Dackonline förbluffande billiga däck?

Lady_Luck
23 februari 2009 · 18 Inlägg

Har letat runt lite efter däck på internet och kom till slut till www.dackonline.se
Dimensionen jag är ute efter är 205/45 - 17, och vet att dessa normalt ligger på runt tusenlappen.
Men efter att ha knappat in denna dimension på hemsidan, så finns det flertalet däckmärken som
inte kostar mer än 600:- Är dessa regumerade, eller på annat sätt "falska"?

Är inte så insatt när det gäller däck. Men det skulle ju va mindre kul att slå till på detta, och så håller
dom inte längre än ett par veckor!

Tacksam för svar!

--------------------------
-Annelie
FLindgren
23 februari 2009 · 5 089 Inlägg

Vill du bara ha ett däck så är det inget fel på dom.. vill du vara säker när dte är regn så köp dig ett däck du känner till.. däcken är väll din bästa livförsäkrning.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Xuri One Man Clan
23 februari 2009 · 4 287 Inlägg

säger som ovanstående...

en polare körde 17" billiga linglong....

han köpte riktiga 18" å sa ...kändes som jag körde med punktering förut runt om..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
TMW-Performance Avstängd
23 februari 2009 · 914 Inlägg

Det är ju faktist så att man får vad man betalar för. För 600:- så bör du vara inställd på att det är riktiga skit däck.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Volvo_Mannen Volvoskadad
23 februari 2009 · 6 017 Inlägg

Undvik de allra billigaste däcken åtminstone.

Jonas
Loefgren Trucker
23 februari 2009 · 70 Inlägg

varför köpa dyra om man lix ska bränna upp dom?=P

zlobo Audiholic
23 februari 2009 · 485 Inlägg

kän säga att tngstar performer är redigt schysta polaren har inte haft en kund som klagat på dom. testade själv good ride dom va ok kostade ochså 600 st går ej att jämföra med ett redigt prestanda däck som pirelli o dunlop etc men dom funkar

Audi SportQuattro replika "quicksilver" (1986)
Audi ABT C5R "Nurburgring Edition" (1991)
TurbOla Reservdansk
23 februari 2009 · 6 271 Inlägg

Har själv TNG Star Performer och har inget att klaga på hittills...

Förutom att dom släpper på 3ans växel när man ger gas och svänger snabbt höger/vänster... tongue
Men det kan ju bero på bilen med.

Dock sägs det att Kina-däcken ska vara lite sämre vid halt väglag, men jag har kört i totalt spöregn, 10meters sikt, dock inte fort, men då gick det bra... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
ErnadG
23 februari 2009 · 212 Inlägg

det folk från skåne inte vet att i malmö finns en firma som heter citydäck, garanterat billigast i sverige, går att pruta på allt, han säljer garanterat billigare än dackonline, dessutom köper man nya fälgar och däck, eller bara nya däck, tar han inget för montering, e du i behov av nya låsbultar får man d på köpet vid köpa av nya fälgar. han börjar med att säga drömpris, men även då billigare än dom flesta, sen kan man göra så att man kolla på dackonline vad ett par däck kostar st pris, låt säga 2000kr, då sticker man till citydäck, frågar honom, då säger han 2200, man säger finns på dackonline för 1800, han säger då 1600 med montering, man har sparat in minst 500kr per däck

michieff ljudfantast
24 februari 2009 · 1 372 Inlägg

hmm ja då undrar man ju vad han har för verksamhet. Jag kan itne tänka mig att man i regel skulle tjäna grymma pengar som däckhandlare om man inte bedrev en fuffens verksamhet smile eller har jag totalt fel? kanske går att bli rik på däck smile

micke-b
24 februari 2009 · 94 Inlägg

det är en tysk firma som heter delticom ag och är en jätte grossist.
som börade att sälja på nätet för nått år sedan.
lite si och så med frakten men annars hellt ok.
du betalar ung. samma som däckshandlarna gör med moms i inköp.(undantag finns).

Senast redigerat av micke-b (24 februari 2009)

Mercedes ///560sec v8 "dödstrött" (1987)
jojje81 George
24 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Eftersom ingen svarat på din fråga så kan jag säga att det är inget fel på däcken där. Till 99% färska däck som inte alls lagrats länge.
Kan rekommendera dom starkt. Däcken kommer inom ett par dar. Behöver du hjälp med att lägga på dom så kan du kolla på deras hemsida om däckfirma som gör det åt dig nära dig.

Ett annat budget märke som jag har köpt flertal ggr och är nöjd med är Hankook Ventus.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
discokapten Kapten på disco!
24 februari 2009 · 1 729 Inlägg

Har ett par TNG Star Performer på min Saab, fan värre däck har jag aldrig haft på en bil. Sjukt hög bullernivå, noll fäste, Totalt värdelösa i regn. Det vart på riktigt en ljudminskning när jag drog på vinterdäcken

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Davidz
24 februari 2009 · 54 Inlägg

Dem hade ju tom 245or för 700kr.. Man får vad man betalar för smile Köp ett som folk har provat eller som man vet är bra.

Däck är en väldigt viktig säkerhetsfaktor.

KHRacing
24 februari 2009 ·

micke-b skrev:
det är en tysk firma som heter delticom ag och är en jätte grossist.
som börade att sälja på nätet för nått år sedan.
lite si och så med frakten men annars hellt ok.
du betalar ung. samma som däckshandlarna gör med moms i inköp.(undantag finns).

Klickar man på deras svenska återförsäljare så kommer man till www.mcdackonline.se

som äga & sköts utav - DÄCKONLINE smile

coltjohan Tomte
24 februari 2009 · 58 Inlägg

Köpte nankangdäck där förra sommaren, till min förra bil. Dom funkade helt okej, bra o billigt med snabb frakt ända fram till dörren.

Audi 100 2.3E "Vitsuggan" (1989)
volvokrille12 Blyfot
24 februari 2009 · 829 Inlägg

Åker nankang på 940in hel nöjd

"bara en mor kan älska en sån son"
CarpeDiem German Engineering
24 februari 2009 · 9 083 Inlägg

Polarn har köpt däck därifrån till sin förra Golf MK3 GTi och var riktigt nöjd med de smile Dock vet jag inte priset och märke tongue

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
JonR
24 februari 2009 · 3 259 Inlägg

Enda problemet som jag ser det med att köpa däck på internet är om du köper lösa däck, åker till en däckfirma och monterar dom sen visar det sig att däcken du köpt är orunda som ägg när dom kommer upp i balanseringsmaskinen.... Vem ersätter dom orunda däcken? säljaren av däcken kommer nog påstå att det är ett monteringsfel(min personliga åsikt, har varit med om detta tidigare, har dock EJ några erfarenheter av däckonline) och däckfirman kan självklart inte göra nånting åt ett orunt däck.. Du får skicka tillbaka däcket och som hos 99,99% av alla internetbutiker går inte garantiärenden i första hand och du står där med tre fälgar i värsta fall till slutet av sommaren... Sen får man ju tänka på att kommer man med internetdäck till en däckfirma så kostar det garanterat mer att få dom monterade än om du hade köpt däck hos dom...

Liknande scenario fast du köpt däcken på däckfirman som monterar dom, dom monterar av däcket, går o hämtar ett nytt på lagret och monterar det och du åker nöjd därifrån efter 25min!

MVH/Jon (Jobbat på en stor däckfirma i 8år)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
drazen_gti
24 februari 2009 · 807 Inlägg

Köpte 2st Fulda Carat exellero från däckonline, lastbilen kom med 4st! det var bara att tacka o ta emot:) hade inga som helst problem med dom däcken, funka kalas! Dock så köpte min far falken däck från dom, gick inte ens o balansera skiten! Han lämnade tillbaka dom men det tog typ ett år o få tillbaka pengarna... så en liten varning...

I'd rather die like a man, than live like a coward
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang