev:
Ni får allt ta er närmare smile

Mvh Tommy

Jag ska tyvärr ta mig ännu längre bort.. Åker utomlands på en längre tid till våren, förhoppningsvis ska även gt:n med.
Tur iaf att det finns forum, så man behöver ändå inte känna sig så ensam.. smile

te_wik Forummoderator
21 januari 2010 · 12 813 Inlägg

Kitty skrev:

te_wik skrev:
Ni får allt ta er närmare smile

Mvh Tommy

Jag ska tyvärr ta mig ännu längre bort.. Åker utomlands på en längre tid till våren, förhoppningsvis ska även gt:n med.
Tur iaf att det finns forum, så man behöver ändå inte känna sig så ensam.. smile

Åfan, vart bär det av? Ska du visa upp finaudin i tyskland kanske? smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
21 januari 2010 · 2 373 Inlägg

Synd att så många Audifantaster bor så långt norr om landet..håller med tur att det finns forum så att man kan ha kontakten smile

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
21 januari 2010 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:
Synd att så många Audifantaster bor så långt norr om landet..håller med tur att det finns forum så att man kan ha kontakten smile

Jag tycker det är tvärtom jag. hmm



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang