Tatuering på halsen?

Smajly
20 januari 2009 · 3 059 Inlägg

expect1991 skrev:

Finland skrev:

StayKool skrev:
jag ser ut som fan

wink

bästa citeringen ever:P

(no offense, men den är klockren)

OT: Enbart barnslig och omogen. Tillför inget som helst av värde i någon tråd han skriver i..

T: Denna som clooney har i filmen From dusk to dawn är  ganska "cool".. Tribal över armen som fortsätter upp på halsen..
http://www.gclooney.com/dusk5.jpg
http://www.solarnavigator.net/films_movies_actors/film_images/Quentin_Tarantino_George_Clooney_Dusk_till_dawn.jpg

Phaetoon
20 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Sluta chatta och kom tillbaka till ämnet.
/Moderator

Btw. Jag har själv funderat på att sätta en diskret EAN-Code / Barcode på min hals/nacke.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FreddeK
20 januari 2009 ·

en sak är säker...man kommer inte tas seriöst med en nacktatuering utan kommer bli klassad värsting eller liknande. Så gör en tatuering du kan dölja. Mitt tips bara!

Hammarslag Inläggskritiker
20 januari 2009 · 990 Inlägg

Dyngläckert med tattoo på halsen, och folk tjatar om "men tänk om 20år" vem fan bryr sig om 20år, så jävla tattuerade som alla ungdomar är idag så kommer det knappast vara ovanligt då vi väl blir gamla.
Kör på halsen, men ingen bögig tribal bara. Dödskalle, skorpion, nåt tecken är nice på halsen.
bara det inte blir nån liten flygskits tattuering, ska vara en halvmaffig på halsen och brudarna gillart smile
Ska gadda hals i handen snart, har en helarm, rygg nacke ben bröst sen innan.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
20 januari 2009 · 990 Inlägg

Smajly skrev:

expect1991 skrev:

Finland skrev:

wink

bästa citeringen ever:P

(no offense, men den är klockren)

OT: Enbart barnslig och omogen. Tillför inget som helst av värde i någon tråd han skriver i..

T: Denna som clooney har i filmen From dusk to dawn är  ganska "cool".. Tribal över armen som fortsätter upp på halsen..
http://www.gclooney.com/dusk5.jpg
http://www.solarnavigator.net/films_mov … l_dawn.jpg

Ja den är snygg, synd bara att jag säkert sett 4-5st i sverige som har exakt samma motiv, eller som Russel Crowes ur hans debut film, va fan hette den där han spelar skinskalle. Romper stomper ja.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
20 januari 2009 · 990 Inlägg

micke777 skrev:
Det e svårt att välja motiv till halsen. Ska du bara ha på halsen?
Dölja en gaddning? Varför? Skäms man över det man har gjort ska man nog låta bli.
Själv så har jag både på händer o hals... smile

Finns vissa gånger man faktiskt bör dölja sina tattueringar, under tex rättegångar! där det alltid sitter en äldre generation och får ett helhets intryck av dig. 50år + och dom uppskattar inte söndergaddade ungdomar lika mycket som om man glider in välklädd och iförd i ett par diskreta glasögon och sitter o tittar med valpögon.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
FreddeK
20 januari 2009 ·

Hammarslag skrev:

micke777 skrev:
Det e svårt att välja motiv till halsen. Ska du bara ha på halsen?
Dölja en gaddning? Varför? Skäms man över det man har gjort ska man nog låta bli.
Själv så har jag både på händer o hals... smile

Finns vissa gånger man faktiskt bör dölja sina tattueringar, under tex rättegångar! där det alltid sitter en äldre generation och får ett helhets intryck av dig. 50år + och dom uppskattar inte söndergaddade ungdomar lika mycket som om man glider in välklädd och iförd i ett par diskreta glasögon och sitter o tittar med valpögon.

Precis...sen tas man mer seriöst vid tex en arbetsintervju om den äldre generationen intervjuar...En som har huvudet på skaft iallafall=)

Hammarslag Inläggskritiker
20 januari 2009 · 990 Inlägg

Freddeponken skrev:

Hammarslag skrev:

micke777 skrev:
Det e svårt att välja motiv till halsen. Ska du bara ha på halsen?
Dölja en gaddning? Varför? Skäms man över det man har gjort ska man nog låta bli.
Själv så har jag både på händer o hals... smile

Finns vissa gånger man faktiskt bör dölja sina tattueringar, under tex rättegångar! där det alltid sitter en äldre generation och får ett helhets intryck av dig. 50år + och dom uppskattar inte söndergaddade ungdomar lika mycket som om man glider in välklädd och iförd i ett par diskreta glasögon och sitter o tittar med valpögon.

Precis...sen tas man mer seriöst vid tex en arbetsintervju om den äldre generationen intervjuar...En som har huvudet på skaft iallafall=)

Ja exakt samma princip där, men att dölja en tattoo för morsan lr nåt sånt skit är bara löjligt.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Muttley
20 januari 2009 ·

Freddeponken skrev:

Hammarslag skrev:

micke777 skrev:
Det e svårt att välja motiv till halsen. Ska du bara ha på halsen?
Dölja en gaddning? Varför? Skäms man över det man har gjort ska man nog låta bli.
Själv så har jag både på händer o hals... smile

Finns vissa gånger man faktiskt bör dölja sina tattueringar, under tex rättegångar! där det alltid sitter en äldre generation och får ett helhets intryck av dig. 50år + och dom uppskattar inte söndergaddade ungdomar lika mycket som om man glider in välklädd och iförd i ett par diskreta glasögon och sitter o tittar med valpögon.

Precis...sen tas man mer seriöst vid tex en arbetsintervju om den äldre generationen intervjuar...En som har huvudet på skaft iallafall=)

där beror de på helt också. ska du stå på mcdonalds får du inte ha något synligt alls, men du kan skära sönder armarna och få jobb ändå där.
men jobbar man i fabrik eller något annat sådant jobb och aldrig kommer stå och ta hand om kunder så är de helt skitsamma.
Om de hade stått någon med tatueringar på mcdonalds hade jag inte brytt mig. Men piercingar däremot hade jag inte gillat i närheten av mat.

Hammarslag Inläggskritiker
21 januari 2009 · 990 Inlägg

tkd_rille skrev:

Freddeponken skrev:

Hammarslag skrev:
Finns vissa gånger man faktiskt bör dölja sina tattueringar, under tex rättegångar! där det alltid sitter en äldre generation och får ett helhets intryck av dig. 50år + och dom uppskattar inte söndergaddade ungdomar lika mycket som om man glider in välklädd och iförd i ett par diskreta glasögon och sitter o tittar med valpögon.

Precis...sen tas man mer seriöst vid tex en arbetsintervju om den äldre generationen intervjuar...En som har huvudet på skaft iallafall=)

där beror de på helt också. ska du stå på mcdonalds får du inte ha något synligt alls, men du kan skära sönder armarna och få jobb ändå där.
men jobbar man i fabrik eller något annat sådant jobb och aldrig kommer stå och ta hand om kunder så är de helt skitsamma.
Om de hade stått någon med tatueringar på mcdonalds hade jag inte brytt mig. Men piercingar däremot hade jag inte gillat i närheten av mat.

Och vem fan vill ha jobb på Mc donalds ? går hellre arbetslös isf.
Det där kommer ändras snart, nu när tattueringar är så pass vanligt o accepterat.

Senast redigerat av Hammarslag (21 januari 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
FreddeK
21 januari 2009 ·

Hammarslag skrev:

tkd_rille skrev:

Freddeponken skrev:

Precis...sen tas man mer seriöst vid tex en arbetsintervju om den äldre generationen intervjuar...En som har huvudet på skaft iallafall=)

där beror de på helt också. ska du stå på mcdonalds får du inte ha något synligt alls, men du kan skära sönder armarna och få jobb ändå där.
men jobbar man i fabrik eller något annat sådant jobb och aldrig kommer stå och ta hand om kunder så är de helt skitsamma.
Om de hade stått någon med tatueringar på mcdonalds hade jag inte brytt mig. Men piercingar däremot hade jag inte gillat i närheten av mat.

Och vem fan vill ha jobb på Mc donalds ? går hellre arbetslös isf.
Det där kommer ändras snart, nu när tattueringar är så pass vanligt o accepterat.

bra att det finns folk som tar skitjobben dock.

Rille...jo sant det du skriver men just när det gäller den äldre generationen ska man vara lite försiktig...tex när man är på en intervju eller liknande. dom ser inte tattueringar som vi yngre gör ännu. Men visst börjar det bli mer accepterat och det är ju bra!

Muttley
21 januari 2009 ·

Hammarslag skrev:

tkd_rille skrev:

Freddeponken skrev:

Precis...sen tas man mer seriöst vid tex en arbetsintervju om den äldre generationen intervjuar...En som har huvudet på skaft iallafall=)

där beror de på helt också. ska du stå på mcdonalds får du inte ha något synligt alls, men du kan skära sönder armarna och få jobb ändå där.
men jobbar man i fabrik eller något annat sådant jobb och aldrig kommer stå och ta hand om kunder så är de helt skitsamma.
Om de hade stått någon med tatueringar på mcdonalds hade jag inte brytt mig. Men piercingar däremot hade jag inte gillat i närheten av mat.

Och vem fan vill ha jobb på Mc donalds ? går hellre arbetslös isf.
Det där kommer ändras snart, nu när tattueringar är så pass vanligt o accepterat.

Det är typ arbete direkt med kunder jag menar, mcdonalds är extremt känsliga när de gäller något som har med kroppen att göra. Är du för ful så får du heller inte stå där ju.  Så de var bara ett exempel.

Muttley
21 januari 2009 ·

Freddeponken skrev:

Hammarslag skrev:

tkd_rille skrev:

där beror de på helt också. ska du stå på mcdonalds får du inte ha något synligt alls, men du kan skära sönder armarna och få jobb ändå där.
men jobbar man i fabrik eller något annat sådant jobb och aldrig kommer stå och ta hand om kunder så är de helt skitsamma.
Om de hade stått någon med tatueringar på mcdonalds hade jag inte brytt mig. Men piercingar däremot hade jag inte gillat i närheten av mat.

Och vem fan vill ha jobb på Mc donalds ? går hellre arbetslös isf.
Det där kommer ändras snart, nu när tattueringar är så pass vanligt o accepterat.

bra att det finns folk som tar skitjobben dock.

Rille...jo sant det du skriver men just när det gäller den äldre generationen ska man vara lite försiktig...tex när man är på en intervju eller liknande. dom ser inte tattueringar som vi yngre gör ännu. Men visst börjar det bli mer accepterat och det är ju bra!

Jo vissa är ju känsliga, men ska du jobba inom industri så bryr de inte sig så jäkla mycket. Då kan man nästan se ut hur som helst.
Men ska man stå i lågbetalda butiksjobb då är de visst viktigt att man inte har något synligt. Men nått löjligt som hände kusinen var när han sökte jobb inom nått byggjobb var att han fick jobbet om han raka av bockaskägget :S, bara löjligt, hur man ser ut gör inte hur duktig man är på att jobba.

Nehe
21 januari 2009 · 687 Inlägg

tkd_rille skrev:
Jo vissa är ju känsliga, men ska du jobba inom industri så bryr de inte sig så jäkla mycket. Då kan man nästan se ut hur som helst.
Men ska man stå i lågbetalda butiksjobb då är de visst viktigt att man inte har något synligt. Men nått löjligt som hände kusinen var när han sökte jobb inom nått byggjobb var att han fick jobbet om han raka av bockaskägget :S, bara löjligt, hur man ser ut gör inte hur duktig man är på att jobba.

Nu vet jag ju inte hur långt hans bockaskägg var men det kan ju vara en säkerhetsfråga inom byggnadsbranschen också eller hur. Ungefär som att du måste raka av dig håret eller bära hårnät inom lumpen.

Sen det där du skrev om MC att man ej får jobb för att man är "ful"? Vart har du fått det ifrån? Jag har då sett alla sorters typer av människor på olika MC runt om i landet när man stannat och tagit en matbit!.

Sen till trådskaparen om det med tatuering på halsen, gör som du själv känner för! Kommer du trivas med att ha det så gör det då.. Är ingen annans val än ditt eget!

Muttley
21 januari 2009 ·

Nehe skrev:

tkd_rille skrev:
Jo vissa är ju känsliga, men ska du jobba inom industri så bryr de inte sig så jäkla mycket. Då kan man nästan se ut hur som helst.
Men ska man stå i lågbetalda butiksjobb då är de visst viktigt att man inte har något synligt. Men nått löjligt som hände kusinen var när han sökte jobb inom nått byggjobb var att han fick jobbet om han raka av bockaskägget :S, bara löjligt, hur man ser ut gör inte hur duktig man är på att jobba.

Nu vet jag ju inte hur långt hans bockaskägg var men det kan ju vara en säkerhetsfråga inom byggnadsbranschen också eller hur. Ungefär som att du måste raka av dig håret eller bära hårnät inom lumpen.

Sen det där du skrev om MC att man ej får jobb för att man är "ful"? Vart har du fått det ifrån? Jag har då sett alla sorters typer av människor på olika MC runt om i landet när man stannat och tagit en matbit!.

Sen till trådskaparen om det med tatuering på halsen, gör som du själv känner för! Kommer du trivas med att ha det så gör det då.. Är ingen annans val än ditt eget!

till midjan, han fläta ihop det när han jobba så de icke vart ivägen, men han fick jobb på ett annat företag som accepterade sådant.
          Nja ful och ful, för att ens få chansen till intervju på många mcdonalds så måste du skicka in en bild.
En annan jag känner var förresten på intervju där för en månad sedan, de bad henne gå innan de började ens, hon hade tatueringar på underarmar och en på halsen. förstår inte varför de är så negativa till tatueringar.

Janina Modell & modeskribent
21 januari 2009 · 280 Inlägg

Det är jätte snyggt med killar som har stora tribals på armarna som sträcker sig upp en bit på halsen & bak på ryggen. Min kille funderar på att göra en sån & jag säger bara "go for it". Det är både snyggt & hett i mina ögon. Sen ser jag det så här också: Om någon dömmer dig enbart efter ditt utseende så är dom inte ens värda att prata med ändå. Folk kan ha 30 piercingar i ansiktet för min del om det ska vara så, det är väl för fasen personen som bär dom man ska prata med & inte piercingarna? vist fattar jag dom som säger "tänk om 20 år", men ska vi vara helt seriösa så vet vi inte ens om vi lever då. Det är bättre att göra det man vill nu när man kan. Förhoppningsvis har man tänkt igenom sin gadd ordentligt innan & är därför nöjd med den om 20 år också...

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
Falck Bayerische Motoren Werken
21 januari 2009 · 87 Inlägg

Jag satte min första på halsen. Blev riktigtriktigt snyggt. fått många trevliga kommentarer om den, och eftersom att jag inte "googlat efter bilden" så är jag helt ensam om den.

MEN, det gjorde riktigt jävla ont.

http://i39.tinypic.com/16jki2e.jpg

Senast redigerat av Falck (21 januari 2009)

Addiction to Snow
Aertan
21 januari 2009 · 27 Inlägg

har en i nacken, på gränsen till halsen, har aldrig fått negativa kommentarer, förutom jehovas då, den var visst stötande..

Det är skit snyggt beroende på motiv..

Min personliga åsikt är att tribaler på halsen inte är direkt snyggt, så ett personligt motiv utöver det är snyggt.. Så länge det passar personen i fråga oxå..

micke777
21 januari 2009 · 185 Inlägg

Hammarslag skrev:

micke777 skrev:
Det e svårt att välja motiv till halsen. Ska du bara ha på halsen?
Dölja en gaddning? Varför? Skäms man över det man har gjort ska man nog låta bli.
Själv så har jag både på händer o hals... smile

Finns vissa gånger man faktiskt bör dölja sina tattueringar, under tex rättegångar! där det alltid sitter en äldre generation och får ett helhets intryck av dig. 50år + och dom uppskattar inte söndergaddade ungdomar lika mycket som om man glider in välklädd och iförd i ett par diskreta glasögon och sitter o tittar med valpögon.

Jo, det kanske kan vara bra vid ett sånt tillfälle...
Om man inte redan har ev domar, o dem vet vad för bakgrund man har med anledning på brottets art.

micke777
21 januari 2009 · 185 Inlägg

Sen vid jobb sökande kanske det kan bli ett problem som tidigare nämts i tråden
Men har man valt ett liv med kanske ev gaddningar lite överallt så får dem ta en för den man är.
Visa att du kan jobba så får du jobbet!

Åter till topic: En spindel som sitter fast i huden brukar bli riktigt snyggt på halsen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang