Golf mk2 Vr6

Långtidsprojekt :)
  • 20 Följare
  • 162 083 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 april 2017
Ondi
5 augusti 2009 · 1 Inlägg

Det här blir riktigt bra..tycker själv de inte är något fel på stolarna, passar bra. Sorry för bulten...

gnytt
5 augusti 2009 · 265 Inlägg

Tackar ödit smile Nja är inte riktigt i harmoni med stolarna hmm Skit i bulten det är löst nu smile

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
6 augusti 2009 · 265 Inlägg

Hmm, fått en liten idè. Tänkte om jag skulle slipa till insugskåpan där det står vr6 så den blev slät och sedan lacka den riktigt blank-svart?

Hur tror ni det hade blivit?

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Steve_Wonder
6 augusti 2009 · 288 Inlägg

gnytt skrev:
Hmm, fått en liten idè. Tänkte om jag skulle slipa till insugskåpan där det står vr6 så den blev slät och sedan lacka den riktigt blank-svart?

Hur tror ni det hade blivit?

Mvh/ Kibbe

Den insygskåpan du har nu vart har du hittat den???
Tycker du ska behålla den polerade då de annars ser mindre avanserat ut och de känns inte som de e nerlagt lika mycket arbete på motorn i heller!

MvH Steve

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel
gnytt
7 augusti 2009 · 265 Inlägg

Det är ingen kåpa nu, har polerat upp insuget men är lite petig, blev inte 100% spegelblankt, så inte riktigt nöjd hmm

Ska prova göra vid kåpan och smälla dit den, skulle det inte bli bra kan man ju bara plocka bort den igen smile

Har för övrigt svetsat klart sidostöttorna och fått dom på plats idag så nu är den helt färdig invändigt.

Hoppas min fram-kofångare är färdiglackad i morgon så man kan smälla dit den också smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Evo-lappen
7 augusti 2009 · 88 Inlägg

Riktigt fräckt bygge.. Skoj att folk ger sig på lite mer än att bara sätta dit coilovers och montera kjolar. Audihandtag hade vart nåt.. det är riktigt läckert. Är det lucka på den ? skaffa lucka från audi så får du tilt-funktionen med.
Som sagt. Riktigt ballt bygge.

gnytt
7 augusti 2009 · 265 Inlägg

Tack big_smile
Jo, kanske får skaffa ett par audi-handtag, men passar dom?

Vad menar du med lucka?

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
7 augusti 2009 · 265 Inlägg

Nytt bekymmer idag, termostathus-skitet var sprucket, får skaffa ett nytt sånt H_lvete också hmm

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Steve_Wonder
8 augusti 2009 · 288 Inlägg

gnytt skrev:
Nytt bekymmer idag, termostathus-skitet var sprucket, får skaffa ett nytt sånt H_lvete också hmm

Humm de ska tydligen va de som går sönder oftast efter vad jag hört men sen e väll alla husen i plast oxå??

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel
gnytt
8 augusti 2009 · 265 Inlägg

Jo, sant, har hört det också hmm Jo dom är ju det (i plast altså). Tycker dom kunde gjort någon bättre konstruktion där.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Evo-lappen
8 augusti 2009 · 88 Inlägg

Om du får tag i en taklucka från audi får du en tilt funktion på luckan vilket kan vara väldigt smidigt i bland.. Då drar det lite mindre..
Nja audi handtagen passar inte bolt on.. Har sett hur dom gör men det är lite svårt att förklara.
Man kapar ut ett område runt handtaget och svetsar dit. sen måste man förlänga inre pinnen i dörren med nån cm.
Finns säkert bilder på hur man gör på nätet. är lite meck med det men det blir väldigt fint på en redan väldigt vacker golf.. Försök leta på nån tysk sida

gnytt
11 augusti 2009 · 265 Inlägg

Okej, då är jag med, luckan går ej att använda eftersom buren pressar lite mot taket så den får hållas stängd wink

Då är jag med på vad du menar med handtagen också, får se om det blir ett senare projekt, innebär ju att man får lacka om dörrarna, känns lite onödigt i dagsläget smile Men vist är det snyggt med sånna handtag smile

Beställt termostathus, kylvattenflänsar, kylvattenrör och dom grejorna, skulle skickas i början på nästa vecka hmm Det som är så drygt att vänta på grejor hit och dit.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Evo-lappen
15 augusti 2009 · 88 Inlägg

Ett termostat hus kostar inte mkt på vw.. Tror jag betalde 170;- eller nåt.
Typ ett goodwill pris smile Då dom verkar gå sönder rätt ofta

gnytt
15 augusti 2009 · 265 Inlägg

Hade varit bra om vw i stan haft det priset här skulle det gå på strax över 700 har jag för mig.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
22 augusti 2009 · 265 Inlägg

Ja, då damp äntligen mitt nya termostathus samt kringutrustning ner. Nu är den skiten monterad. Fronten tillbakamonterad, sen var det dax för jobb roll Ska montera kofångaren i morgon tänkte jag sedan är det bara fångaren bak som ska byggas om. Tråkigt nog fick jag en satans massa räkningar så regbesiktning samt lack av fångaren får nog tyvärr vänta sad

Lackade insugskåpan blanksvart också. Tyckte detta blev riktigt bra så behåller nog den svart istället för polerad, kommer kort på det också så får ni säga vad ni tycker smile

Mvh/ Kibbe

Senast redigerat av gnytt (22 augusti 2009)

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
daNNe_maN
22 augusti 2009 · 225 Inlägg

Fy fan vad gôtt bygge du gjort! Älskar bilen!
Tycker stolarna vart riktigt snygga, vad är det för några och vart har du köpt dem?
Vad väger bilen start klar med dig och bränsle?
Hur passade avgaset med VR6 motorn, fick det byggas helt Custom eller funkar Gold system?

Fan, vill ha din bil! tongue

gnytt
22 augusti 2009 · 265 Inlägg

Man tackar big_smile
Stolarna är köpta på stylingbutiken.se, behåller nog dom till och börja med men vet i tusan om dom inte blir utbytta sedan hmm

Vet faktist inte vad den kommer väga men återkommer med det när jag vet, väger inte allt för mycket wink

Funka riktigt smärtfritt med avgassystemet, extraktorn slutade där den skulle sen racekatten svetsades för att passa sen var det bara att använda resten av systemet från golf 2.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Toem
22 augusti 2009 · 68 Inlägg

Jag har suttit här en stund och läst igenom ditt projekt och har kommti fram till en sak: jag vill ha din bil!!!
jävel va cool!!!

gnytt
22 augusti 2009 · 265 Inlägg

Fronten monterad och klar. Ska putsa upp rackaren lite i motorrum och dyl, sen blir det å fota lite. Har min mobil på lagning så väntar på den så jag kan ta foto. Blev rätt låg ändå.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Netra
23 augusti 2009 · 154 Inlägg

Blir bra gnytt tongue. Såg du hade kommenterat mitt project. Beställde hem en ny front istället.. Får se hur jag gör med resten av bodykittet. xD
Stolarna var inte så tokiga som du hade. Viserligen de kunde vart enkel färgade. wink
Gillar buren. Dock e vr6 motorn som du stoppade i turbo konverterad? eller e den orginal? tongue Såg också att du hade en motor vid sidan av.. Vad e de för rolig leksak?
Samt ifall jag skall stoppa i en Vr6 motor i min vad ska jag göra för att allt ska hålla? svara med ett pm vore shyst. Lycka till med projectet..smile

// Netra alias Otengner

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang