Denjage skrev:
så om man köper en 1031 axel så är det bara tur om man får med lamelldiff.
men finns det någon synlig skilnad på dom???? på eller om man tar bort kåpan?
Jo är inte allt för vanligt med lamell diffade volvo axlar då det var extra utrustning till PV, Amazon, 140, 164, 240
å alla modeller fram till 940 / 960
Är likadana axlar invändigt om man jämför en 1031 från en 240 mot 1031 till en 740 / 940 är utvändigt det skiljer då fästena är olika. Går inte t.ex ta diffen från en 1030 å sätt i en 1031 eller tvärtom då 1031 har större diff hus.
På just en GLT 16v skulle jag välja Aussie locker satsen då det är det bästa du får pengarna, enda nackdelen är klick ljudet om blir om man svänger och kör som vanligt då de inte är låst, ang att dessa satser verkar vilja låsa i tid och otid så skulle jag säga att är den bara rätt monterad och in schimsad så fungerar de klockrent har själv en kompis som kör en 740 Turbo med aussie i bakaxeln och fungerar perfekt
Senast redigerat av Volvo_164 (16 februari 2009)
Volvo 164E -73
Mercedes 240 D -83
Mercedes E250 D -93 Brukis
Å massa andra bilar.