EFTERLYSES: Grus/sandare i Sundsvall!! !"#¤%&/

Ohscar
11 februari 2009 · 356 Inlägg

Nu vill jag veta vem som kör "GrusTraktor" utanför mig på Hovrättsbacken 8 i Sundsvall.... Det är nämligen så att för andra veckan i rad så är det betydligt roligare att grusa min bil istället för vägen, vilket resulterar att bilen min inte alls är nylackad längre.... utan jag har lacksläpp och stenskott över hela främre delen av bilen, skärmar,hyv och rutan har fina stenskott...

Jag tänker inte göra något överilat om jag får tag på dig din jävla idiot, däremot ska du få betala självrisken på 3000:-på min vagnskade försäkring!

Du är polisanmäld din jävla råtta!

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
WoozyDozz
11 februari 2009 · 918 Inlägg

Har du kollat med kommunen?

mange_240
11 februari 2009 · 1 562 Inlägg

Sauce skrev:
Nu vill jag veta vem som kör "GrusTraktor" utanför mig på Hovrättsbacken 8 i Sundsvall.... Det är nämligen så att för andra veckan i rad så är det betydligt roligare att grusa min bil istället för vägen, vilket resulterar att bilen min inte alls är nylackad längre.... utan jag har lacksläpp och stenskott över hela främre delen av bilen, skärmar,hyv och rutan har fina stenskott...

Jag tänker inte göra något överilat om jag får tag på dig din jävla idiot, däremot ska du få betala självrisken på 3000:-på min vagnskade försäkring!

Du är polisanmäld din jävla råtta!

det var väl ändå en olycka, förstår ju att du är upprörd.

gamlingen
11 februari 2009 · 5 198 Inlägg

Varför tror du att det är nån här.. för annars skulle du väl inte skriva här inne.. ring kommunen de vet vilka dom anlitar. å förresten hur grusar man en bil ?

mir
11 februari 2009 · 336 Inlägg

Enklast är nog att kontakta kommunen. Alt hyresvärlden om du bor i lägenhet.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
FireTraXX DFFL
11 februari 2009 · 9 020 Inlägg

gamlingen skrev:
Varför tror du att det är nån här.. för annars skulle du väl inte skriva här inne.. ring kommunen de vet vilka dom anlitar. å förresten hur grusar man en bil ?

Det har säkert skvätt lite grus på bilen så har han överreagerat.
Tvivlar på att sandaren har tömt flaket på Audin. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ohscar
11 februari 2009 · 356 Inlägg

jag tvivlar starkt att en olycka händer 2 gånger på 2 veckor på enbart min bil och inte dom andraa som är parkerade brevid... och jag har pratat med polis,kommun,brf och ingen kan hjälpa mig något vidare, därför kollar jag efter tips här, ooch nej givetvis tror jag INTE att grus killen sitter här, men kanske någon som känner någon som sett någonting...

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
bmx
11 februari 2009 · 7 100 Inlägg

hur menar du med att "grusa din bil"?har han tömt allt på hela bilen,eller bara kofångarn???

och har du nån bild på det?

Senast redigerat av bmx (11 februari 2009)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
WoozyDozz
11 februari 2009 · 918 Inlägg

gamlingen skrev:
Varför tror du att det är nån här.. för annars skulle du väl inte skriva här inne.. ring kommunen de vet vilka dom anlitar. å förresten hur grusar man en bil ?

Han/hon kanske hade den där saken (glömt namnet) för högt upp eller nåt: Rätta mig om jag har fel:)

MrJAM
11 februari 2009 · 1 464 Inlägg

bmx skrev:
hur menar du med att "grusa din bil"?har han tömt allt på hela bilen,eller bara kofångarn???

och har du nån bild på det?

Givetvis finns det bildbevis. Det är nästan ett krav om man polisanmäler för en liknande incident och speciellt efter 2:a (!) gången. Allt annat vore konstigt.

Och jag skulle också vilja veta. Helt solkart någon som har något emot dig/din bil om det enbart är din och inte de sidanom som blir grusade. Men som fler skriver, vad menas med grusade egentligen? Visa helt klart bilder! neutral

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
TMW-Performance Avstängd
11 februari 2009 · 914 Inlägg

gamlingen skrev:
Varför tror du att det är nån här.. för annars skulle du väl inte skriva här inne.. ring kommunen de vet vilka dom anlitar. å förresten hur grusar man en bil ?

Du verkar ju vara bright smile KANSKE för att garget har nästan 99000 medlemmar? så han har typ 99000 anledningar att leta här wink

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Ohscar
11 februari 2009 · 356 Inlägg

ja det finns bildbevis, givetvis, polisanmälde inte första gången, men nu omgång nr 2 blev det anmälan.. ska fixa in någon bild senare, den här gången var det inte "speciellt mycket" grus men såpass mycket att det definitivt inte är någon "olycka" känns väldigt dystert att lägga 3000:- på  självrisk för en lack som bara är någon månad gammal... sen vet man ju inte om lackerarna grejar samma "matthet" eller om det kommer bli en "nyans" skillnad på bilen då jag tyvärr inte kan använda samma lackerare som sist hmm

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Ohscar
11 februari 2009 · 356 Inlägg

Här kommer lite bilder på hur det kan se ut när man inte har garage till bilen hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62592/567972_8xnku8.jpg
efter grusningen omgång 1.....




https://www1.garaget.org/gallery/archive/62592/567973_iliw6b.jpg
lacksläpp och stenskott HOOORAY!!!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/62592/567975_3zgghe.jpg
omgång nr 2






https://www1.garaget.org/gallery/archive/62592/567976_p6iw1h.jpg
omgång nr 2


https://www1.garaget.org/gallery/archive/62592/567977_j1jbte.jpg
omgång nr2

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
zshoe Kokar ris
11 februari 2009 · 923 Inlägg

förstår din ilska till 100%!!!

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
3rik
11 februari 2009 · 88 Inlägg

Oj, det där var inte lite. Fan vad surt för dig.

jojje81 George
11 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Han gillar nog inte din mattsvarta audi. Kanske en snubbe med psykiska problem.
Kommunen måste väl veta vem som sandar på deras gator?
Eller spelar dom ovetande för att dom inte vill betala skadestånd?

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Aerocombi Xenoholic
11 februari 2009 · 2 559 Inlägg

Hur f.n lyckas man med det? mad
Gjorde verkligen rätt som polisanmälde.
Du får väl lägga dig i bakhåll för honom nu då. wink
Lider med dig. sad

Senast redigerat av Aerocombi (11 februari 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Ohscar
12 februari 2009 · 356 Inlägg

lägger in nyheten som tidningen tydligen skrev om min bil, dom är dock som vanligt väldigt bra på att vinkla det man säger.. men men

http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.518787

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Noookie
12 februari 2009 · 165 Inlägg

Usch fy satan asså..  Skulle gärna vilja ta ett samtal med den personen som gjorde det om de var min bil.
Hoppas du får tag på den som har gjort de!

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
Etingelholm
12 februari 2009 · 979 Inlägg

Fdy fan, ja de där är ABSOLUT ingen olyckshändelse av nått slag !!!! Ja hade jävla åkt till komunen & pratat med dom personligen. sedan hade ja sugit tag i den fan som kört sandbilen & tvingat honnom till ersättning, han eller företaget dvs komunen. Sånt där får ju bara inte hända!

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang