VW Golf MK5 -07. Remote i skuffert?

cristiannilsson
18 februari 2009 · 29 Inlägg

Någon som vet var jag hittar en lämplig Remote för att starta mitt steg som står i skufferten? Jag hade loss den matta som täcker vänster baklycktas kontaktstycke men fick inte fram någon spänning överhuvudtaget på någon av dom fyra kablarna?

Cristian

Mvh,
Cristian Nilsson
LordWood
18 februari 2009 · 143 Inlägg

jag har ett ciggutag i bagaget i min golf, kan du inte ta därifrån?

MaxR
18 februari 2009 · 98 Inlägg

cristiannilsson skrev:
Någon som vet var jag hittar en lämplig Remote för att starta mitt steg som står i skufferten? Jag hade loss den matta som täcker vänster baklycktas kontaktstycke men fick inte fram någon spänning överhuvudtaget på någon av dom fyra kablarna?

Cristian

Klart du har spänning i baklyktan? Hur skulle det annars kunna lysa? Bara ta en "tjuv" på plus kabel från lyktan.

bilfakta
18 februari 2009 · 417 Inlägg

ta inte remoten från baklycktan, du kan få missljud å knäppningar i basen när stegen hoppar igång (steget ska helst inte gå igång före stereon), dra en kabel ifrån rem out på stereon å till steget så slipper du ev missljud, med tanke på att det e en nyare bil så kan det va lurigt att stjäla ström från andra komponenter, kan ju varna i instrumenteringen att något bakljus inte e som det ska

cristiannilsson
18 februari 2009 · 29 Inlägg

LordWood skrev:
jag har ett ciggutag i bagaget i min golf, kan du inte ta därifrån?

Hade jag haft ett så tongue Tyvärr saknas det ett sådant där ;(

MaxR skrev:

cristiannilsson skrev:
Någon som vet var jag hittar en lämplig Remote för att starta mitt steg som står i skufferten? Jag hade loss den matta som täcker vänster baklycktas kontaktstycke men fick inte fram någon spänning överhuvudtaget på någon av dom fyra kablarna?

Cristian

Klart du har spänning i baklyktan? Hur skulle det annars kunna lysa? Bara ta en "tjuv" på plus kabel från lyktan.

Nu blir jag osäker på om jag var på rätt kablar...
Om vi tar vänster baklykta som exempel så sitter där en kontakt med fyra kablar in i själva lyktan med väldigt tunna kablar. Är någon av dessa alltså spänning på? Jag fick nada respons när jag provade med en multimeter.

bilfakta skrev:
ta inte remoten från baklycktan, du kan få missljud å knäppningar i basen när stegen hoppar igång (steget ska helst inte gå igång före stereon), dra en kabel ifrån rem out på stereon å till steget så slipper du ev missljud, med tanke på att det e en nyare bil så kan det va lurigt att stjäla ström från andra komponenter, kan ju varna i instrumenteringen att något bakljus inte e som det ska

Det fins ju tyvärr ingen remote på orginalstereon som sitter i, altenativet blir en produkt liknande denna: http://mds.se/products/styling_twocolum … emId=30582

Imorgon får vi veta om det fungerar som det är tänkt smile

Senast redigerat av cristiannilsson (18 februari 2009)

Mvh,
Cristian Nilsson
apoteket00 trucken
18 februari 2009 · 563 Inlägg

det finns en cambus konverter som ger remote. det är ganska avancerat och måste programeras.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Soderqvist
18 februari 2009 · 660 Inlägg

En kanske dum fråga eller lösningen på ditt problem men hade du bilen igång/tändningen på eller lysena påslagna när du mätte på kablarna? lyser inte lampan så har du inte ström i kablarna.. Se till att lampan lyser innan du mäter.. Kan dock med säkerhet säga att +12v borde vara en röd kabel

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
cristiannilsson
20 februari 2009 · 29 Inlägg

Jag har löst problemet, det vart inte det som jag skrev ovan då montören var minst sagt seg på att få fram grejerna. Må det vara för att han är uppbokad över öronen eller ej det kvittar.

Hur som... Jag inskaffade ett enkelt relä som jag aktiverar genom nummerplåtsbelysningen och kör sedan den kabel som går från batteriet till remoten. Enkelt och effektivt och minst sagt billigtare! 21kr för ett relä smile

Mvh,
Cristian Nilsson
Matte87
5 mars 2009 · 42 Inlägg

sno tråden lite en snabbis smile.. jord i skufferten? finns de något att ta ifrån eller får man göra en egen?.. har läst att det inte är det bästa att ta ifrån bälteshållaren.

BMW 330D (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang