Öppen dump på volvo 940

hjoortskull
10 februari 2009 · 36 Inlägg

Tjena alla på garaget!!

Jag undrar hur det blir om man sätter en öppen dump på volvo 940?

har hört att detta inte ska vara sålysande men vill gärna höra från fler! Gärna från er med erfarenheter!!

tack på förand mvh Hampus

Bensin Kommer Alltid Att Finnas För Att Snart Har Ingen Råd Att Tanka
Spiike
10 februari 2009 · 1 196 Inlägg

sök

FLindgren
10 februari 2009 · 5 089 Inlägg

Hur det blir? det pyser när du släpper gasen..

Och vissa är emot det att llm ska pajja, andra inte.. testa och få egen erfarenhet.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
10 februari 2009 · 547 Inlägg

jag köpte en öppen dump i hopp om att de skulle låta lite ballare.. men de ville sig inte! lmm tror att de e luft i tryckrören fast de inte e de = ingen tomgång sad

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
10 februari 2009 · 355 Inlägg

släng på en så märker du att bilen inte beter sig som den ska

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
rawbin Avstängd
10 februari 2009 · 232 Inlägg

det är ju jätte många som har öppen dump hur gör dom för att ha det då

hjoortskull
10 februari 2009 · 36 Inlägg

FLindgren skrev:
Hur det blir? det pyser när du släpper gasen..

Och vissa är emot det att llm ska pajja, andra inte.. testa och få egen erfarenhet.

Jo dum e jag inte de e klart som fan jag fattar de!

Bensin Kommer Alltid Att Finnas För Att Snart Har Ingen Råd Att Tanka
hjoortskull
10 februari 2009 · 36 Inlägg

kan de va skadligt för lmm lr ? har sett många som har öppen på 740 och varför skulle de nte funka på 940?

Bensin Kommer Alltid Att Finnas För Att Snart Har Ingen Råd Att Tanka
Volvo_Mannen Volvoskadad
10 februari 2009 · 6 017 Inlägg

Hybrid eller återcirkulerande är de som funkar bäst

Jonas
offarn Blästrare LITAB LACK
10 februari 2009 · 325 Inlägg

som andra säger.
du kommer få problem med orolig tomgång !! körde själv med öppen dump och fick problem med tomgången å att den ville dö ibland...!!

Senast redigerat av offarn (10 februari 2009)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
Seat ibiza (2003)
Volvo_Mannen Volvoskadad
10 februari 2009 · 6 017 Inlägg

hjoortskull skrev:
kan de va skadligt för lmm lr ? har sett många som har öppen på 740 och varför skulle de nte funka på 940?

740 med B230ET funkar utmärkt med öppen dump, inte B230FT

Jonas
hjoortskull
10 februari 2009 · 36 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

hjoortskull skrev:
kan de va skadligt för lmm lr ? har sett många som har öppen på 740 och varför skulle de nte funka på 940?

740 med B230ET funkar utmärkt med öppen dump, inte B230FT

ok så då e återcirkulerande lr hybrid att rekomdera lr?

Bensin Kommer Alltid Att Finnas För Att Snart Har Ingen Råd Att Tanka
fiddes Grävmaskinist
10 februari 2009 · 216 Inlägg

hjoortskull skrev:
kan de va skadligt för lmm lr ? har sett många som har öppen på 740 och varför skulle de nte funka på 940?

Kan vara för att en del 740 inte har lmm... roll

Tycker personligen att de är lite "volvo-raggar stämpel" över öppen dump.
Är ju inte roligt att skryta om att tappa laddtryck tongue, man vill ju bara ha turbovissel när man laddar smile

Volvo C70 "T5" (1998)
hjoortskull
10 februari 2009 · 36 Inlägg

fiddes skrev:

hjoortskull skrev:
kan de va skadligt för lmm lr ? har sett många som har öppen på 740 och varför skulle de nte funka på 940?

Kan vara för att en del 740 inte har lmm... roll

Tycker personligen att de är lite "volvo-raggar stämpel" över öppen dump.
Är ju inte roligt att skryta om att tappa laddtryck tongue, man vill ju bara ha turbovissel när man laddar smile

Tappar ju inte tryck bara för att de e öppen dump eller? Du kanske vill vissla med turbon inte jag.

Bensin Kommer Alltid Att Finnas För Att Snart Har Ingen Råd Att Tanka
fiddes Grävmaskinist
10 februari 2009 · 216 Inlägg

hjoortskull skrev:

fiddes skrev:

hjoortskull skrev:
kan de va skadligt för lmm lr ? har sett många som har öppen på 740 och varför skulle de nte funka på 940?

Kan vara för att en del 740 inte har lmm... roll

Tycker personligen att de är lite "volvo-raggar stämpel" över öppen dump.
Är ju inte roligt att skryta om att tappa laddtryck tongue, man vill ju bara ha turbovissel när man laddar smile

Tappar ju inte tryck bara för att de e öppen dump eller? Du kanske vill vissla med turbon inte jag.

Klart man tappar tryck när man släpper gasen, gör man ju på en vanlig dump med, därför man har den tongue
Menade inget taskigt, bara sa va jag tyckte

Volvo C70 "T5" (1998)
Volvo_Mannen Volvoskadad
10 februari 2009 · 6 017 Inlägg

hjoortskull skrev:

Volvo_Mannen skrev:

hjoortskull skrev:
kan de va skadligt för lmm lr ? har sett många som har öppen på 740 och varför skulle de nte funka på 940?

740 med B230ET funkar utmärkt med öppen dump, inte B230FT

ok så då e återcirkulerande lr hybrid att rekomdera lr?

Ja om du vill ha bilen gå bra är de de alternativen som gäller. Återcirkulerande är ju klart den bästa, men hybrid funkar bra med

Jonas
R-efined
10 februari 2009 · 152 Inlägg

hej!

Jag hade öppen dump på min 740 turbo och då höll tomgången på och dummade sig så jag fick koppla ur tomgångsmotorn då gick den men sen säger en del att det funkar med LH 2,4 och att det funkar mindre bra med LH 2,2

MVH

_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
11 februari 2009 · 355 Inlägg

anledningen att det funkar på 740 är att den har Luft mängd mätare, och dem är inte lika känsliga när det gäller att släppa ut laddtrycket. men det är inte optimalt att köra med öppen dump på en 740 iaf.
anledningen att det inte funkar på en 940 är att den har luft mass mätare och den är mycket känsligare för förändringar, vilket gör att du kommer tappa tomgången när du släpper ut laddtrycket, och bilen dör varje gång du "dumpar".

det är inte farligt för LMM att ha öppen dump, men om du har kat på bilen så kommer du att förstöra den.

det är ingen höjdare med hybrid dump heller, funkar bättre än helt öppen, men inte tillräckligt bra som en helt återcirkulerande.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
hjoortskull
11 februari 2009 · 36 Inlägg

_tedde88_ skrev:
anledningen att det funkar på 740 är att den har Luft mängd mätare, och dem är inte lika känsliga när det gäller att släppa ut laddtrycket. men det är inte optimalt att köra med öppen dump på en 740 iaf.
anledningen att det inte funkar på en 940 är att den har luft mass mätare och den är mycket känsligare för förändringar, vilket gör att du kommer tappa tomgången när du släpper ut laddtrycket, och bilen dör varje gång du "dumpar".

det är inte farligt för LMM att ha öppen dump, men om du har kat på bilen så kommer du att förstöra den.

det är ingen höjdare med hybrid dump heller, funkar bättre än helt öppen, men inte tillräckligt bra som en helt återcirkulerande.

okej tack så mkt för tipsen smile anledningen till frågorna är att jag beställde fel dum och klicka på den ovanför jag skulle ha så det blev öppen ist för hybrid så att jag kanske skulle slippa beställa en gång till.

Bensin Kommer Alltid Att Finnas För Att Snart Har Ingen Råd Att Tanka
Spiike
12 februari 2009 · 1 196 Inlägg

det där men att dra ur kontakten på tomgångsmotorn funkar faktis, den går inte 100% men den dör inte iallafall smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang