Hyresvärden stängde av vattnet när jag tvättade annans bil

Martin 9-3 Fisketokig
26 februari 2009 · 2 997 Inlägg

Drar ju inte så farligt med vatten för att tvätta. Med bra munstycke eller högtryck så kan det inte gå mycket mer än en kvinnlig duschning wink Jäkla tilltag av kärringen tongue

Är det milt väder så tvättar man ju bilen varje vecka.

Gör upp ny betalning och peta in några tior extra i månaden för att slippa tjafs.
Är det möjligt att sätta vattenmätare på ditt inkommande vatten så det går till bara dig och ditt garage eller är det fler som delar på det?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Drar ju inte så farligt med vatten för att tvätta. Med bra munstycke eller högtryck så kan det inte gå mycket mer än en kvinnlig duschning wink Jäkla tilltag av kärringen tongue

Är det milt väder så tvättar man ju bilen varje vecka.

Gör upp ny betalning och peta in några tior extra i månaden för att slippa tjafs.
Är det möjligt att sätta vattenmätare på ditt inkommande vatten så det går till bara dig och ditt garage eller är det fler som delar på det?

vi har inga vattenmätare i huset överhuvudtaget men det kommer säkert snart

Det är jag och en till som delar på garaget

evilaudio
26 februari 2009 · 16 195 Inlägg

jorre83 skrev:

Martin 9-3 skrev:
Drar ju inte så farligt med vatten för att tvätta. Med bra munstycke eller högtryck så kan det inte gå mycket mer än en kvinnlig duschning wink Jäkla tilltag av kärringen tongue

Är det milt väder så tvättar man ju bilen varje vecka.

Gör upp ny betalning och peta in några tior extra i månaden för att slippa tjafs.
Är det möjligt att sätta vattenmätare på ditt inkommande vatten så det går till bara dig och ditt garage eller är det fler som delar på det?

vi har inga vattenmätare i huset överhuvudtaget men det kommer säkert snart

Det är jag och en till som delar på garaget

vattenmärkare sitter i alla hus som e uppkopplade till de komunalavattennätet.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Smajly
26 februari 2009 · 3 059 Inlägg

Det är inte DITT garage bara för att du hyr det.
Vill kärringen kan hon förbjuda dig att skruva överhuvudtaget i garaget, tillomed på din egen bil. Den hyra du betalar för garaget är för just enbart en uppställningsplats.
Inte att du ska uppehålla dig där och skruva bilar. Sen att du skruvar polarnas bilar där också gör ju inte saken bättre.
Så kärringen har all rätt till det hon gör eftersom det är hennes hus.
Va nu snäll mot henne annars kanske du inte ens får tvätta din egen bil mer, så stänger hon tvättplattan helt o hållet.

Du ska kanske förklara lite bättre, verkar som en del misstolkar dig.. Hon stängde väl av vattnet på vattenutkastet till tvättslangen på kranen bara? Inte vattnet på nån huvudkran helt o hållet som du inte har tillgång till..

Alla hus har vattenmätare.. Dock brukar inte varje lägenhet ha en egen utan den brukar sitta i ett pannrum i nån källarlokal dit inga hyresgäster har tillgång.

Senast redigerat av Smajly (26 februari 2009)

Hilmer
26 februari 2009 · 1 790 Inlägg

evilaudio skrev:
vattenmärkare sitter i alla hus som e uppkopplade till de komunalavattennätet.

Beror helt på vilken kommun man tillhör, som vår kommun t ex så betalar vi endast en fast/låg kostnad och är utan räkneverk.

expect1991
26 februari 2009 · 1 814 Inlägg

Jag bedömer det som hon gjort rent lagligt som rätt, dock kunde hon varit snäll och sagt att nästa gång du gör så bryter hon vattnet.

TurbOla Reservdansk
26 februari 2009 · 6 271 Inlägg

expect1991 skrev:
Jag bedömer det som hon gjort rent lagligt som rätt, dock kunde hon varit snäll och sagt att nästa gång du gör så bryter hon vattnet.

Varför stänga av vattnet om nu killen betalar vattnet ändå?
Det är ungefär som att gå till en korvkiosk, betala för korven, men sen när du tänkt ge korven till din polare rycker försäljaren tillbaka den och säger att det är för dyrt för att äta den...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TMW-Performance Avstängd
26 februari 2009 · 914 Inlägg

jorre83 skrev:

Saab900Racing skrev:
Surkärring.. Be henne fara åt helvete! smile

inte det bästa att säga till hyresvärden då jag även har lägenhet hos dom

-Feel the ironi-

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
evilaudio
26 februari 2009 · 16 195 Inlägg

Hilmer skrev:

evilaudio skrev:
vattenmärkare sitter i alla hus som e uppkopplade till de komunalavattennätet.

Beror helt på vilken kommun man tillhör, som vår kommun t ex så betalar vi endast en fast/låg kostnad och är utan räkneverk.

å fan.. de e väl ja som e van me stan då...hehe ;D

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
alain www.bimmerpower.org
26 februari 2009 · 3 995 Inlägg

bjud henne på en pizza som ersättning, hon kanske blir trevligare med dig, big_smile

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
s12 Nissan Gazelle
26 februari 2009 · 1 460 Inlägg

jag tycker inte att de e så farligt att tvätta bilen där man bor

Nissan Silvia
jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

jag får väl lugna mig ett tag och pyssla med mitt

Eisenhut
26 februari 2009 · 1 827 Inlägg

Ingår det vatten så ingår det väl?

Skulle hon även förbjuda din polare att duscha i din lägenhet?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
jocke_gronberg
27 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Eisenhut skrev:
Ingår det vatten så ingår det väl?

Skulle hon även förbjuda din polare att duscha i din lägenhet?

ja det ingår vatten samt el.

Är arbetslös nu så måste ha någon att pyssla med om dagarna men men

te_wik Forummoderator
27 februari 2009 · 12 813 Inlägg

Trist. Men varför har du inget kontrakt ?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
27 februari 2009 · 1 874 Inlägg

Står det inget i kontraktet om vattnet, så ska du få göra vad du vill. Flyttar idag, och i kontraktet för mitt garage står det att man inte får tvätta bilar och spola ner en massa smutsigt vatten i brunnarna där omkring. Så det får jag ta. Men betalar du hyra, och det inte står något om det i kontraktet för garaget, då är det bara att fortsätta...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
27 februari 2009 · 1 874 Inlägg

TurbOla skrev:
Varför stänga av vattnet om nu killen betalar vattnet ändå?
Det är ungefär som att gå till en korvkiosk, betala för korven, men sen när du tänkt ge korven till din polare rycker försäljaren tillbaka den och säger att det är för dyrt för att äta den...

Haha! Det bästa och troligtvis bästa exemplet på länge! big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
27 februari 2009 · 1 874 Inlägg

Smajly skrev:
Det är inte DITT garage bara för att du hyr det.
Vill kärringen kan hon förbjuda dig att skruva överhuvudtaget i garaget, tillomed på din egen bil. Den hyra du betalar för garaget är för just enbart en uppställningsplats.
Inte att du ska uppehålla dig där och skruva bilar. Sen att du skruvar polarnas bilar där också gör ju inte saken bättre.
Så kärringen har all rätt till det hon gör eftersom det är hennes hus.
Va nu snäll mot henne annars kanske du inte ens får tvätta din egen bil mer, så stänger hon tvättplattan helt o hållet.

Du ska kanske förklara lite bättre, verkar som en del misstolkar dig.. Hon stängde väl av vattnet på vattenutkastet till tvättslangen på kranen bara? Inte vattnet på nån huvudkran helt o hållet som du inte har tillgång till..

Alla hus har vattenmätare.. Dock brukar inte varje lägenhet ha en egen utan den brukar sitta i ett pannrum i nån källarlokal dit inga hyresgäster har tillgång.

Fast å andra sidan kan dom inte komma och påstå vad som helst. För då kan påstå saker som baseras på deras egna åsikter, rent allmänt. T.ex att du inte får ha hem folk som är svarta, eller vad som - Om hyresvärden nu t.ex inte gillar mörkhyade. Eventuella regler och liknande ska skrivas i kontraktet. Och råder det då tveksamheter om kontraktet, då ska man själv ta reda på det. Men som sagt; finns det inget skrivet om det - Hur fasen ska man då veta vad som gäller?

MrNinja
27 februari 2009 · 148 Inlägg

Så om jag har en vän i min lägenhet som duschar så kan hyresvärden komma in och stänga av vattnet? eller ?? big_smile


Nä men seriöst, i ett hus nyligen såg jag en lapp uppsmälld där det stod att om dom inte minskar sin vattenförbrukning så kommer kostnaden för vattnet gå från 6000:- till 18 000:- i månaden bla bla. Gissa vilka som får betala den höjjningen wink

Senast redigerat av MrNinja (27 februari 2009)

jocke_gronberg
27 februari 2009 · 4 586 Inlägg

vännens kommentar var vilken bitch när hon stängde av vattnet. Har även motorvärmare till bilen utanför lägenheten den brukar hon stänga av. Hade tänkt och komma på henne när hon gör det då ska hon inte få se den snälla sidan av mig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang