steifan
DR!FTT3KN!K3R
5 september 2020
· 10 427 Inlägg
Liten uppdatering vad som hänt senaste åren, tyvärr inga bilder (men det finns ).
2019:
Bytte till Tar-ox Strada-belägg fram & bak även bytt bromsskivor fram (köpte Professional Parts.. ), bra känsla med beläggen - rekommenderas!
Bytte motorkuddar båda sidor fram, lite pyssligt men värt det. Dom gamla såg fräscha ut men blev helt annan "känsla" i bilen med nya kuddar.
Hade en liten spricka på ena sidan av styrväxelinfästningen, så jag monterade något repkit som jag köpte som "bra att ha" från Professional Parts.
Bytte olja i diffen igen, blev Castrol EPX 80W90 denna gången, pga. ett litet läckage från kopparbrickan till avtappningspluggen som blivit skev vid montering eller liknande (för stor diameter eller liknande).
2020:
Utfört 13:e oljebytet i min ägo (sedan 2007), kör liknande i alla tre bilar nu så det blev Aral SuperTronic 0W-40 (LL04-olja för BMWs m.fl). Skiftade även tändstift till NGK BP6ES, hade Bosch WR6DC som suttit i 4200mil (sedan 2016), såg fräscha ut dock.
Idag meckade jag på justerbara krängningshämmarlänkar/stabilisatorstag från J-spec ( https://tinyurl.com/y5heryvh ) istället för originalstagen med Superflex & IPD polybussningar, jag justerade så att krängningshämmaren sitter ca 15mm längre ned än tidigare. Grovjusterade, smackade på hjulen och släppte ned bilen. Kände så krängningshämmaren "låg löst" och spände sedan ihop bussningarna. Tycker att styrningen känns trevligare efter bytet
Senast redigerat av steifan (5 september 2020)