Är det inte dödsstraff på sådana idioter ??

Micksson
29 januari 2009 · 343 Inlägg

Vilken söt liten flicka... Hur fan kan man göra nåt sånt här. hmm Hoppas dom inte kommer undan med den lindriga döden.

Germax
30 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Ellertz skrev:
Jag är absolut inte heller oberörd när jag läser det. Men ja tror inte på dödsstraff. joo visst är det väldigt svårbotat. Men bättre att ge dom sluten psykvård resten av livet än fängelse. vem tjänar på det?

Dödsstraff är aldrig lösningen.

Jag tycker det är lösningen, jag skiter i o hon är sjuk lr vad fan som. Ta dö på skiten så är det glömt sen, ungen kommer inte tillbax men människan som dödat finns inte häller mer.

Men de är ju lixom ingen unikt, de va ju inte så längesen 2 svenskar plåga ihjäl en stackars pojk.

Senast redigerat av JapMax (30 januari 2009)

guwib
30 januari 2009 · 624 Inlägg

hur vet dem att flickan sa "i love you" till sin mamma..?
har hon skrytit om det eller?
trailertrash!

alldeles för många odugliga/helt värdelösa människor på denna jord tyvärr

who´s the man?
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
30 januari 2009 · 1 874 Inlägg

It only happens in the US (som alla andra gånger). Eller nä, det kan säkert hända på annat håll också,
men det känns ärligt som att USA är störst när det gäller sjuka brott.

Jag är egentligen emot dödsstraff, men helt ärligt förstår jag inte varför man ska låta sånna där
människor finnas till, när dom beter sig sådär. Helt sjukt...

Mäki Långsam Perfektionist
30 januari 2009 · 4 800 Inlägg

Hexenhammer skrev:
It only happens in the US (som alla andra gånger). Eller nä, det kan säkert hända på annat håll också,
men det känns ärligt som att USA är störst när det gäller sjuka brott.

Jag är egentligen emot dödsstraff, men helt ärligt förstår jag inte varför man ska låta sånna där
människor finnas till, när dom beter sig sådär. Helt sjukt...

Nja, det är nog afrika, har hört riktigt sjuka grejer därifrån. Men det uppmärksammas inte.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
ZonaX Svetsare
30 januari 2009 · 3 150 Inlägg

Mäki skrev:

Hexenhammer skrev:
It only happens in the US (som alla andra gånger). Eller nä, det kan säkert hända på annat håll också,
men det känns ärligt som att USA är störst när det gäller sjuka brott.

Jag är egentligen emot dödsstraff, men helt ärligt förstår jag inte varför man ska låta sånna där
människor finnas till, när dom beter sig sådär. Helt sjukt...

Nja, det är nog afrika, har hört riktigt sjuka grejer därifrån.

Som vad?  :S

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Abeed Pekabow i can see u
30 januari 2009 · 644 Inlägg

ZonaX skrev:

Mäki skrev:

Hexenhammer skrev:
It only happens in the US (som alla andra gånger). Eller nä, det kan säkert hända på annat håll också,
men det känns ärligt som att USA är störst när det gäller sjuka brott.

Jag är egentligen emot dödsstraff, men helt ärligt förstår jag inte varför man ska låta sånna där
människor finnas till, när dom beter sig sådär. Helt sjukt...

Nja, det är nog afrika, har hört riktigt sjuka grejer därifrån.

Som vad?  :S

ja du allt du kan tänka diig ,
vålta sin dotter göra henne gravid. döda henne , bränner ner henne säljer henne , dränker henne , mata henne åt hundar annat djur. joo allt du kan tänka dig har ngn gjort i afrika ....

sen ska man inte dra in alla länder , i afrika finns det visst många länder.

Senast redigerat av Abeed (30 januari 2009)

Ellertz Norrlänning
31 januari 2009 · 1 453 Inlägg

JapMax skrev:

Ellertz skrev:
Jag är absolut inte heller oberörd när jag läser det. Men ja tror inte på dödsstraff. joo visst är det väldigt svårbotat. Men bättre att ge dom sluten psykvård resten av livet än fängelse. vem tjänar på det?

Dödsstraff är aldrig lösningen.

Jag tycker det är lösningen, jag skiter i o hon är sjuk lr vad fan som. Ta dö på skiten så är det glömt sen, ungen kommer inte tillbax men människan som dödat finns inte häller mer.

Men de är ju lixom ingen unikt, de va ju inte så längesen 2 svenskar plåga ihjäl en stackars pojk.

Och vad blir bättre av dödsstraff? Är det inte då bättre att få förälderna att inse vad den gjort ? Denna person har nått fel i huvudet och behöver vård. Inte dödsstraff...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
richardoo290 VOLVO for life..
31 januari 2009 · 2 113 Inlägg

Ellertz skrev:

richardoo290 skrev:
och så finns de dem som är emot döds-straff roll

japp... Tur det finns det. En klar majoritet av världens befolkning.

källa på det? hmm
kan nog tro att hela världen är emot kinas sätt med dödstraff men inte emot sånna här personer, kolla alla kommentarer i tråden?

sen menar jag att kina är skräckexempel, men de fåtal gånger nått sånt här inträffar som är RIKTIGT HEMSKT så ska personen dö. helst torteras till döds men om man ska vara realist så är döds-straff enda vettiga lösningen.

vad har dem för rätt att leva egentligen?
( du: va har vi för rätt att ta deras liv då? ) -vi har rätt att ta deras liv för flickans skull ! dem är obotliga som cancer .. utplåna skiten! annars förs dessa onda gener kanske vidare?

richardoo290 VOLVO for life..
31 januari 2009 · 2 113 Inlägg

Ellertz skrev:

JapMax skrev:

Ellertz skrev:
Jag är absolut inte heller oberörd när jag läser det. Men ja tror inte på dödsstraff. joo visst är det väldigt svårbotat. Men bättre att ge dom sluten psykvård resten av livet än fängelse. vem tjänar på det?

Dödsstraff är aldrig lösningen.

Jag tycker det är lösningen, jag skiter i o hon är sjuk lr vad fan som. Ta dö på skiten så är det glömt sen, ungen kommer inte tillbax men människan som dödat finns inte häller mer.

Men de är ju lixom ingen unikt, de va ju inte så längesen 2 svenskar plåga ihjäl en stackars pojk.

Och vad blir bättre av dödsstraff? Är det inte då bättre att få förälderna att inse vad den gjort ? Denna person har nått fel i huvudet och behöver vård. Inte dödsstraff...

vård? enda medicinen som funkar är en kula i skallen! och är det rättvist emot flickan om de får gå fria och leva ett normalt liv efter ett par år? NEJ! rätt ska vara rätt.

Why are they still alive!?   -"You Gotta Shoot 'Em in the Head"

Senast redigerat av richardoo290 (31 januari 2009)

Roz-104 typ..eh..va?
31 januari 2009 · 582 Inlägg

Jag fattar inte varför det tjatas om att sånna här människor ska vårdas. "Det är så synd om dom som inte förstår att dom har gjort fel", vafan ni tar ju mördarnas parti istället för offrens.
Bordet inte "vanliga" tjuvar oxå få gå till en psykolog några gånger i veckan då, så att dom inser att det är fel att stjäla, istället för att straffa dom för det.
Jag skiter fullständigt i om personen som mördar är psykiskt sjuk eller ej (även om man nu kanske inte mördar om man är fullt frisk), straffas tycker jag dom ska göra iallafall! Och jag tycker det enda rätta är dödsstraff, förstår inte varför man ska "behålla" sånna där puckon.

O det verkar vara så jävla lätt att sitta o säga att "jo men de är synd om dom, ge dom vård" när det händer någon annan. Jag undrar hur många som hade  tyckt att mördaren skulle få vård, efter att ha mördat just DIN son, dotter, mamma, pappa, eller någon annan släktning eller vän.

Har man mördat en gång så borde dom lika gärna kunna göra det igen, o jag ser inte hur en simpel mördares liv kan vara mer värt än en vanlig människas. Mördaren har fått sin chans här i livet, och Sumpat den! Då ska han inte få en till chans!

Fan, sätt en kula i nacken på dom så vi blir av med fanskapen!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
CarpeDiem German Engineering
31 januari 2009 · 9 083 Inlägg

Jag är för dödsstraff, såna människor förtjänar inte att leva. Har man begått ett allvarligt brott så ska man inte få en andra chans. Psykvården fungerar ju inte så bra idag.

Skjut skallen av de så man blir av med idioterna!!!

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Ellertz Norrlänning
1 februari 2009 · 1 453 Inlägg

richardoo290 skrev:

Ellertz skrev:

richardoo290 skrev:
och så finns de dem som är emot döds-straff roll

japp... Tur det finns det. En klar majoritet av världens befolkning.

källa på det? hmm
kan nog tro att hela världen är emot kinas sätt med dödstraff men inte emot sånna här personer, kolla alla kommentarer i tråden?

sen menar jag att kina är skräckexempel, men de fåtal gånger nått sånt här inträffar som är RIKTIGT HEMSKT så ska personen dö. helst torteras till döds men om man ska vara realist så är döds-straff enda vettiga lösningen.

vad har dem för rätt att leva egentligen?
( du: va har vi för rätt att ta deras liv då? ) -vi har rätt att ta deras liv för flickans skull ! dem är obotliga som cancer .. utplåna skiten! annars förs dessa onda gener kanske vidare?

Är du helt dum i huvudet? "kanske förs dessa gener vidare" De är inga gener. Det är psykiskt sjuka människor som har gjort nått fel. Ge dom vård istället så kanske dom en dag inser vad dom gjort. Ska vi ta död på alla barn som dödar också? De har ungefär samma förstånd! Har du aldrig träffat en psykist sjuk person ska du fan inte uttala dig om såna här saker, för du fattar inte ett dugg!

Ingen människa som gud skapat är ond. Man ska ha en god människosyn och en god tro på människans sätt till förändring.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
1 februari 2009 · 1 453 Inlägg

Sam176 skrev:
Jag är för dödsstraff, såna människor förtjänar inte att leva. Har man begått ett allvarligt brott så ska man inte få en andra chans. Psykvården fungerar ju inte så bra idag.

Skjut skallen av de så man blir av med idioterna!!!

//Sam

Stackars människa... Alla har rätt till en andra chans. Så du är rätt person att bedöma att vissa inte har rätt att leva? Har du tagit över guds plats på jorden?

Vad har du för referenser att psykvården inte fungerar? Läst för mkt Aftonbladet?  Har du träffat en person som varit psykiskt sjuk men som blivit bättre?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Roz-104 typ..eh..va?
3 februari 2009 · 582 Inlägg

http://www.expressen.se/Nyheter/utrikes … baby-grace

Jaha, o så gick de för henne...

Senast redigerat av Roz-104 (3 februari 2009)

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
christofferedil Yellow bug!
3 februari 2009 · 1 640 Inlägg

"Hennes advokat säger att han är besviken på livstidsdomen, men att han förstår om juryn inte kunnat döma objektivt."

Hur FAN kan man då jobba som advokat och försvara det här?

Hur fan pallar dom med, är dom helt känslokalla och ser bara pengarna? Hade vägrat att ta ett sånt här fall om jag varit advokat, undrar om han har egna barn?


Det var min andra tanke, den första var, japp, dödstraff är helt rätt, kan de ta livet av ett 2årigt barn är de fan inte värda att leva, psykvård, vad säger att dom är psykiskt sjuka?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
By_Alfzone
3 februari 2009 · 679 Inlägg

Sjukt.. hur faan kan man göra nått sånt mot ett litet barn??

Nehe
3 februari 2009 · 687 Inlägg

Edil_ skrev:
"Hennes advokat säger att han är besviken på livstidsdomen, men att han förstår om juryn inte kunnat döma objektivt."

Hur FAN kan man då jobba som advokat och försvara det här?

Hur fan pallar dom med, är dom helt känslokalla och ser bara pengarna? Hade vägrat att ta ett sånt här fall om jag varit advokat, undrar om han har egna barn?


Det var min andra tanke, den första var, japp, dödstraff är helt rätt, kan de ta livet av ett 2årigt barn är de fan inte värda att leva, psykvård, vad säger att dom är psykiskt sjuka?

En bra advokat blandar ej in känslor i sitt jobb. Samma som att en domare ej kan gå på sina egna känslor i ett rättsfall. Lagen är inte känslomässig och det är bra! Den är svartvit, men i USA har de ju allmänhet i juryn och det speglar ju in på en dom då det oftast blir känslomässiga beslut och det är ju fel.

Sen är det en tragisk händelse kan själv inte förstå hur man kan utsätta någon så liten för detta.

blacken
3 februari 2009 ·

Hexenhammer skrev:
It only happens in the US (som alla andra gånger). Eller nä, det kan säkert hända på annat håll också,
men det känns ärligt som att USA är störst när det gäller sjuka brott.

Jag är egentligen emot dödsstraff, men helt ärligt förstår jag inte varför man ska låta sånna där
människor finnas till, när dom beter sig sådär. Helt sjukt...

USA är inte värst i det sammanhanget. Glutta runt lite i Asien, och arabländerna så får du se..

blacken
3 februari 2009 ·

Nehe skrev:

Edil_ skrev:
"Hennes advokat säger att han är besviken på livstidsdomen, men att han förstår om juryn inte kunnat döma objektivt."

Hur FAN kan man då jobba som advokat och försvara det här?

Hur fan pallar dom med, är dom helt känslokalla och ser bara pengarna? Hade vägrat att ta ett sånt här fall om jag varit advokat, undrar om han har egna barn?


Det var min andra tanke, den första var, japp, dödstraff är helt rätt, kan de ta livet av ett 2årigt barn är de fan inte värda att leva, psykvård, vad säger att dom är psykiskt sjuka?

En bra advokat blandar ej in känslor i sitt jobb. Samma som att en domare ej kan gå på sina egna känslor i ett rättsfall. Lagen är inte känslomässig och det är bra! Den är svartvit, men i USA har de ju allmänhet i juryn och det speglar ju in på en dom då det oftast blir känslomässiga beslut och det är ju fel.

Sen är det en tragisk händelse kan själv inte förstå hur man kan utsätta någon så liten för detta.

Självklart att folket ska få vara med och bestämma straff för grova brottslingar, annars så blir det som här, att dom kan komma undan ganska så lätt, bara dom har rätt advokat. Och det är åt helvete fel.
Dessutom så behöver man balansera upp rättsystemet med sunt bondförnuft..

Senast redigerat av blacken (3 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang