golf gti 16v problem..

j-sjostedt
29 januari 2009 · 1 Inlägg

hej, har en golf 2 gti 16v, som startar och går bra på tomgång men upp till 3000 varv bara segar den, över 3000 varv så går den riktigt bra, stiften är rent svarta. kan det vara något med bränslet?? elr vad kan det vara? någon som varit ute för det innan?

tack för svar. // jimmie

Wail Honda freak
29 januari 2009 · 138 Inlägg

hej jag har typ samma problem:P

mvh wail
ceem
1 februari 2009 · 102 Inlägg

Vad jag vet så blir ju tändstiften svarta om bilen får för mkt bränsle? Kan ju vara det. Rätta mig om jag har fel.

Mvh

dbjanoz
1 februari 2009 · 1 785 Inlägg

j-sjostedt skrev:
hej, har en golf 2 gti 16v, som startar och går bra på tomgång men upp till 3000 varv bara segar den, över 3000 varv så går den riktigt bra, stiften är rent svarta. kan det vara något med bränslet?? elr vad kan det vara? någon som varit ute för det innan?

tack för svar. // jimmie

Varmkörningsventilen sitter i framkanten på motorblocket.

För att testa denna gör följande test med kall motor.

1 Lossa tändkabeln som går mellan tändspole och fördelarlock. Lossa den vid fördelaren och jorda den.

2 Lossa kontaktstycket från varmkörningsventilen

3 Anslut en mulitimeter och mät likspäningen i kontakten under tiden du kör startmotorn ska du ha minst 11.5volt

4 Stäng av tändningen och kontrollera nu hur många ohm du har i själva varmkörningsventilen. 20-26ohm är okej

Gör denna testen och återkom om du hittade felet i varmkörningsventilen.



http://www.autoxuga.com/cursos/KJetronic/KJetronic4.htm

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang