Angående: Drifting Hudiksvall

LimitedJags
15 februari 2009 · 141 Inlägg

NU händer det grejer i lilla Hudik! Den 23 maj kommer vi att annordna en drifting träff på flygfältet i Hudiksvall. Detta är alltså en träff där vi kommer göra upp en konbana och testa både oss själva som förare och bilens köregenskaper.

Om du har några funderingar gällande träffen eller något helt annat så skriv ett inlägg i denna tråd!
Du är välkommen!

OBS! denna träff är ingen tävling och det är bara drifting och endast föranmälda släpps in på området. Alltså ingen publik, detta är en träning.


Gör en anmälan via ett inlägg i denna tråd med namn och bil.

Anmälda till Driftingdagen:

01 / Tom Svendsen (LimitedJags)-Jaguar xjr kompressor.
02 / Jocke Forss - Volvo 745
03 / JPalm - Nissan 200
04 / Anton (Bosse) Boström - bil okänt
05 / Pars -  Ford Sierra RS Cosworth "Kossan"
06 / Agadiffat_ - Ford Sierra Turbo
06 / Markus Björk - volvo 940 eller bmw m5
07 / Jakob Vallin - volvo 940
08 / Bushmyra - Nissan 200SX-S14
09 / Thomas Eloffson - Toyota Supra
10 / KingWS6 - Trans Am
11 / Redspeed - mazda rx7
12 / Dodde - Mustang GT
13 / talOn - Volvo 855 T5
14 / David Hellström - Bmw 535 turbo
15 / Wesslan - Nissan 200sx S13


Tom Svendsen

Hudiksvall

Senast redigerat av LimitedJags (22 mars 2009)

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
WeDo
15 februari 2009 · 3 390 Inlägg

Läs rubrikanvisningarna och ändra rubriken efter det tack.

MVH
Mod

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
bbosse Mur&Kakel
15 februari 2009 · 332 Inlägg

Låter bra! de kommer nog gå att framföra bara det blir några bilar som är intresserad att köra:)

JPalm
15 februari 2009 · 338 Inlägg

Om bilen är helt klar ställd så kan ni nog räkna med mig iaf big_smile Nu vet inte jag hur de ser ut på flygfälte i Hudik men där SMK anordnade Hälsingedrift battle funkar ju om man kan få till de på nå vis. Då kan man ju ta gammla banan med om man har ide torka på hur den ska byggas tongue

Nissan 200sx S13
pars Operatör
15 februari 2009 · 346 Inlägg

Jag är gärna med smile
Kanske kan vara med å dona om det behövs... Jag tänkte försöka vara med om det blir något lagligt i Föne (Ljusdal) i sommar med.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
LimitedJags
15 februari 2009 · 141 Inlägg

JPalm skrev:
Om bilen är helt klar ställd så kan ni nog räkna med mig iaf big_smile Nu vet inte jag hur de ser ut på flygfälte i Hudik men där SMK anordnade Hälsingedrift battle funkar ju om man kan få till de på nå vis. Då kan man ju ta gammla banan med om man har ide torka på hur den ska byggas tongue

bra det:) jag har fått information att flygfältet kostar cirka 1000kr att hyra i Hudik. det är inte den bredaste banan men man får göra det bästa av det.
Tanken var ju att annordna nått här uppe i Hudik så att det händer nått, men ja har inget emot att åka till S-hamn. men ja ska försöka få till det så det blir här i första hand.

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
LimitedJags
15 februari 2009 · 141 Inlägg

pars skrev:
Jag är gärna med smile
Kanske kan vara med å dona om det behövs... Jag tänkte försöka vara med om det blir något lagligt i Föne (Ljusdal) i sommar med.

Det låter bra. om man är några så blir inte arbetsuppgifterna stora. ja menar det är inget OS vi ska ha. det som behövs är egentligen att fixa nånstans att vara. nån som har lite vett om hur man skall göra en bra bana nån som kan fixa konor eller liknande.

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
pars Operatör
16 februari 2009 · 346 Inlägg

Jag pratade med KHRacing för ett tag sen. Då prata vi om katviks kajen skulle vara bra.. Men vid närmare eftertanke känns det lite farligt med vattet osv :p
Hur man får lov att vara på flygfältet vet jag inte. Men det kan inte vara omöjligt att ta reda på.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
JPalm
16 februari 2009 · 338 Inlägg

Var inte direkt nå pengar att hyra flygfälte i Hudik så de är väll ett av dom bättre platserna kanske ? Kan säkert ta mig tid jag å och hjälpa till av nån form tongue

Nissan 200sx S13
pars Operatör
16 februari 2009 · 346 Inlägg

Igentligen är nog flygfältet det enda alternativet... Blir riktigt svårt att få till nått annat, på laglig väg. Frågan är ju om det behövs ambulans och räddningstjänst på standby under körningarna. Då känns det som det blir mer komplicerat. Men man kan väl höra med folk som gjort sånt här tidigare.
Hjälp med saker kommer nog behövas. Men det är väl upp till den som drar igång allt (trådskaparen) att bestämma.
Jag hjälper gärna till med det jag kan!

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
LimitedJags
16 februari 2009 · 141 Inlägg

pars skrev:
Igentligen är nog flygfältet det enda alternativet... Blir riktigt svårt att få till nått annat, på laglig väg. Frågan är ju om det behövs ambulans och räddningstjänst på standby under körningarna. Då känns det som det blir mer komplicerat. Men man kan väl höra med folk som gjort sånt här tidigare.
Hjälp med saker kommer nog behövas. Men det är väl upp till den som drar igång allt (trådskaparen) att bestämma.
Jag hjälper gärna till med det jag kan!

Nä jag vill nog inte släppa lös 330 hästar på en kaj yikes Meningen är ju att det skall vara helt lagligt, så man inte får några problem med snuten. Det är ingen tävling som kommer annordnas som det ser ut nu utan en dag man får prova på helt enkelt. man måste ju börja någonstans och om det blir lyckat så kan man ju annordna något större senare i sommar eller nästa år.
Men jag tänkte kolla runt lite om hur det går till med att hyra flygplatsen. dom som hyr ut måste nog veta hur det brukar gå till när det är klubbar som kommer dit och kör.

Tom Svendsen

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
tal0n Mekaniker/Däckmontör
16 februari 2009 · 1 140 Inlägg

LimitedJags skrev:

pars skrev:
Igentligen är nog flygfältet det enda alternativet... Blir riktigt svårt att få till nått annat, på laglig väg. Frågan är ju om det behövs ambulans och räddningstjänst på standby under körningarna. Då känns det som det blir mer komplicerat. Men man kan väl höra med folk som gjort sånt här tidigare.
Hjälp med saker kommer nog behövas. Men det är väl upp till den som drar igång allt (trådskaparen) att bestämma.
Jag hjälper gärna till med det jag kan!

Nä jag vill nog inte släppa lös 330 hästar på en kaj yikes Meningen är ju att det skall vara helt lagligt, så man inte får några problem med snuten. Det är ingen tävling som kommer annordnas som det ser ut nu utan en dag man får prova på helt enkelt. man måste ju börja någonstans och om det blir lyckat så kan man ju annordna något större senare i sommar eller nästa år.
Men jag tänkte kolla runt lite om hur det går till med att hyra flygplatsen. dom som hyr ut måste nog veta hur det brukar gå till när det är klubbar som kommer dit och kör.

Tom Svendsen

Heter ju Kenneth Johansson som äger det, med firman AirLift smile

LimitedJags
16 februari 2009 · 141 Inlägg

tal0n skrev:

LimitedJags skrev:

pars skrev:
Igentligen är nog flygfältet det enda alternativet... Blir riktigt svårt att få till nått annat, på laglig väg. Frågan är ju om det behövs ambulans och räddningstjänst på standby under körningarna. Då känns det som det blir mer komplicerat. Men man kan väl höra med folk som gjort sånt här tidigare.
Hjälp med saker kommer nog behövas. Men det är väl upp till den som drar igång allt (trådskaparen) att bestämma.
Jag hjälper gärna till med det jag kan!

Nä jag vill nog inte släppa lös 330 hästar på en kaj yikes Meningen är ju att det skall vara helt lagligt, så man inte får några problem med snuten. Det är ingen tävling som kommer annordnas som det ser ut nu utan en dag man får prova på helt enkelt. man måste ju börja någonstans och om det blir lyckat så kan man ju annordna något större senare i sommar eller nästa år.
Men jag tänkte kolla runt lite om hur det går till med att hyra flygplatsen. dom som hyr ut måste nog veta hur det brukar gå till när det är klubbar som kommer dit och kör.

