Vi "gamlingar" :)

blacken
24 januari 2009 ·

Alecci skrev:
Jag har ju alltid undrat hur gammal blacken är egentligen... Kom igen nu då och stilla min nyfikenhet. Det värsta är att jag tror han är yngre än mig själv!

Och hur gammal/ung är du??

blacken
24 januari 2009 ·

alseryd skrev:

blacken skrev:

Alecci skrev:
Jag har ju alltid undrat hur gammal blacken är egentligen... Kom igen nu då och stilla min nyfikenhet. Det värsta är att jag tror han är yngre än mig själv!

Och hur gammal/ung är du??

Vad räknas som ung? Hur gammal är du?
Kom igen Blacken stilla vår nyfikenhet.
Mvh Eva.

Det får nog bli en förborgad hemlighet, men jag tvärvägrar att bli äldre  än 15 bast mentalt, fast riksdagen hävdar envist att man max är 12,5 bast i sinnet

Hilmer
24 januari 2009 · 1 789 Inlägg

Är inte så gammal än (-73a) men visst har man lite och se tillbaks på.
Skruvade amazon  och Granada 2.6 innan man hade körkortet, sen blev det en 244DL -77 (121-blå) som piffades upp med 4st runda extraljus vid grillen och 4st rektangulära under stötfångaren;)
I ljudväg började jag med en gammal bandare, 2st Biltema EQ och 4st 8" basar i hatthyllan, men sen växte det efter hand. Innan jag rev ut allt så hade jag faktiskt köpt mig en Sony CD-spelare, kostade drygt 3500:- på den tiden, i framdörrarna satt det 4" Pioneer, i hatthyllan 3-vägs 6x9 Knutson, 2st Tandberg diskanter och 1st 12" Hifi-bas av okänt märke. I kofferten låg baslådan med 2st 10" MGR basar och detta drevs utav 1st Diplomat-slutsteg på 2x200W + Diplomat-slutsteg på 4x100W + 1st slutsteg på 2x30W av okänt märke.
Spelade hyfsad kurva och toppade 120db på ett jippo på HCB i Helsingborg, fick ett fint diplom som ska finnas kvar någonstans:)

Bonusbild:
http://www.volvoturbo.net/GFF444-1.JPG


Edit: Fler än vi som hade komradio monterat i bilarna!? Detta är ju innan mobiltelefonernas tid...

Senast redigerat av Hilmer (24 januari 2009)

blacken
24 januari 2009 ·

Hilmer skrev:
Är inte så gammal än (-73a) men visst har man lite och se tillbaks på.
Skruvade amazon  och Granada 2.6 innan man hade körkortet, sen blev det en 244DL -77 (121-blå) som piffades upp med 4st runda extraljus vid grillen och 4st rektangulära under stötfångaren;)
I ljudväg började jag med en gammal bandare, 2st Biltema EQ och 4st 8" basar i hatthyllan, men sen växte det efter hand. Innan jag rev ut allt så hade jag faktiskt köpt mig en Sony CD-spelare, kostade drygt 3500:- på den tiden, i framdörrarna satt det 4" Pioneer, i hatthyllan 3-vägs 6x9 Knutson, 2st Tandberg diskanter och 1st 12" Hifi-bas av okänt märke. I kofferten låg baslådan med 2st 10" MGR basar och detta drevs utav 1st Diplomat-slutsteg på 2x200W + Diplomat-slutsteg på 4x100W + 1st slutsteg på 2x30W av okänt märke.
Spelade hyfsad kurva och toppade 120db på ett jippo på HCB i Helsingborg, fick ett fint diplom som ska finnas kvar någonstans:)

Bonusbild:
http://www.volvoturbo.net/GFF444-1.JPG


Edit: Fler än vi som hade komradio monterat i bilarna!? Detta är ju innan mobiltelefonernas tid...

jag hade en Royce tre kanalare och en lafayette 24 kanalare, som ska ligga och skräpa någonstans. Det var skitkul med dom..

chrizz Administratör
24 januari 2009 · 11 783 Inlägg

Masterworks skrev:
Och när man var värst på den tiden så vart det till att inhandla en sådan häringa anläggning.  lol

http://www.masterworks.se/bilder/forum/ … _comp2.jpg

Den där känner jag igen! Jag var visserligen bara runt 8-9 år gammal, men jag hade en äldre kompis som gärna visade upp brorsans bil, så vi satt i den och lyssna på musik, och det satt en sån där massiv tredelad grej, jag minns mittendelen så himla väl!

Nåja, ska lämna er gamlingar i fred med er tråd nu wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
WooDMaN WooDMaN´s Buller golf :)
24 januari 2009 · 1 834 Inlägg

Komradio smile klart man hade. stor antenn på bilen körde även mycke utomlands på den tiden. har en massa qsl kort från vänner över hela världen.

Bilder från träffar. WooDMaNś foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |
Hilmer
24 januari 2009 · 1 789 Inlägg

Hade en "radioafrika"-antenn på vänster bakflygel, kommer tyvärr inte ihåg vad maskinen hette nu...
Men kul var det, även om det var på en högst amatörmässig nivå smile

blacken
24 januari 2009 ·

Hilmer skrev:
Hade en "radioafrika"-antenn på vänster bakflygel, kommer tyvärr inte ihåg vad maskinen hette nu...
Men kul var det, även om det var på en högst amatörmässig nivå smile

Man kanske skulle damma in radion i bilen igen, och uppleva gamla minnen. Men, men då blir den väl bara snodd av någon skitstövel. Finns det bilantenner till dom fortfarande?..

_Wallis_
24 januari 2009 · 4 506 Inlägg

blacken skrev:

Hilmer skrev:
Hade en "radioafrika"-antenn på vänster bakflygel, kommer tyvärr inte ihåg vad maskinen hette nu...
Men kul var det, även om det var på en högst amatörmässig nivå smile

Man kanske skulle damma in radion i bilen igen, och uppleva gamla minnen. Men, men då blir den väl bara snodd av någon skitstövel. Finns det bilantenner till dom fortfarande?..

Om du menar till ComRadio's så finns det fortfarande sådana ja.

Kan du andas kan du dö.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 januari 2009 · 13 748 Inlägg

Masterworks skrev:
http://www.masterworks.se/bilder/forum/ … _comp2.jpg

en sån hade farsan i sin 87 740Gle detta måste varit 89-90 något sånt den kostade typ en jävla massa pengar till den hade han även komplett pioneer högtalarpaket med basar diskanter slutsteg osv

minns jag inte fel var priset runt 50K


själv var man relativt ung så man minns inte exakt hur det lät osv
men när jag var i moppe/bilålder så fanns det inte cd speciellt ofta i bilar
utan det var typ knutson bandare som var bland det värre som fanns

minns än i dag när vi byggde ljud i polarens 76:ans 240 i plyfa i hela skuffen med en pyramid 12" den hel svarta basen vi borrade hål för basen med en 8mm borr hehe tog en stund kan jag lova
sen en eq med inbyggd steg och en äklig knutson bandare vi tyckte det spelade som f-n fast det lät nog rätt illa detta måste varit 95 eller nått sånt
just när Brl som på den tiden hette bilradiolagret

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Mazter clio sport
7 augusti 2010 · 54 Inlägg

Är de många av er som kör lite "stylade" "japanare" elle liknande bilar?  Jag är 27 i år och fundera på en supra elle liknande bil nästa år men få ofta höra att ja är för gammal att köra såna bilar.  Hur se ni på sånt? Personligen så tycker ja man aldrig bli för gammal om det är ens intresse.   ha haft ett par stylade bilar som kan ses på min sida men kör nu en "svensson" bil. original 9-3ss. bara känner suget efter byta massa elle byta bil helt.   
Hoppas detta inlägget inte fattas so konstigt

Mazter *ThE oNe AnD oNlY*
Jimmy_N Makaronborrare
7 augusti 2010 · 993 Inlägg

Mazter skrev:
Är de många av er som kör lite "stylade" "japanare" elle liknande bilar?  Jag är 27 i år och fundera på en supra elle liknande bil nästa år men få ofta höra att ja är för gammal att köra såna bilar.  Hur se ni på sånt? Personligen så tycker ja man aldrig bli för gammal om det är ens intresse.   ha haft ett par stylade bilar som kan ses på min sida men kör nu en "svensson" bil. original 9-3ss. bara känner suget efter byta massa elle byta bil helt.   
Hoppas detta inlägget inte fattas so konstigt

Man är inte äldre än man känner sig smile Själv kommer jag nog inte tröttna på stylade bilar och buskörning på många år och jag är också 27år. Finns säkert en del som tycker det är patetiskt men det skiter jag i smile

Only-volvo
7 augusti 2010 · 685 Inlägg

Mazter skrev:
Är de många av er som kör lite "stylade" "japanare" elle liknande bilar?  Jag är 27 i år och fundera på en supra elle liknande bil nästa år men få ofta höra att ja är för gammal att köra såna bilar.  Hur se ni på sånt? Personligen så tycker ja man aldrig bli för gammal om det är ens intresse.   ha haft ett par stylade bilar som kan ses på min sida men kör nu en "svensson" bil. original 9-3ss. bara känner suget efter byta massa elle byta bil helt.   
Hoppas detta inlägget inte fattas so konstigt

Tycker inte åldern ska sätta gränser förrens intresse. Vet folk som är 50+ och kör stylade bilar. Är själv närmare 30 och kör en lite stylad 745:a.  Funderar själv på att skaffa en japsare som sommarbil.

Sen om folk tycker det är tramsigt skiter jag fullständigt i. Så gör vad du själv känner för.

No turbo shit - just real power!
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
demk
7 augusti 2010 · 680 Inlägg

smile

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Mazter clio sport
7 augusti 2010 · 54 Inlägg

de låter härligt smile då bli de å smida lite planer framåt nästa säsong då

Mazter *ThE oNe AnD oNlY*
evilaudio
7 augusti 2010 · 16 195 Inlägg

Mazter skrev:
de låter härligt smile då bli de å smida lite planer framåt nästa säsong då

de låter som en bra idee smile



själv e ja snart 35 å lever för att bygga bilstereo å styla div bilar.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
WooDMaN WooDMaN´s Buller golf :)
7 augusti 2010 · 1 834 Inlägg

evilaudio skrev:

Mazter skrev:
de låter härligt smile då bli de å smida lite planer framåt nästa säsong då

de låter som en bra idee smile



själv e ja snart 35 å lever för att bygga bilstereo å styla div bilar.

Gammal!!! Vad e det för nått... lol
Själv har man klivit upp till 43 och det byggs för fullt smile

Bilder från träffar. WooDMaNś foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 augusti 2010 · 5 650 Inlägg

jösses man slutar bli förvånad hehe räknade inte med att så mkt "gammlingar " va kvar härwink fast iof spelade xbox för några år sen med 50+are över nätet så haha big_smile

verkade som folk hade roligare förr iaf big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
KHRacing
7 augusti 2010 ·

1988 hade jag en Golf 1 Gti (82.a) fullproppad med högtalare i bagaget, det lät inte bra, men jag var nöjd då .
satt även rallyväxellåda i den så den toppade knappt 170 typ

Opelmadness German cars, quality and beyond
7 augusti 2010 · 8 197 Inlägg

Drygt 35 år här och kör en liten högljudd gti-dödare.. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang