Motorrenovering, 760 Turbo

rehborG Driftmeister
3 februari 2009 · 218 Inlägg

gött med ny kam smile vad satt i tidigare?

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Elmersson
3 februari 2009 · 194 Inlägg

Spiike skrev:
fan det går ju bra för dej

Nja, sakta men säkert framåt, måste få in lite kosing nu så jag kan beställa delar:P

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Elmersson
3 februari 2009 · 194 Inlägg

rehborG skrev:
gött med ny kam smile vad satt i tidigare?

japp, det satt en T-kam i. så vad jag har hört så ska det väl bli lite skillnad iaf:P

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
rehborG Driftmeister
3 februari 2009 · 218 Inlägg

Elmersson skrev:

rehborG skrev:
gött med ny kam smile vad satt i tidigare?

japp, det satt en T-kam i. så vad jag har hört så ska det väl bli lite skillnad iaf:P

okey, ja det låter bra, får hoppas på det smile

Senast redigerat av rehborG (3 februari 2009)

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Elmersson
4 februari 2009 · 194 Inlägg

rehborG skrev:

Elmersson skrev:

rehborG skrev:
gött med ny kam smile vad satt i tidigare?

japp, det satt en T-kam i. så vad jag har hört så ska det väl bli lite skillnad iaf:P

okey, ja det låter bra, får hoppas på det smile

javisst. det ska väl bli lite mer toppeffekt nu:)

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Elmersson
27 februari 2009 · 194 Inlägg

Liten uppdate nu, har tvättat i stort sätt alla delar. Blocket är honat:)





https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/580867_pej50c.jpg
Tvättar motorn


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/580868_0zlu04.jpg
Ny honat ft-block:P


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/580869_e3zk8q.jpg
Håller på att putsa lite på mitt insug:P har en del kvar hmm

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Lonefox Bad music kills good sound
27 februari 2009 · 7 241 Inlägg

Ser inte ut o bli ngn bösrenovering.
Det uppskattas smile

Bara en parantes....
Fram till 460 o 480 så stod modellbeteckningarna för (i sifferordning) modell, cylinderantal, antal dörrar.
Detta FÖRSÖKTES att efterlevas fram till s/v-benämningarna.
Dock skillnad i 760t/780 då dessa skulle vara ngt "extra"...dessutom skillde det ngt här o där i utseendet mellan 740 och 760 (som för övrigt hade riktig tunnplåt i karossen).
VOlvo gjorde dessutom ett FÅTAL exemplar med turbomatade grissexor....de flesta brann upp och om jag inte missminner mig så står det ett ex på Volvomuséet plus ett fort. rullande objekt i Gbg som Volvo väldigt gärna vill köpa big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Elmersson
27 februari 2009 · 194 Inlägg

Lonefox skrev:
Ser inte ut o bli ngn bösrenovering.
Det uppskattas smile

Bara en parantes....
Fram till 460 o 480 så stod modellbeteckningarna för (i sifferordning) modell, cylinderantal, antal dörrar.
Detta FÖRSÖKTES att efterlevas fram till s/v-benämningarna.
Dock skillnad i 760t/780 då dessa skulle vara ngt "extra"...dessutom skillde det ngt här o där i utseendet mellan 740 och 760 (som för övrigt hade riktig tunnplåt i karossen).
VOlvo gjorde dessutom ett FÅTAL exemplar med turbomatade grissexor....de flesta brann upp och om jag inte missminner mig så står det ett ex på Volvomuséet plus ett fort. rullande objekt i Gbg som Volvo väldigt gärna vill köpa big_smile

Tackar! Ne men det är mycket man skulle vilja göra, men som student har man inte så ekonomiskt stora tillgångar:P

Där ser man, visste inte att dom gjorde turbosexor..

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
240kenna
27 februari 2009 · 267 Inlägg

T-kam duger ju bara som blompinne tongue kommer någ bli bra detta wink

Lonefox Bad music kills good sound
28 februari 2009 · 7 241 Inlägg

Elmersson skrev:

Lonefox skrev:
Ser inte ut o bli ngn bösrenovering.
Det uppskattas smile

Bara en parantes....
Fram till 460 o 480 så stod modellbeteckningarna för (i sifferordning) modell, cylinderantal, antal dörrar.
Detta FÖRSÖKTES att efterlevas fram till s/v-benämningarna.
Dock skillnad i 760t/780 då dessa skulle vara ngt "extra"...dessutom skillde det ngt här o där i utseendet mellan 740 och 760 (som för övrigt hade riktig tunnplåt i karossen).
VOlvo gjorde dessutom ett FÅTAL exemplar med turbomatade grissexor....de flesta brann upp och om jag inte missminner mig så står det ett ex på Volvomuséet plus ett fort. rullande objekt i Gbg som Volvo väldigt gärna vill köpa big_smile

Tackar! Ne men det är mycket man skulle vilja göra, men som student har man inte så ekonomiskt stora tillgångar:P

Där ser man, visste inte att dom gjorde turbosexor..

Det var ett brinnande intresse efter dem om man säger så roll
De gjorde ngr stycken (tror det var 8 bilar) för att testa varar de flesta faktiskt BRANN upp pga värmen.... :S

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Elmersson
28 februari 2009 · 194 Inlägg

Lonefox skrev:

Elmersson skrev:

Lonefox skrev:
Ser inte ut o bli ngn bösrenovering.
Det uppskattas smile

Bara en parantes....
Fram till 460 o 480 så stod modellbeteckningarna för (i sifferordning) modell, cylinderantal, antal dörrar.
Detta FÖRSÖKTES att efterlevas fram till s/v-benämningarna.
Dock skillnad i 760t/780 då dessa skulle vara ngt "extra"...dessutom skillde det ngt här o där i utseendet mellan 740 och 760 (som för övrigt hade riktig tunnplåt i karossen).
VOlvo gjorde dessutom ett FÅTAL exemplar med turbomatade grissexor....de flesta brann upp och om jag inte missminner mig så står det ett ex på Volvomuséet plus ett fort. rullande objekt i Gbg som Volvo väldigt gärna vill köpa big_smile

Tackar! Ne men det är mycket man skulle vilja göra, men som student har man inte så ekonomiskt stora tillgångar:P

Där ser man, visste inte att dom gjorde turbosexor..

Det var ett brinnande intresse efter dem om man säger så roll
De gjorde ngr stycken (tror det var 8 bilar) för att testa varar de flesta faktiskt BRANN upp pga värmen.... :S

hehe okej.tongue

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Elmersson
28 februari 2009 · 194 Inlägg

240kenna skrev:
T-kam duger ju bara som blompinne tongue kommer någ bli bra detta wink

hehe, ja man får väl hoppas att denna kamen är ngt roligare:P

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Elmersson
10 mars 2009 · 194 Inlägg

Lite bilder från igår..
Påbörjat poleringen av insug:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/590434_6n5yxr.jpg
Börjar ta sig:P




https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/590438_r7sfel.jpg
Några vändor kvar..







https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/590446_701qzo.jpg
Lika bra att ge M90 lådan en omgång med:P

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Tiiiseen
10 mars 2009 · 526 Inlägg

du får ge allt som går o puttsa av en okgång generator,remskivor o fan o hans moster lycka till hoppas de blir bra smile

Elmersson
10 mars 2009 · 194 Inlägg

Tiiiseen skrev:
du får ge allt som går o puttsa av en okgång generator,remskivor o fan o hans moster lycka till hoppas de blir bra smile

ja det blir endel polerat. men endel blir nog lackat istället. får se lite vad som passar:P

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Tiiiseen
11 mars 2009 · 526 Inlägg

Elmersson skrev:

Tiiiseen skrev:
du får ge allt som går o puttsa av en okgång generator,remskivor o fan o hans moster lycka till hoppas de blir bra smile

ja det blir endel polerat. men endel blir nog lackat istället. får se lite vad som passar:P

ja de e ju klart kanske blir lite för mycket annars har du fått tag i nån 531 topp ?

Elmersson
11 mars 2009 · 194 Inlägg

Tiiiseen skrev:

Elmersson skrev:

Tiiiseen skrev:
du får ge allt som går o puttsa av en okgång generator,remskivor o fan o hans moster lycka till hoppas de blir bra smile

ja det blir endel polerat. men endel blir nog lackat istället. får se lite vad som passar:P

ja de e ju klart kanske blir lite för mycket annars har du fått tag i nån 531 topp ?

jaa, får inte bli för mkt cromelook:P njaa, letar för fullt. kollade på en i helgen men såg ut som skit.. har du ngn över?wink

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Elmersson
18 mars 2009 · 194 Inlägg

Lite bonus, fick hem kromringar till instrumenthuset i veckan, så fick bli att montera dom:P







https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/597645_fumg63.jpg
Kromringar:P




https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/597648_ubenwc.jpg
Huset delat, bara att montera nu..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/597653_g673bg.jpg
Innan..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/75936/597657_f30rog.jpg
Efter:)

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Tiiiseen
19 mars 2009 · 526 Inlägg

Elmersson skrev:

Tiiiseen skrev:

Elmersson skrev:

ja det blir endel polerat. men endel blir nog lackat istället. får se lite vad som passar:P

ja de e ju klart kanske blir lite för mycket annars har du fått tag i nån 531 topp ?

jaa, får inte bli för mkt cromelook:P njaa, letar för fullt. kollade på en i helgen men såg ut som skit.. har du ngn över?wink

vet kanske en som har NÅGRA över han sitter på de mesta och brukar inte va särskilt dyr av sig heller

Elmersson
19 mars 2009 · 194 Inlägg

Tiiiseen skrev:

Elmersson skrev:

Tiiiseen skrev:

ja de e ju klart kanske blir lite för mycket annars har du fått tag i nån 531 topp ?

jaa, får inte bli för mkt cromelook:P njaa, letar för fullt. kollade på en i helgen men såg ut som skit.. har du ngn över?wink

vet kanske en som har NÅGRA över han sitter på de mesta och brukar inte va särskilt dyr av sig heller

okej, du kan ju skicka pm med länk till han eller tele nr..

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang