Har fått en hel del förfrågningar om att göra en Projekts tråd.. Så här kommer den:
I Oktober körde jag och en polare till Västerås för att köpa den billigaste Supran på blocket som var manuell.. Tanken var att montera på ett widebody paket och skrämma upp motorn till ca 600hk.. Men som med allt annat jag börjat rota i så spåra det ur..
Ca en vecka efter köpet så fick jag tillgång till en lite större garageplats än mitt eget garage och bilen börjades plockas isär.. Veckan efter så var motor, växellåda, inredning mm urplockat och ett paket från England var beställt.. när jag väl fick paketet insåg jag att det inte var nån höjdare.. Så jag körde iväg och köpte 12kg väv och 20kg polyesterplast och satte igång med breddningen så som jag ville ha det..
Nu är projektet i full gång och ska förhoppningsvis vara klar tills Elmia..
Här e en liten spec:
Singelgrenrör
Turbo Holset hx55 med 19 avgas hus
Wastegate HKS
IC modell stor
Dump dubbeltratt
Mirrafräsning av topp
Crower ventilfjädrar
264 HKS kammar in och avgas
Ställbara kamhjul
Annat insug ( typ Veilside )
Fuelrail HKS
1000cc Spridare
1000hk bränslepump
Luftfilter
ARP bultar
Ny vattenpump och oljepump
Oil relokation kitt
Oljekylare
TRD termostat
Rör och slangar
4" downpipe sen 3" resten
Shortshifter
Tuning eller race stolar
Nya dörrsidor
Lackad instrumentpanel
Baksätet ska bort
Halvbur i polerat rostfritt
Mätare i A stolpen och övre handsfack
Eurospec bromsar fram och bak med slitsade skivor och redstuff belägg
19" 11,5" bak 305/25/19
19" 9,5" fram 265/30/19
penslat på lite gelcoat.. visste ju inte riktigt hur jag skulle gå till vägaett lager väv bara så jag skulle kunna forma det som jag ville5cm ut bakFick bygga egna tröskelbreddareBreddning av skärmkant.. mitt i hjulhusetSåhär blev detFramSkärmkanter klara..sista biten på sidornaBörjar ju likna en bil igenbakspoilern på plats efter lite ombyggnadfronten behövdes också fixas