BesiktaTurbokonverterad Bmw?

BboyLuna
8 februari 2009 · 261 Inlägg

turbo konvertera bmw e30 då undrar jag vad krävs för att få den igenom?hur har ni gjort=

Påfäljder fall man ändå kör med när man blivit tillsagt att återställa.

läste om nån som sa att det var omöjligt att få den igenom?

mvh

Senast redigerat av BboyLuna (9 februari 2009)

Me-BboyLuna
Mäki Långsam Perfektionist
8 februari 2009 · 4 800 Inlägg

En jävla massa plastkåpor och hoppas att han inte märker den, det är nog ända chansen.
Tror nog du får leva med att ha en besiktningsmotor.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
jocket4
8 februari 2009 · 189 Inlägg

Eftersom den inte har turbo original så ska den inte gå igenom och går den igenom så är den ändå "olaglig".. Men visst du kan ha tur att besiktningsgubben missar det, men du kan även ha otur att han ser det och då får du återställa smile 50% chans att få igenom alltså..

BboyLuna
8 februari 2009 · 261 Inlägg

Mäki skrev:
En jävla massa plastkåpor och hoppas att han inte märker den, det är nog ända chansen.
Tror nog du får leva med att ha en besiktningsmotor.

haha...hmm inte lätt det där..sen med den stora IC oxo inte lätt o göma helller

Me-BboyLuna
BboyLuna
8 februari 2009 · 261 Inlägg

jocket4 skrev:
Eftersom den inte har turbo original så ska den inte gå igenom och går den igenom så är den ändå "olaglig".. Men visst du kan ha tur att besiktningsgubben missar det, men du kan även ha otur att han ser det och då får du återställa smile 50% chans att få igenom alltså..

jaa..tråkit att det ska vara söååå..tips om hur jag kan få den igenom kankse ;O)

Me-BboyLuna
MeloveGolf Vw trimmare
9 februari 2009 · 2 995 Inlägg

nu hänger jag inte med besiktiga? vad är det? smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
BboyLuna
9 februari 2009 · 261 Inlägg

MeloveGolf skrev:
nu hänger jag inte med besiktiga? vad är det? smile

hahaha ;O)

Me-BboyLuna
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
9 februari 2009 · 5 650 Inlägg

va itne svårt åkte dit på beställd tid stog och vänta tills dörrna gick upp åkte in satt mig i en mjukstol väntade gubben kom tillbaka och skrev ut 1 blankt papper;)

därför man kör bilar som är byggda med turbo istället för konventerar och behöver byta motor varje bes

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
BboyLuna
9 februari 2009 · 261 Inlägg

volvo_dude skrev:
va itne svårt åkte dit på beställd tid stog och vänta tills dörrna gick upp åkte in satt mig i en mjukstol väntade gubben kom tillbaka och skrev ut 1 blankt papper;)

därför man kör bilar som är byggda med turbo istället för konventerar och behöver byta motor varje bes

så svårt var det;O)joo du har rätt men det är juuu kul o ha turbo i en 6a ;O)

Me-BboyLuna
Denta
9 februari 2009 · 24 Inlägg

tycker de e lite överreklamerat me att besiktiga... wink

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
9 februari 2009 · 5 650 Inlägg

BboyLuna skrev:

volvo_dude skrev:
va itne svårt åkte dit på beställd tid stog och vänta tills dörrna gick upp åkte in satt mig i en mjukstol väntade gubben kom tillbaka och skrev ut 1 blankt papper;)

därför man kör bilar som är byggda med turbo istället för konventerar och behöver byta motor varje bes

så svårt var det;O)joo du har rätt men det är juuu kul o ha turbo i en 6a ;O)

finns bra många bilar som har fabrisk turbo på 6:or och går garnaterat bättre och är laglig även om de är efekt ökade..

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
gamlingen
9 februari 2009 · 5 198 Inlägg

volvo_dude skrev:
va itne svårt åkte dit på beställd tid stog och vänta tills dörrna gick upp åkte in satt mig i en mjukstol väntade gubben kom tillbaka och skrev ut 1 blankt papper;)

därför man kör bilar som är byggda med turbo istället för konventerar och behöver byta motor varje bes

Fan va smart...

BboyLuna
9 februari 2009 · 261 Inlägg

volvo_dude skrev:

BboyLuna skrev:

volvo_dude skrev:
va itne svårt åkte dit på beställd tid stog och vänta tills dörrna gick upp åkte in satt mig i en mjukstol väntade gubben kom tillbaka och skrev ut 1 blankt papper;)

därför man kör bilar som är byggda med turbo istället för konventerar och behöver byta motor varje bes

så svårt var det;O)joo du har rätt men det är juuu kul o ha turbo i en 6a ;O)

finns bra många bilar som har fabrisk turbo på 6:or och går garnaterat bättre och är laglig även om de är efekt ökade..

joo visst men jag kör bara bmw såå då blir det bara bmw ;O)

Me-BboyLuna
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
9 februari 2009 · 5 650 Inlägg

BboyLuna skrev:

volvo_dude skrev:

BboyLuna skrev:

så svårt var det;O)joo du har rätt men det är juuu kul o ha turbo i en 6a ;O)

finns bra många bilar som har fabrisk turbo på 6:or och går garnaterat bättre och är laglig även om de är efekt ökade..

joo visst men jag kör bara bmw såå då blir det bara bmw ;O)

då ska man inte va så turbo galen om man inte vill ha en äkta turbo bil

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Germax
9 februari 2009 · 12 086 Inlägg

Dessa jävla skitfrågor

gamlingen
9 februari 2009 · 5 198 Inlägg

Dessa skit svar

kolvas
9 februari 2009 · 4 001 Inlägg

Lunarstorm nivå i denna tråden.

här finns svaren på din fråga: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

Nej, du kan inte besiktiga med en turbokonverterad BMW-motor

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
9 februari 2009 · 1 152 Inlägg

Köp en bmw som är intagen från usa som flyttgods då har du inga avgaskrav då kan du göra vad du vill med motorn. för mer info gå in på www.autopower.se där finns det flera som har e30 med m50 motor och turbokoverterad som är godkända hos sbp.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
BboyLuna
9 februari 2009 · 261 Inlägg

kolvas skrev:
Lunarstorm nivå i denna tråden.

här finns svaren på din fråga: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

Nej, du kan inte besiktiga med en turbokonverterad BMW-motor

tackar för att DU gav mej svar på min fråga!

Me-BboyLuna
BboyLuna
9 februari 2009 · 261 Inlägg

ExCon skrev:
Köp en bmw som är intagen från usa som flyttgods då har du inga avgaskrav då kan du göra vad du vill med motorn. för mer info gå in på www.autopower.se där finns det flera som har e30 med m50 motor och turbokoverterad som är godkända hos sbp.

jasåå?hmm men det skulle kosta massa o få hit den?

Me-BboyLuna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang