Autostudio VS Rockford Fosgate

MOVIEMENT
17 mars 2006 · 592 Inlägg

Jag har väldigt svårt för att bestämma mej vad jag ska köpa för bas, men har du kommit fram till att basen(12") antingen ska vara en:

Autostudio X-12 för 99€, ca 1100kr
http://www.autostudio.fi/product_info.p … ts_id=2891

eller

Rockford Fosgate Punch P212S4 för 1598kr
finns på brl.se

VAd tycker ni? RF har man alltid hört om som ett bra märke, men modellen på den jag tänkte köpa har jag ingen erfarenhet av. Autostudio basen är väl också bra, men vilken är bättre?
Jag tänkte ha basen i en sluten låda.

2much.fi
Accessories for your DSLR
Drönirettab
17 mars 2006 · 21 761 Inlägg

RF basen kommer att spela djupare än Autostudio. RF passar bättre i sluten, Autostudio passar bättre i basreflex. När jag kollar frekvensgången(i mitt lådprogram)för båda elementen i sluten låda och 0,7 i Qtc så går RF åtminstone 15Hz djupare.
Däremot verkar Autostudiobasen ha bättre verkningsgrad, den är mer lättdriven.

MOVIEMENT
18 mars 2006 · 592 Inlägg

Tack för svaret smile Men det är ännu lika svårt att bestämma sej vilken bas man ska köpa tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR
MOVIEMENT
18 mars 2006 · 592 Inlägg

JAg var in för en stund sedan och skulle kolla på autostudio basen, men den verkar ha tagits ur lager. Så det lutar åt att köpa RF nu i alla fall tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR
Drönirettab
18 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Du blir säkert inte besviken. Det ska gå att köra 200W med RF i 35 liter sluten låda, som rekommenderas hos BRL, utan att den bottnar.

CoSmoZ 2lateuloose
19 mars 2006 · 543 Inlägg

??? RF så klart!.... utan tvekan!
men kolla in SPL Dynamics basar.. bra pris! tål effekt! & har imponerat på tävlingarna!
bara en tanke ... annars Rockford Fosgate

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Trozzo Oekonomisk, ja visst
19 mars 2006 · 966 Inlägg

Jag tycker du ska satsa på RF basen, av egen erfarenhet så kan jag säga att dom spelar väldigt bra, har dock mina i öppen låda, kör även med RF slutsteg.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Stratusphere
19 mars 2006 · 15 Inlägg

Jag tycker att du ska kolla på autostudios E- serie i stället för X-12 o X-12R2 har ett fabrikations fel som gör att magneten släpper. har min X-12R"  på reklamation  men den har utgått ur sortimentet så jg vet inte vad jag ska köra med nu... kanske en E- serien men den finns inte dubbelspolig..

Åker 200TQ som vinterbil men det är så sköj så den får nog bli projekt..
MOVIEMENT
19 mars 2006 · 592 Inlägg

Tack för alla svar smile Jag har bestämt mej för att köpa en RF bas nu!

2much.fi
Accessories for your DSLR
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang