tips på en 18" bas

fr3kazo1d
30 januari 2009 · 263 Inlägg

tjenare gott folk
har funderingar kring 18" bas vet inte riktigt vilken som vore bäst för db

om ni har några tips så får ni gärna skriva

e lite skeptiskt när det gäller solo-x basen många som får kona om dom ganska snabbt

powered by stetsom
Minitaylor Killen med idéer.
30 januari 2009 · 193 Inlägg

Digital Designs Z18 är ju erkänt bäst...Men det kostar ju att ligga på topp wink

- True to the Source -
linkan lindgren
30 januari 2009 · 494 Inlägg

fr3kazo1d skrev:
tjenare gott folk
har funderingar kring 18" bas vet inte riktigt vilken som vore bäst för db

om ni har några tips så får ni gärna skriva

e lite skeptiskt när det gäller solo-x basen många som får kona om dom ganska snabbt

annars har ju impact en 18 tummare för ca 5000 kr

jag är hård som sten
attityds_problem
30 januari 2009 · 199 Inlägg

DD 3518 eller 9518 kostar ju en del . men spelar fint har haft 3518 riktigt nöjd med den basen ,, och har även lyssnat på 9518/9918 spelade ännu bättre ! 3818 och 9518/9918 spelades i samma låda. mvh Alex

attityds_problem
30 januari 2009 · 199 Inlägg

och sen har jag även lyssnat på en impact 6718 tror jag 18" heter , riktigt bra bas för pengarna , den spelades i en golf med 1 av mina mutant steg så den fick max 900wrms , tror jag spelade 147db med det steget.

Morre_W Mr Kock =)
30 januari 2009 · 199 Inlägg

RE SX 18 är en grym bas...  Mkt prisvärd..smile

(( http://www.carbonize.se/shop/index.php?cPath=4_66 ))

Senast redigerat av Morre_W (30 januari 2009)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
thulle1
30 januari 2009 · 733 Inlägg

fr3kazo1d skrev:
tjenare gott folk
har funderingar kring 18" bas vet inte riktigt vilken som vore bäst för db

om ni har några tips så får ni gärna skriva

e lite skeptiskt när det gäller solo-x basen många som får kona om dom ganska snabbt

de flesta som tävlar konar inte om sin bas för den går sönder i spolen eller liknande, däremot så blir upphängningen slapp och spelar lägre, därför konar en del om sina... om man sen behöver kona om sin solo x för att spolen är kass så finns det oftast en anledning... för lite ström till stegen, eller för lite effekt till basen så försöker du spela högre än vad dina steg kan och då börjar dina steg lämna "bajseffekt"
du kan bränna vilken bas som helst med för lite ström eller dålig signal, det är inte märket som gör det, du kan bränna en dd z18 för 35.000 kr gabnska lätt om du gör något av ovanstående..

om du vill ha en billig 18" bas som funkar bra rekommenderar jag solo x begagnad, eller en ny re sx 18"

Mitt råd är att själv LYSSNA på olika basar och sedan köpa vilken du vill, men använder du sedan basen fel så kommer den gå sönder oavsett vilket märke det är.

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Audi-powah
30 januari 2009 · 497 Inlägg

som thulle säger  dock är soloxen inte erkänt bra att burpa med det är mer en demar bas skulle tagit impacts 18 tummare eller re eller någon bas från dd väldigt bra basar:)

Audi S3 "Quattro" (2002)
Goffen Administratör
30 januari 2009 · 2 974 Inlägg

Vi föredrar vårdat språk här, tack på förhand !

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
ROE
31 januari 2009 · 336 Inlägg

Audi-powah skrev:
som thulle säger  dock är soloxen inte erkänt bra att burpa med det är mer en demar bas skulle tagit impacts 18 tummare eller re eller någon bas från dd väldigt bra basar:)

Vad snackar du om???

Björn burpar inte högt? Bara för att du inte gillar kicker ska du inte prata strunt, impact både ser och luktar sill och upphängningen är mjuk som äppelmos! wink

//
Roe
MrCalle Team Autohifi!
31 januari 2009 · 865 Inlägg

Morre_W skrev:
RE SX 18 är en grym bas...  Mkt prisvärd..smile

(( http://www.carbonize.se/shop/index.php?cPath=4_66 ))

Om det endast är ren db som man är ute efter så är MT18 ett grymmare alternativ.

vw_performance Greve
31 januari 2009 · 1 058 Inlägg

Audi-powah skrev:

ROE skrev:

Audi-powah skrev:

du med ditt skitsnack igen för det första sen när gillade jag inte kicker?
för det andra sen när såg impact illa ut och upphägningen mjuk har du ens en anning hur hård upphägningen till spolen är på deras basar?
för det tredje jag sa inte man inte kunde burpa högt men de blir lätt slappa/hängmattaeffekt på dom när man burpar för mycket.
för det fjärde du snackar rent struntprat när du ryser av dig sånna ord så jag vill  se lite fakta bakom det!
kom till mig den dagen "du" nånnsin fått dinna kickerbasar spela högre än minna impact basar då kan du börja snacka! wink

Det finns två sider av dig internet mannen och verklighetsmannen, i verkligheten är du den tyste och håller med, men på internet är du den store lögnare som exempel gas eller orion i fyra ohm m.m..
När ska vi få se bilder på ditt GAS COMPETITION? smile Ja upphägningen är mjuk detkan du ej säga någont om men sen att den är hård p åandra ställen har inte til lsaken att göra för nu sa jag upphängningen.
Tråden handlar om 18" man kan spela högt med och du säger att man demar med den basen? Man kan tydligen spela högt med den, men enligt dig är det en demar bas bara. Står tydligt.
De gör jag redan 145,1 är högre än 143,6 plus gå du ner i min avstäming så blir det nog större siffror smile. Japp och den dagen du tar rekord som kicker så snacka du smile
Fakta ja följ fiesta projektet om inte det är fakta nog.
Det är inget fel på impact igentligen smile kanske är användaren?

Tänk på att erfarenhet är mycket mer värt än fakta, och det har vi båda mycket lite av.

Skita inte ner fr3kazo1d tråd mer, plus admin gillar ej om man snackar annat i trådarna så skriv i gb eller pm om det är någon mer.

winkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwink

sen när sa jag att det var mitt gas steg? och sen när skulle du ha spelat 145,1 du ljuger så du själv tror på de! och sen när skulle jag inte testat orion steget i 4 ohm bara för att du inte är med så behöver det inte bevisa att jag inte har gjort det.
nu snackar jag inte om nåt fiesta projekt som spelade 174db eller vad det nu var, nu snackar jag om vad du verkligen har spelat 140,6med dist på steget och du använde basboost-.-. om det är nån som är en lögnare så är det du. nä nu ska vi inte förstöra denna tråden mer bb.

varför ljuga om ett så löjligt resultat?? ska man ljuga säger man ju över 150 liksom.. det är en solo-x vi snackar om här. 145 med en sån är nog.. ganska lätt..

PoLoud =D
Audi-powah
31 januari 2009 · 497 Inlägg

vw_performance skrev:

Audi-powah skrev:

ROE skrev:
Det finns två sider av dig internet mannen och verklighetsmannen, i verkligheten är du den tyste och håller med, men på internet är du den store lögnare som exempel gas eller orion i fyra ohm m.m..
När ska vi få se bilder på ditt GAS COMPETITION? smile Ja upphägningen är mjuk detkan du ej säga någont om men sen att den är hård p åandra ställen har inte til lsaken att göra för nu sa jag upphängningen.
Tråden handlar om 18" man kan spela högt med och du säger att man demar med den basen? Man kan tydligen spela högt med den, men enligt dig är det en demar bas bara. Står tydligt.
De gör jag redan 145,1 är högre än 143,6 plus gå du ner i min avstäming så blir det nog större siffror smile. Japp och den dagen du tar rekord som kicker så snacka du smile
Fakta ja följ fiesta projektet om inte det är fakta nog.
Det är inget fel på impact igentligen smile kanske är användaren?

Tänk på att erfarenhet är mycket mer värt än fakta, och det har vi båda mycket lite av.

Skita inte ner fr3kazo1d tråd mer, plus admin gillar ej om man snackar annat i trådarna så skriv i gb eller pm om det är någon mer.

winkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwinkwink

sen när sa jag att det var mitt gas steg? och sen när skulle du ha spelat 145,1 du ljuger så du själv tror på de! och sen när skulle jag inte testat orion steget i 4 ohm bara för att du inte är med så behöver det inte bevisa att jag inte har gjort det.
nu snackar jag inte om nåt fiesta projekt som spelade 174db eller vad det nu var, nu snackar jag om vad du verkligen har spelat 140,6med dist på steget och du använde basboost-.-. om det är nån som är en lögnare så är det du. nä nu ska vi inte förstöra denna tråden mer bb.

varför ljuga om ett så löjligt resultat?? ska man ljuga säger man ju över 150 liksom.. det är en solo-x vi snackar om här. 145 med en sån är nog.. ganska lätt..

han har inte en solo x han har 2 l7 15 tummare:P
solo x en är det inga problem att spela 145db med i musik.smile

Senast redigerat av Audi-powah (31 januari 2009)

Audi S3 "Quattro" (2002)
ROE
31 januari 2009 · 336 Inlägg

tyvärr inte längre sad

//
Roe
Audi-powah
31 januari 2009 · 497 Inlägg

ROE skrev:
tyvärr inte längre sad

fick du sålt dinna grejor?tongue

Audi S3 "Quattro" (2002)
vw_performance Greve
31 januari 2009 · 1 058 Inlägg

i vilket fall som helst, 145dB är inte ett högt resultat med varken en solo-x 18 eller 2 L7 15". inget man ljuger/skryter med. båda alternativen är garanterat goda för 150dB i en hyffsad bil med lite effekt o hygglig låda. inget snack om det.

PoLoud =D
Audi-powah
31 januari 2009 · 497 Inlägg

vw_performance skrev:
i vilket fall som helst, 145dB är inte ett högt resultat med varken en solo-x 18 eller 2 L7 15". inget man ljuger/skryter med. båda alternativen är garanterat goda för 150dB i en hyffsad bil med lite effekt o hygglig låda. inget snack om det.

jojo men då ska man också ha rätt låda för bilen och effekten till det med wink

Audi S3 "Quattro" (2002)
ROE
31 januari 2009 · 336 Inlägg

Audi-powah skrev:

vw_performance skrev:
i vilket fall som helst, 145dB är inte ett högt resultat med varken en solo-x 18 eller 2 L7 15". inget man ljuger/skryter med. båda alternativen är garanterat goda för 150dB i en hyffsad bil med lite effekt o hygglig låda. inget snack om det.

jojo men då ska man också ha rätt låda för bilen och effekten till det med wink

men det finns.
kommer en och kollar i morgon dock, men det ska aldrig mer in i bilen, så fysiskt finns det.
nu drar tråden iväg igen smile trodde vi hade styrt upp det smile

Senast redigerat av ROE (31 januari 2009)

//
Roe
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
31 januari 2009 · 2 009 Inlägg

Och som vanligt är det mycke DB siffror utan att säga vad sakerna är mätt med.
Sånt har ju betydelse.
Termlab med ton eller musik är det ända som gäller om man frågar mig.
Dock kan man ju mäta ut lite mer hemma med TL eftersom det mesta mäts på tävling med en skiva som har dålig utsignal.
Så att bara säga att man spelar si och så högt är inte av mycke värde.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
ante_hedis
31 januari 2009 · 457 Inlägg

jaja tro vad ni vill men jag HAR en solo-x 18" å den spelar på bra, dock med lite effekt, bara 3500w rms, men enligt mitt audiocontrol instrument så spelar de 150 till vanlig musik, men ska mätas med termlab.... är de ingen som tror på de så säger jag välkommen hit bara! tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang