Tips på billig stereo + högtalare

Vallås Locos
23 mars 2006 · 407 Inlägg

Jag undrar bara om någon har tips på ett bra "paket" man kan köpa med en bilstereo plus ett par 5,25 tums högtalare för en billig peng? Är en fattig student så kvalitén på ljudet kan man inte vara så kräsen över. Huvudsaken är att det ska gå att spela lite musik i bilen när man kör och för det hade jag tänkt lägga runt tusen kronor, dock gärna billigare.

De funderingarna jag har hat är att köpa en "Centrum Atlas 100 bilstereo" och högtalarna "Avant CS-150" från netonnet. Det kommer att gå 818 spänn plus frakten på en hundring så sammanlagt 817 kronor. Problemet där är bara att de biliga högtalarna som säljs parvis bara är på 5 tum men det borde väll inte vara någon skillnad mot 5,25 tummarna eftersom det inte borde bli något problem att sätta in dem i bilen? Sedan kan man alltid fråga sig vad ni tycker om det här ekonomipaketet?

Det andra alternativet jag funderar över är en "Medion MD41133" bilstereo med ett par "Proson 5,25" högtalare från komplett. Det paketet kommer att gå på 972 kronor med frakten. Alternativt så byter jag bort proson högtalarna mot ett par "JVC CS-V524" eftersom proson högtalarna inte finns på lager inom den närmaste tiden. Kalaset slutar med JVC högtalarna istället på 1188 kronor inklusive frakt. Är något av de här två paketen att rekommendera tycker ni?

Som sagt så har jag inte mycket pengar att lägga utan jag vill främst ha lite ljud i bilen, även om det nu inte skadar att det blir ett hyfsat ljud. Ni får gärna komma med tips på vad ni annars tycker jag kan köpa för något? Men som sagt så måste det vara billigt! Det sista paketet som går på 1188 kronor inklusive frakt är i högsta laget för mig. Om ni nu sågar mina budgetpaket så kom gärna med förslag på vad jag istället kan köpa. / Jakob

djRob
23 mars 2006 · 184 Inlägg

Har du kolla på BRl.se så kan du ju alltid köpa ett Paketpris med GAS högtalare

Ena Colaberoende
23 mars 2006 · 1 219 Inlägg

Ska du till Elmia så kika på deras Mässerbjudanden.

Att Centrumstereon ska krångla mer än andra märken tror jag inte e nån fara.. Har Tv och dvd från dom och det funkar fin fint. Farsan har nog den stereon du skriver om och den fungerar kanon också. Ljudmässigt kan du nog inte fövänta dig allt för bra men helt klart godkänt ljud är det ju.

Tyvärr så har jag dåliga erfarenheter från deras högtalare men det var nog ett måndagsexemplar jag fick (Hemmabio). Men jag tycker du nog ska kolla lite mer på Netonnet igen. Dom har väl förlängt garatin också ifall det skulle strula.

/Ena

Vallås Locos
23 mars 2006 · 407 Inlägg

djRob

Jo man kanske ändå ska offra sig för deras paket för 1498:- även om det är i dyraste laget för mig. Såg att det var fraktfritt där med vilket var bra och om man blir medlem får man ju 5% rabatt så då kommer man ner till 1420:- totalt. Får ju ett par 6x9 tums högtalare över som jag inte direkt har någon användning för men de kanske man kan använda någon gång i framtiden...

timpan_87
23 mars 2006 · 781 Inlägg

http://ullareddigital.jetshop.se/

CRM-8410+GX69+GX52
Artnr: arilav8410
Beskrivning:
CRM-8410
* CD/CD-R/CD-RW/MP3
* EQ/LOUDNESS
* RDS RADIO
* 4X50W
* 3 RCA/5V
* AUX IN

GX-69
* 6x9"
* 200W
* 30-2000Hz

GX-52
* 5" KOAXIAL
* 130W
* 60-2000Hz


Pris: 1.299,00 kr

billigt spelar bra. många instälningar går att koppla in mp3/laptop m.m

plus 6/9or för mer bas.. om du nu kan ha de också..

billigare än så blir de inte.

Vallås Locos
23 mars 2006 · 407 Inlägg

Det är nog de två billigaste paketen som ni har presenterat för mig även om de nu innefattar ett par 6x9 tums högtalare som jag inte kan använda. Men det kan man alltid sälja...

Men vilket av paketen är egentligen bäst? De hamnar på samma pris eftersom det på ullareddigital så tillkommer fraktkostnader. Om man kollar upp priserna på spelarna på prisjakt så kostar den huvudenheten som brl har med i sitt paket mer. Men om man se till prestanda så tar huvudenheten som är med i ullareddigital paketet både minneskort och mp3 skivor. Någon som har koll på vilken den bästa är? Fast jag antar att de är ganska likvärdiga.

Sedan har jag också en fråga angående om det är någon som har handlat på ullared digital och tycker det har fungerat bra där?

timpan_87
24 mars 2006 · 781 Inlägg

cd på ullared funkar jätte bra. kän va ´lite känslig vid kraftiga vibrationer vid lite dåligt montering. om ja inte har fel..

högtalarna spelar bra för vad dom kostar.

paketen på BRL har kanske en cd me bättre märke.. men lavan har fler funktioner.

ta de paketet du känner mest för.

bruka rekomendera BRL på billiga grejer.. men detta paketet på Ullared är faktist bra. *om inte bättre*  fast de är ju beroende på person.

Boner
24 mars 2006 · 17 Inlägg

Med en så liten peng skulle jag köpa begagnat typ blocket där kan du säkert få hyffsade saker för runt 1000 lappen
Fråga polare om dem har billiga saker..Men sen är ju frågan vad du är ute efter. Jag köpte också billiga saker först men man tröttnar fort och vill ha bättre saker och då är de lika bra att köpa dem direkt.

Kan också rekomendera pixmania.com/se där finns det billiga saker men dock vet jag att de är mycket problem vid frakten därifrån.

Senast redigerat av Boner (24 mars 2006)

Vallås Locos
24 mars 2006 · 407 Inlägg

Är det bara jag som är blind eller står där ingenstans vad det är för storlek på högtalarna som finns inne på pixmania.com? Man kan nästan gissa sig till men det är inte så roligt att gissa sig till när man ska beställa något...

timpan_87
24 mars 2006 · 781 Inlägg

Vallås Locos skrev:
Är det bara jag som är blind eller står där ingenstans vad det är för storlek på högtalarna som finns inne på pixmania.com? Man kan nästan gissa sig till men det är inte så roligt att gissa sig till när man ska beställa något...

denna sidan har ja hört talas om.. är de inte därifårn de är jätte mycket problem? man får fel grejer? går sakerna sönder gäller inte garantin? beställer saker och betalar in men får aldrig grejerna?

har läst det i tidigare inlägg

Vallås Locos
24 mars 2006 · 407 Inlägg

Med andra ord är det bara att skita i att beställa där ifrån. Ser ganska mystisk och plastig ut sidan så man fick inget gott intryck av den, ungefär "stort företag och här jobbar massa nollor intryck".

Nej det blir nog "ullared paketet" eller så det från brl. Allternativet är att man beställer 5,25 tummarna separat från brl och att man köper en billig huvudenhet från något annat ställe.

Tackar i alla fall för all hjälp jag har fått i denna tråden!

timpan_87
24 mars 2006 · 781 Inlägg

Vallås Locos skrev:
Med andra ord är det bara att skita i att beställa där ifrån. Ser ganska mystisk och plastig ut sidan så man fick inget gott intryck av den, ungefär "stort företag och här jobbar massa nollor intryck".

Nej det blir nog "ullared paketet" eller så det från brl. Allternativet är att man beställer 5,25 tummarna separat från brl och att man köper en billig huvudenhet från något annat ställe.

Tackar i alla fall för all hjälp jag har fått i denna tråden!

tror något av dom alternativet är bäst ja..

Lycka till

Boner
24 mars 2006 · 17 Inlägg

Vallås Locos skrev:
Är det bara jag som är blind eller står där ingenstans vad det är för storlek på högtalarna som finns inne på pixmania.com? Man kan nästan gissa sig till men det är inte så roligt att gissa sig till när man ska beställa något...

Men du om det står att en högtalare är 13cm diameter måste du dela de i tum(2.5). alltså 13/2.5=5.2
avrundat uppått till 5.25.

Vet att man ej ska beställa från pixmania. Men köpte en stereo där för ett år sedan..har fungerat perfekt plus att den var 800:- billigare än på Brl..

Senast redigerat av Boner (24 mars 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang