_lee_jr
TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
16 april 2009
· 1 123 Inlägg
_tedde88_ skrev:
_lee_jr skrev:
Aerodynamik skrev:
Klockrent
ska försökta spara lite mer cash så de åker på ett par hks 272 eller 279 kammar sen baksättet då blir bilen ca; 100kg lättare än original 1400kg på en 6:an 300hk de få dugga:P de finns mkt bra o billiga saker från usa om man vill trimma japanska bilar...
jag köpte supra na p.g.a utseende,billiga trim delar,pris och billigare försäkring de sista e viktigaste:P
100kg på ett baksäte? är baksätet byggt i betång i suprorna? då förstår jag varför dem väger extremt mycket orginal iaf
jag menade att ha lyckat sparat 100% på att byta till lättare coilvers, pulleys, grenrör,baksättet o framsättet de ca; 100kg total lättare och du jag var hos bilprovningen o vägde bilen väger 1370kg utan förare,tomt tank och reservhjul de fan bra:P älskar sugistrim ...behöver inte massa hjälp med ladd,luft o massor annat de bara suga på håller på spara lpengar samtidigt letar jag efter hks 264 trim kammar... tills nästa år ska de slipa ventiler,porta o sån sen få de duga,, o målet skall vara nått då ca: 320 -330hk.... sen måste jag säga att de är dyrt att sugis trim men de e inte överdriver dyrt om man leta prylarna från usa eller england, när alla grejer är på då kommer jag som sagt ha mellan 320-330hk dvs och vad detta har kostat mig?40,000:- ungerfär inkl massa väghållning så till frågan de kanske för de pengarna som jag har lagt nerpå bilen då kanske hade jag kunnat köpt en med turbo dvs twin.....
men som sagt jag vill bygga på de jag vill ha och inte som alla andra.... de är dyrt att vara udda men men manär somman är:
så från 220hk original till 320hk för 40,000:- inkl arbete och massor med väghållning som sagt
Senast redigerat av _lee_jr (16 april 2009)