Tom Svendsen

Heter ju Kenneth Johansson som äger det, med firman AirLift smile

Okej bra! han vet ja vilken det är. han lärå ha kontor där? man kanske skulle åka dit å snacka me han.

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
KHRacing
16 februari 2009 ·

Ghost-ST skrev:
Om det skall vara lagligt och säkerhetscertifierat, så behövs nog troligtvis stand-by från räddningstjänst/ambulans - ja. (om "publik" samt "tävling" skall finnas på platsen, då det inte är en "klubb" som träffas och gör "klubbaktiviteter")

Då, börjar kostnaden skena iväg, om man skall betala timtaxa för ett fordon från respektive inklusive personal hmm

Skall det vara på laglig väg, så är ett slutet asfalterat område, det enda alternativet.

Med Vänlig Hälsning

inte många rätt där tyvärr smile

behöver inte vara slutet område.
behöver inte finnas ambulans (dock förvarnat dem)
tillstånd ja
polistillstånd ja
m.m.m

läs på www.svenska motorsportalliansen.se smile

LimitedJags
16 februari 2009 · 141 Inlägg

KHRacing skrev:

Ghost-ST skrev:
Om det skall vara lagligt och säkerhetscertifierat, så behövs nog troligtvis stand-by från räddningstjänst/ambulans - ja. (om "publik" samt "tävling" skall finnas på platsen, då det inte är en "klubb" som träffas och gör "klubbaktiviteter")

Då, börjar kostnaden skena iväg, om man skall betala timtaxa för ett fordon från respektive inklusive personal hmm

Skall det vara på laglig väg, så är ett slutet asfalterat område, det enda alternativet.

Med Vänlig Hälsning

inte många rätt där tyvärr smile

behöver inte vara slutet område.
behöver inte finnas ambulans (dock förvarnat dem)
tillstånd ja
polistillstånd ja
m.m.m

läs på www.svenska motorsportalliansen.se smile

Bra, det är killar som dig vi vill prata med:)  licens, vad menar du då? så det är inte möjligt att bara annordna en träff utan man måste skaffa utbildning för att vara arrangör? många frågetecken,blir inte så mycket smartare av länken:/

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
LimitedJags
17 februari 2009 · 141 Inlägg

Ghost-ST skrev:

KHRacing skrev:
behöver inte vara slutet område.
behöver inte finnas ambulans (dock förvarnat dem)
tillstånd ja
polistillstånd ja
m.m.m

läs på www.svenska motorsportalliansen.se smile

Det behöver vara ett slutet (avstängt för allmänt nyttjande) område, så att inte allmänhet kan passera på "körområdet" under anvisad körning.

Ambulans, finnas på plats eller förvarnad, beror på hur långt bort det ligger, så svaret är som ovan att dem måste finnas på "stand-by", beroende på vad som skall köras, samt hur motorstarka fordon det gäller.

Det är vad jag har fått höra då jag frågat efter förr, därmed inte sagt att det är så nu, men det borde ju inte ha ändrats så mycket.

Arrangör skall motorsportsförsäkras och förarna skall licensförsäkras.

Tänk även på att en improviserad "tävling" mellan privatpersoner, utgör tävling i lagens mening och till tävling räknas t.ex träff, där man "jämför" varandras förmåga och fordons prestanda i någon körbar form.

Det skulle dock vara mycket trevligt med detta samt fler arrangemang! smile Så, hoppas detta blir verklighet denna vår/sommar! smile

Med Vänlig Hälsning

Ja jag tror inte det kommer vara bilar över 500 hk iaf, vad jag vet? hur får man en motorsportsförsäkring och licensförsäkring?

Eftersom jag aldrig har arrangerat en träff eller i huvudtaget varit med på en driftingträff så är det många frågetecken, om inte jag klarar av allt så kanske nån person med mer erfarenhet och tid kan fixa en träff? med hjälp av andra såklart. men ja har inte gett upp äntongue

Tom

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
tal0n Mekaniker/Däckmontör
17 februari 2009 · 1 140 Inlägg

LimitedJags skrev:

tal0n skrev:

LimitedJags skrev:

Nä jag vill nog inte släppa lös 330 hästar på en kaj yikes Meningen är ju att det skall vara helt lagligt, så man inte får några problem med snuten. Det är ingen tävling som kommer annordnas som det ser ut nu utan en dag man får prova på helt enkelt. man måste ju börja någonstans och om det blir lyckat så kan man ju annordna något större senare i sommar eller nästa år.
Men jag tänkte kolla runt lite om hur det går till med att hyra flygplatsen. dom som hyr ut måste nog veta hur det brukar gå till när det är klubbar som kommer dit och kör.

Tom Svendsen

Heter ju Kenneth Johansson som äger det, med firman AirLift smile

Okej bra! han vet ja vilken det är. han lärå ha kontor där? man kanske skulle åka dit å snacka me han.

jo brukar ju vara nån bil där tycker jag att jag har sett, annars är det väl bara att ringa till firman? smile

LimitedJags
17 februari 2009 · 141 Inlägg

Ah ja ska ringa till han och höra. men vill veta om det ens är möjligt först.smile

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
RuneWebradio
17 februari 2009 ·

En tanke jag kom på medans jag läste tråden va. Om det nu kostar pengar att hyra flygfält mm så kan man ju ta en liten avgift av dom som ska köra samt av publiken. Ett exempel, 100kr per bil och 30kr per publik. Då om det är 10st bilar och 30st åskådare = 1900kr.

Kul idé, synd bara att det är lite väl långt för mej att åka och kolla.

LimitedJags
17 februari 2009 · 141 Inlägg

RuneWebradio skrev:
En tanke jag kom på medans jag läste tråden va. Om det nu kostar pengar att hyra flygfält mm så kan man ju ta en liten avgift av dom som ska köra samt av publiken. Ett exempel, 100kr per bil och 30kr per publik. Då om det är 10st bilar och 30st åskådare = 1900kr.

Kul idé, synd bara att det är lite väl långt för mej att åka och kolla.

Ja det har jag tänkt på. Om vi är 10st bilar som betalar 100 kr st så ska vi täcka kostnaden av hyran.
Bara en massa jobb att ta betalt av publik. Men det beror ju på hur mycket kostnaden kommer hamna på om det är några andra utgifter.

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
Jaguar Mark 10 "Kungens mammas Jagga" (1965)
Daimler xjc "1 av cirka 5 tillverkade" (1975)
Jaguar Mark 10 "Kungens mammas Jagga"Daimler Double Six LWB "Dipsy"Jaguar XJSJaguar XJ-S Pre-HEDaimler Six LWBJaguar XJ12 6.0 liter V12Alfa Romeo 166 ts 2.0Jaguar XJ-S Pre-HEDaimler Six LWBJaguar XJSDaimler Double Six LWB "Dipsy"Alfa Romeo 166 ts 2.0Daimler Double Six SWBDaimler xjc "1 av cirka 5 tillverkade"Jaguar XJ12 6.0 liter V12Daimler Double Six SWBJaguar XJ CoupéAlfa Romeo 166 ts 2.0Daimler xjc "1 av cirka 5 tillverkade"Jaguar XJSJaguar XJ-S Pre-HEDaimler Six LWBJaguar XJ-S Pre-HEDaimler Double Six LWB "Dipsy"Jaguar XJ CoupéDaimler Double Six SWBDaimler xjc "1 av cirka 5 tillverkade"Jaguar XJ12 6.0 liter V12Daimler Double Six LWB "Dipsy"Jaguar XJ-S Pre-HEAlfa Romeo 166 ts 2.0Daimler Six LWBJaguar XJSJaguar XJ12 6.0 liter V12Daimler xjc "1 av cirka 5 tillverkade"Daimler Double Six SWBJaguar XJ-S Pre-HEAlfa Romeo 166 ts 2.0Jaguar XJSDaimler Six LWBDaimler Double Six LWB "Dipsy"Jaguar Mark 10 "Kungens mammas Jagga"Alfa Romeo 166 ts 2.0Jaguar XJ CoupéJaguar XJ12 6.0 liter V12Daimler Six LWBDaimler Double Six SWBJaguar XJ-S Pre-HEDaimler Double Six LWB "Dipsy"Jaguar XJ CoupéDaimler Double Six LWB "Dipsy"Daimler Double Six SWBJaguar Mark 10 "Kungens mammas Jagga"Daimler Six LWBJaguar XJ-S Pre-HEDaimler xjc "1 av cirka 5 tillverkade"Jaguar XJ12 6.0 liter V12Daimler Double Six LWB "Dipsy"Jaguar XJ CoupéJaguar XJSDaimler Six LWBJaguar XJ-S Pre-HEDaimler Double Six SWB
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang