Bygga turbo motor??

Corell_MX
31 januari 2009 · 11 Inlägg

Tjena.
Jag är lite sugen på att bygga en turbo spis av en 8-ventilare volvo.

Någon som vet vad man ska ha för grejer för att få ut så mycket som möjligt på så låg prisklass som möjligt?
Ska jag börja med att köpa ett block och börja bygga på eller ska jag köpa en komplett motor?
Skulle vilja ha mekansika insprutet.

Hjälp mig!smile

Volvo S70 (1997)
Sunesson
9 februari 2009 · 10 Inlägg

Köp min 940 istället då får du en turbo motor du kan leka med wink

Niotusen
9 februari 2009 · 272 Inlägg

Börja med komplett motor tror jag vore vettigast om du nu inte ska bygga något i högklass, och att börja från blocket kan bli väldigt dyrt.

Eller rättare sagt har det en tendens att bli det och till slut har man flängt runt plånboken tills det bara är en liten tunn jävla läderlapp kvar.

Hoppa in på www.savarturbo.se och sök lite mer på ämnet, killarna där uppe är hel tokiga i gamla volvos och de brukar få allt att lira på turbo efter 2-3 tusen och en helg.

Sierra-döbel
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
940turboplus Rapidoz
9 februari 2009 · 688 Inlägg

Niotusen skrev:
Hoppa in på www.savarturbo.se och sök lite mer på ämnet, killarna där uppe är hel tokiga i gamla volvos och de brukar få allt att lira på turbo efter 2-3 tusen och en helg.

på 0,3 - 0,4 ladd då lr?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
turboforssen Telge Drifting Team
9 februari 2009 · 5 398 Inlägg

EAC_Power skrev:
Tjena.
Jag är lite sugen på att bygga en turbo spis av en 8-ventilare volvo.

Någon som vet vad man ska ha för grejer för att få ut så mycket som möjligt på så låg prisklass som möjligt?
Ska jag börja med att köpa ett block och börja bygga på eller ska jag köpa en komplett motor?
Skulle vilja ha mekansika insprutet.

Hjälp mig!smile

köp en b21et ( så har du en bottendel som pallar minst 400-500hk) å renovera den , gnista sedan sprutet så har du soppa som räcker till 360 hk:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
baltis
9 februari 2009 · 1 948 Inlägg

turboforssen skrev:

EAC_Power skrev:
Tjena.
Jag är lite sugen på att bygga en turbo spis av en 8-ventilare volvo.

Någon som vet vad man ska ha för grejer för att få ut så mycket som möjligt på så låg prisklass som möjligt?
Ska jag börja med att köpa ett block och börja bygga på eller ska jag köpa en komplett motor?
Skulle vilja ha mekansika insprutet.

Hjälp mig!smile

köp en b21et ( så har du en bottendel som pallar minst 400-500hk) å renovera den , gnista sedan sprutet så har du soppa som räcker till 360 hk:)

gnista sedan sprutet? big_smile vad innebär det? exakt vad e det man gör? aldrig hört talas om det så förklara bitte wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang