Lurad av taxi!

Jultomten
24 januari 2009 · 25 Inlägg

Råkade just ut för en taxichaffis som försökte blåsa mig och min polare...:mad: Vi skulle åka från stan (Stockholm) till Täby - en resa vi gör då och då. Vanligen brukar notan för det hela landa på 400-450kr, inte så billigt, men acceptabelt när man är lite trött :)

Men resan med Nacos Taxi artade sig lite annorlunda! Taxametern tickade bannemig med ljusets hastighet. Min kamrat som var mer uppmärksam än jag såg det och påpekade det för chaffisen som efter lite mummel faktiskt stannade taxametern på drygt 550kr efter ca 3/4 av resvägen. Någon skam i kroppen tycktes han ha i alla fall...

Snäll och medgörlig som jag är betalade jag utan att tjafsa, men jag tänker bannemig ringa och gnälla imorrn! Har kvittot kvar... Förväntar mig direkt ingen ersättning, men gnälla skadar ju inte... I fortsättningen blir det uteslutande etablerade taxibolag och ingen jäkla slum-taxi!!

Åker ni någon gång med Nacos Taxi, så håll tre ögon på taxametern och fis lite extra i bilen och hälsa från mig! :P

Någon mer än jag som åkt med Nacos Taxi eller någon liknande hästhandlarbulle? :/ Vad ska man göra egentligen? Fatta alla turister etc som blir blåsta...  :(

Kesler
24 januari 2009 · 3 650 Inlägg

Bor i sthlm i stan och har ALDRIG hört talas om "Nacos Taxi" tongue

MrTobias
24 januari 2009 · 1 297 Inlägg

På vilket sätt tycker du att du blivit lurad? För att det var dyrare än du trodde?

Hamilton
24 januari 2009 · 8 873 Inlägg

Det är en fri marknad och prissättning ser inget fel i att ta betalt för sina tjänster.
Några är billiga och sedan finns det dom som är dyrare det är upp till kunden att avgöra vilken man väljer.

Fotograf på tierpidag.se
Andreas 940 -utan 940
24 januari 2009 · 1 728 Inlägg

Jag har bara åkt taxi en gång i Stockholm, 150kr kostade det från Globen till Jakan en Lördagsnatt. Jag vet inte vilket taxibolag det var för det stod ingenting på den gamla Toyotan och chauffören var inte så bra på svenska.
550kr är helt klart överpris iaf.

Edit: Det var 150kr för fyra personer som vi var.

Senast redigerat av Andreas 940 (24 januari 2009)

CarpeDiem German Engineering
24 januari 2009 · 9 083 Inlägg

Jag har inte heller hört talas om Nacos Taxi tongue

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
24 januari 2009 · 5 650 Inlägg

som sagt alla är ju bara ute och tjäna pengar tänkte då att efter som typ ingen värkar ha hörtalats om dom kanse de inte är så jätte stort företag därför har dem rediga överpriser? sen har man inte alternativet och välja fast pris lr rullande pris när man åker taxi???

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
r2d2artur
24 januari 2009 · 283 Inlägg

Brukar alltid åka med de väletablerade bolag då det känns biligare.
De flesta privata åkare har en egen prissättning vilket oftast är högre än hos de etablerade, ser dock inget fel i det direkt.
Har inte heller hört talas om Nacos Taxi

D_MAN ?
24 januari 2009 · 1 038 Inlägg

Jultomten skrev:
Råkade just ut för en taxichaffis som försökte blåsa mig och min polare...mad Vi skulle åka från stan (Stockholm) till Täby - en resa vi gör då och då. Vanligen brukar notan för det hela landa på 400-450kr, inte så billigt, men acceptabelt när man är lite trött smile

Men resan med Nacos Taxi artade sig lite annorlunda! Taxametern tickade bannemig med ljusets hastighet. Min kamrat som var mer uppmärksam än jag såg det och påpekade det för chaffisen som efter lite mummel faktiskt stannade taxametern på drygt 550kr efter ca 3/4 av resvägen. Någon skam i kroppen tycktes han ha i alla fall...

Snäll och medgörlig som jag är betalade jag utan att tjafsa, men jag tänker bannemig ringa och gnälla imorrn! Har kvittot kvar... Förväntar mig direkt ingen ersättning, men gnälla skadar ju inte... I fortsättningen blir det uteslutande etablerade taxibolag och ingen jäkla slum-taxi!!

Åker ni någon gång med Nacos Taxi, så håll tre ögon på taxametern och fis lite extra i bilen och hälsa från mig! tongue

Någon mer än jag som åkt med Nacos Taxi eller någon liknande hästhandlarbulle? hmm Vad ska man göra egentligen? Fatta alla turister etc som blir blåsta...  sad

Vet inte hur lång den sträcka är men ja har betalat 500 svart sthlm till slöddertälje med ett stot taxibolag.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Brandten
24 januari 2009 · 86 Inlägg

Fler som haft samma upplevelse med Nacos Taxi.

http://amiohman.spaces.live.com/blog/cn … 1122.entry

M103
24 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Jag åker alltid med samma svarttaxi och betalar hälften. Blir man inte rånad den femte gången blir man inte rånad den tioende. smile

Frosted
24 januari 2009 · 1 878 Inlägg

svart taxi is the shit!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Joo
24 januari 2009 · 741 Inlägg

MrTobias skrev:
På vilket sätt tycker du att du blivit lurad? För att det var dyrare än du trodde?

Du har inte läst vad han skrev? han har åkt där flera gånger och då har notan hamnat på 400-450 kr, men plötsligt när han åker med muhammeds taxi så drar det iväg som fan, han säger till och han stannar taxametern på över 100 kr mer än vad det brukar kosta, inget fuffens då?

genetorp
24 januari 2009 · 249 Inlägg

haha, om jag nån gång är i stockholm och åker med nacos taxi så lovar jag att jag ska fisa och hälsa från jultomten;)

// genetorp
Hamilton
24 januari 2009 · 8 873 Inlägg

Joo skrev:

MrTobias skrev:
På vilket sätt tycker du att du blivit lurad? För att det var dyrare än du trodde?

Du har inte läst vad han skrev? han har åkt där flera gånger och då har notan hamnat på 400-450 kr, men plötsligt när han åker med muhammeds taxi så drar det iväg som fan, han säger till och han stannar taxametern på över 100 kr mer än vad det brukar kosta, inget fuffens då?

Det ät fortfarande FRI PRISSÄTTNING och inget olagligt med det man kan ta 10 000:- eller 1:- för den sträckan.

Fotograf på tierpidag.se
Germax
24 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Hamilton skrev:

Joo skrev:

MrTobias skrev:
På vilket sätt tycker du att du blivit lurad? För att det var dyrare än du trodde?

Du har inte läst vad han skrev? han har åkt där flera gånger och då har notan hamnat på 400-450 kr, men plötsligt när han åker med muhammeds taxi så drar det iväg som fan, han säger till och han stannar taxametern på över 100 kr mer än vad det brukar kosta, inget fuffens då?

Det ät fortfarande FRI PRISSÄTTNING och inget olagligt med det man kan ta 10 000:- eller 1:- för den sträckan.

Nej inte olagligt kanske.. men moraliskt förkastligt.

Skulle du helt plötsligt höjja priset 10x på insulin när de kommer en flåsande astmatiker som behöver akut hjälp?

KimVsWorld Mästare
24 januari 2009 · 2 947 Inlägg
Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Hamilton
24 januari 2009 · 8 873 Inlägg

JapMax skrev:

Hamilton skrev:

Joo skrev:
Du har inte läst vad han skrev? han har åkt där flera gånger och då har notan hamnat på 400-450 kr, men plötsligt när han åker med muhammeds taxi så drar det iväg som fan, han säger till och han stannar taxametern på över 100 kr mer än vad det brukar kosta, inget fuffens då?

Det ät fortfarande FRI PRISSÄTTNING och inget olagligt med det man kan ta 10 000:- eller 1:- för den sträckan.

Nej inte olagligt kanske.. men moraliskt förkastligt.

Skulle du helt plötsligt höjja priset 10x på insulin när de kommer en flåsande astmatiker som behöver akut hjälp?

Ja det var ju som att jämnföra äpplen med päron...dvs det är ju helt olika regler för medicin och Taxi.
Den sjuke har med all sannorlikhet försäkringar m.m
Att driva företag är ingen välgörenhet man gör det för att tjäna pengar.....

Senast redigerat av Hamilton (24 januari 2009)

Fotograf på tierpidag.se
bluelight turboabstinens
24 januari 2009 · 442 Inlägg

JapMax skrev:

Hamilton skrev:

Joo skrev:

Du har inte läst vad han skrev? han har åkt där flera gånger och då har notan hamnat på 400-450 kr, men plötsligt när han åker med muhammeds taxi så drar det iväg som fan, han säger till och han stannar taxametern på över 100 kr mer än vad det brukar kosta, inget fuffens då?

Det ät fortfarande FRI PRISSÄTTNING och inget olagligt med det man kan ta 10 000:- eller 1:- för den sträckan.

Nej inte olagligt kanske.. men moraliskt förkastligt.

Skulle du helt plötsligt höjja priset 10x på insulin när de kommer en flåsande astmatiker som behöver akut hjälp?

Insulin till en astmatiker?

ocertifierad klåpmekare
bjoorniiee
24 januari 2009 · 356 Inlägg

bluelight skrev:

JapMax skrev:

Hamilton skrev:

Det ät fortfarande FRI PRISSÄTTNING och inget olagligt med det man kan ta 10 000:- eller 1:- för den sträckan.

Nej inte olagligt kanske.. men moraliskt förkastligt.

Skulle du helt plötsligt höjja priset 10x på insulin när de kommer en flåsande astmatiker som behöver akut hjälp?

Insulin till en astmatiker?

Är väl ändå folk med diabetes som behöver insulin ? Astmatiker behöver bricanyl

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang