Slanga bensin!

torque480
21 mars 2006 · 17 Inlägg

Tjena! Tänkte höra om det är någon som känner igen sig i detta?
Jag har nu råkat ut för att någon/några har slangat min bil.
Kom ut på morronen o skulle åka till jobb när min flickvän upptäckte att mitt tanklock låg på backen brevid en trädgårds slang, vilken jag dess utom senare upptäckte att den va bara ca 40-50cm lång????? Hur kan man slanga ur nästan 30 liter bensin med en så kort slang?
Jo ni förstår att den hade gått av i min tank då det finns ett litet lock nere i halsen där man tankar, och som om inte det va nog med det så har det dess utom skalat slangen så pass att jag nu har både en slang och rester av den som inte tål bensin inne i min tank som måste ut! Då måste man ju bara få bli så j....a arg som det går.

Vad ska man gör åt det?
Vad ska man göra om man får reda på vem eller vilka?
Finns det igentligen något bra alternativ?
Om jag polis anmäler händer det mest troligt inte något.
Om jag spöar upp gärnings man/männen så händer det för mycket.

Det jag gjorde va att jag tog kontakt med föräldrarna till förövaren, och vad trode ni att det skulle hända då?
Jo jag blir utskälld av föräldrarna för att jag anklagar deras son som aldrig skulle göra något sådant, men det dök upp ett vittne som hade sett allt och då gick vi dit igen men även denna gång va det vi som va bovar.
Vad gör man då?

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
21 mars 2006 · 313 Inlägg

det va som faan ja du jag vet inte vad du ska göra ! men hur gammal är dom då är det bara små grabbar så är det bara skita i det jue tycker jag iaf alla gör ju dumma saker i fjortis åldern om dom är runt den åldern wink

///Widell
SieRRa_WeeD
21 mars 2006 · 225 Inlägg

jaa du personligen själv hadde jag tryck ner det där äckeln ungen med huvet före ner i tank locket ,förstår att du blir arg.men vad f*n ska man göra? tycker att om du har bevis som håller så ska du be hans föreldrar och betala antingen så dom kan få upp all skit ur tanken eller betala en ny tank annars så får du anmäla dom..man skulle sätta en bomb bakom tank locket så nästa gång den ungen öppnar din tanklock och inser att han fick med sprinten på köpet  hoppas vi att han upptäckte den försent:D

To Feel Or Not To Feel Cosworth....
Malmoe SSS -12
21 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Då hade jag tagit vittnet i hand och gått till polisen med ärendet!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
21 mars 2006 · 1 852 Inlägg

gå till polisen och anmäl det hela. ta reda på namn på förövarna och ta med dig ditt vittne. hoppas det går bra!

MVH

man lever bara en gång så lev väl!
Sharky
21 mars 2006 · 10 287 Inlägg

Tja, jag själv skulle nog få frivarv.

Har du verkligen torrt på fötterna och ett ärligt vittne så kan du ju fråga föräldrarna huruvida dom tror att deras son går en bättre framtid till mötes om dom bara vänder ryggen till och skäller ut i stället för att kontrollera sanningshalten.

/Göran

torque480 skrev:
Det jag gjorde va att jag tog kontakt med föräldrarna till förövaren, och vad trode ni att det skulle hända då?
Jo jag blir utskälld av föräldrarna för att jag anklagar deras son som aldrig skulle göra något sådant, men det dök upp ett vittne som hade sett allt och då gick vi dit igen men även denna gång va det vi som va bovar.
Vad gör man då?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
21 mars 2006 · 1 781 Inlägg

min polare åkade ut för någonting drastiskt för något år sedan.. han och hans polare åkte i hans nya bmw 740i -98 (skitfin) till midsommarkransen för att träffa några polare.. dom stannade till vid ett par tjejer spom som kännde igen lite granna.... dom vevar ner rutan och så blir tjejerna helknäppa.... dom loskar på min polare och sen helt plötsligt så kommer ett helt killgäng och börjar slå sönder bilen.. franrutan va spräckt med hjälp av en stor sten och dörrar var söndersparkade...... när han hade polisanmält händelsen åke han tillbaka till Midsommarkransen där han letade upp förövarna och snackade med deras föräldrar...... föräldrarna betalade ca 15.000 för att han skulle kunna reparera skadorna... så jag tror visst det kan vist vara värt att lägga sig på lur med kameran och fotografera och sedan tracka ner dom och snacka med deras päron

Team Insane Racing
torque480
21 mars 2006 · 17 Inlägg

Ja nu finns det över vaknings system på området!
Jag viste inte att man fick sätta upp video övervakning på privat mark, men det är tydligen helt lagligt.
Det finns ett formulär hos Länstyrelsen som man måste fylla i men sen är det bara att montera upp kameran, visst finns det vissa regler om detta men det va inte så invecklat som man skulle kunna tro.

tecman
21 mars 2006 · 1 741 Inlägg

fanns det kamera är det ju bara att dra den till polisen och visa.. och peka ut vilka det är.. ny tank + kanske bränsleledningarna och arbetet lär ju kosta endel.. så tycker verkligen du ska endera polisanmäla eller få föräldrarna betala hela kalaset!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Germax
21 mars 2006 · 12 086 Inlägg

Gå till polisen är lönlöst såvida du inte har det på band osh själv tagit reda på vem ungen är..
Hade jag fått reda på vem det var skulle jag tagit ut min hämn på lämpligt sätt.. annars är de bara att bita i det sura äpplet och gå vidare bara. Alt. vidta åtgärder så de inte händer igen

Caffe
21 mars 2006 · 1 436 Inlägg

Gah! Sånt är så irriterande, de har ingen moppe eller liknande som man kan ha grillfest med?
Teoretiskt alltså, även om jag tror Polisen högaktningsfullt skiter i några liter bensin.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
MeloveGolf Vw trimmare
21 mars 2006 · 2 995 Inlägg

jag hade slangat bensin ur hans föräldrars bilar! samt ge ung j*veln lite stryk så han vet vad som händer nästa gång wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Tenacious_Dboy Eksjö
21 mars 2006 · 346 Inlägg

bind dom efter bilen och kör som faan...nää usch hatar sånt..visst bensin är dyr men det är ju lika för alla..synd att inte alla fattar det *lycka till*

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Ena Colaberoende
21 mars 2006 · 1 219 Inlägg

Polisanmäl det.. Du har ju vittnet på din sida... Är det minderåriga så bli socialen inkallad och föräldrarna får mer strul än vad dom hade räknat med... Då ångrar dom sig nog att dom inte gottgjorde dig i första hand.

/Ena

Drönirettab
21 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Jag tycker också att du ska gå till polisen om det inte hjälper att snacka med föräldrarna, visst skulle man vilja ge ungen spö men då kan man själv bli anmäld.

JohnnyN Rutinerad medlem
21 mars 2006 · 1 938 Inlägg

Jag skulle nog ha svårt att hålla mej för att inte ge ungjäveln stryk tongue
Men det kan ju inte skada att gå till polisen ändå smile Annars kan du ju nog sätta upp en kamera, så du har det på film ifall det skulle ske igen tongue

BoraV6
21 mars 2006 · 677 Inlägg

Polisanmälan ska du alltid göra!
Även om du trots vittne mm inte får dom fällda så kan ju fler anmäla dom i framtiden och då kan det göra stor skillnad med flera anmälningar.
Sen tycker jag att du skall gå tillbaks till föräldrarna och berätta det så dom vet om det, det kan ju ta ett halvår innan dom får veta det annars. Polisen är ju inte så snabb av sig!
Har man gjort en polisanmälan så kanske dom inser allvaret! Så var det med mina grannars päron iaf när dom gång på gång stal mina ventilhattar i sommras.

Går det att rensa tanken så du kan använda den?
Mycket jobb?

Starta du bilen nån gång så det kan ha kommit in pumpen?

Lycka till!!!!

SWK Lord
21 mars 2006 · 125 Inlägg

Slangning är så jävla lågt. Hur lågt kan man sjunka egentligen?

Riskerna man utsätter sig själv när man slangar är ju väldigt stora för man är ju inte direkt osynlig och hur många bilar lär man inte behöva att slanga för att tjäna på det? Dom som skulle kunna tjäna på det är väl 15-åringar som har moppe som man kan köra ett ex antal mil med en tank. winkwink

Fast man förstår ju att det e högsäsong på slangning nu eftersom soppan är så förbannat DYR!

www.bensinskatteuppror.se  GÅ IN OCH RÖSTA!

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
torque480
22 mars 2006 · 17 Inlägg

tecman skrev:
fanns det kamera är det ju bara att dra den till polisen och visa.. och peka ut vilka det är.. ny tank + kanske bränsleledningarna och arbetet lär ju kosta endel.. så tycker verkligen du ska endera polisanmäla eller få föräldrarna betala hela kalaset!

Tyvär så krävdes det att det skulle hända innan vi satte upp kameran. alltså fanns det inte när detta hände, men nu finns det!

torque480
22 mars 2006 · 17 Inlägg

MeloveGolf skrev:
jag hade slangat bensin ur hans föräldrars bilar! samt ge ung j*veln lite stryk så han vet vad som händer nästa gång wink

Ja det känns som att man skulle vilja men då är ju inte jag bättre än dom

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang