Budget däck bra/dåliga?

j0haN88
3 mars 2009 · 102 Inlägg

Hade lite funderingar på dom här billiga däcken som säljs på tex däckonlin
har aldrig sj provat några av dom och hört olika om dom vissa sejjer att dom är ok vissa att de e totalt skräp ..tänker då framför allt på deras billigaste märken typ linglon, zeetrex nangkang å allt detta böset

nån som veet några bra däck som är prisvärda ..är på jakt effter nya nu

Ekis!
3 mars 2009 · 1 210 Inlägg

är de på 740 du ska ha dom??? köp inte de biligaste men enligt mig så behöver du ju inga högfarts däck heller till din raket tongue alltså inga dyra märkes däck... sattsa på nankangen du tycker jag är ett bra alternativ till din bil ...

volvo_1987
3 mars 2009 · 1 675 Inlägg

teletyre.se Har bra priser. Själv köpt mina där i från.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Xtravagant 1337
3 mars 2009 · 1 343 Inlägg

Nangkang har jag kört med själv och jag tycker de håller måttet.
Problemet med dessa däck är att 4st kan vara väldigt bra medans 4 andra är skit...

För pengarna man betalar är det värt det vilken dag som.......

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
_Da_Man_
3 mars 2009 · 175 Inlägg

Som med det mesta får man vad man betalar för skulle jag vilja säga. O när det gäller däck så märks dom stora skillnaderna när det har regnat. Så det är väl hur mkt du själv vill betala, men bra däck är ju en relativt billig livförsäkring.

guwib
3 mars 2009 · 624 Inlägg

jag är en ivrig förespråkare av billiga däck av en enda anledning förutom priset!
förklaring:så som de allra flesta människor kör idag så behöver du inte ha ett däck som är klassat för 270km/h på din volvo v70 med 18tummare som toppar 200!?
det är väldigt mkt prestige i däckvalet-lite som mobilhysterin,måste ha senaste , värsta, bästa hela tiden...fast behöver man det verkligen??knappast!

sen är slitstyrkan en annan sak men vi tar ett ex:
har på bmw´n 225 i fram av märket "sunny"..de köpte jag för en 600 styck(billigare än vanligt jag vet=)
har kört ca 700 mil med dem typ enbart motorväg och bilen är sänkt ifram utan ngn framvagnsinställning..
de är knappt slitna och absolut inget snedslitet.

ett normalt 225 däck kostar oftast över tusingen...jag har alltså sparat mkt mkt pengar!

finns ju vissa som påpekar det här med bromssträcka osv..visst det kan jag köpa men samtidigt,hur ofta brukar man behöva göra en riktig panikbromsning där det hänger på låt säga 5 meter,om du överlever eller inte?
om inte annat så är ju bilen försäkrad och mina iaf helförs...
regnar det ute och du kör med "dåliga däck" då kan man ju bara sänka farten lite så är du garanterad en säker framfart!

who´s the man?
azXig Finlirare
3 mars 2009 · 478 Inlägg

Farsan har nangkang på sin 745a, funkar ypperligt. Själv köpte jag Snow Lion som vinterdäck, inte svikit en gång i snön. Kan rekommendera Kenda, då det är prisvärda och även har liknande Michelin-mönster på sina däck.

leksak Kanon..
3 mars 2009 · 1 473 Inlägg

Hur ofta man behöver dedär extra metrarna i en panikbromsning?
Jag behöver de minst en gång för annars är man lätt död innan man hinner med en gång till big_smile

Navkapsel
3 mars 2009 · 4 637 Inlägg

Bättre med begagnade märkesdäck än nya lågprisdäck. Inget kul med farliga, bullriga däck som är utslitna efter en säsong...
Jag kan rekommendera Continental, riktigt nöjd med dessa och med tanke på livslängden så är det ett riktigt billigt däck.
Bra däck och bromsar är det viktigaste på en bil oavsett vad det är för någon.

Senast redigerat av EmilHammarlund (4 mars 2009)

calibrateddy89 Öpc´s the boss
3 mars 2009 · 181 Inlägg

jag köpte ett par linglon till calibran i  sommras för ca 400 styck! visst de funkar ju på torr asfalt men på blöt underlag så är det som att åka på olja! kan åka på hjulspin på 3an utam problem! yikes hmm  lifs faliga!   
Men de rycker mycket när man spinner med de iaf  cool
så linglon rekomenderar jag inte... hmm men det är ju min åsikt!

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
j0haN88
3 mars 2009 · 102 Inlägg

Ekis! skrev:
är de på 740 du ska ha dom??? köp inte de biligaste men enligt mig så behöver du ju inga högfarts däck heller till din raket tongue alltså inga dyra märkes däck... sattsa på nankangen du tycker jag är ett bra alternativ till din bil ...

nej inte på 740in ..ska ha dom till en v70 t5 99

Mr_EmCom Med.lem
3 mars 2009 · 3 759 Inlägg

Beställde nyss 2 bakdäck till BMW:n på dackonline

Det blev Nankang NS-1 255:er. För en dryg tusning styck.
Valde högsta hastighetsklassning bara för att det känns som om don skall hålla nån form av kvalitet.
Jag hoppas på de bästa. Att dom blir hala när de är blött ser jag typ som ett "plus-minus 0" tongue

Gillar att sladda big_smile

Senast redigerat av Mr_EmCom (3 mars 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Ekis!
3 mars 2009 · 1 210 Inlägg

j0haN88 skrev:

Ekis! skrev:
är de på 740 du ska ha dom??? köp inte de biligaste men enligt mig så behöver du ju inga högfarts däck heller till din raket tongue alltså inga dyra märkes däck... sattsa på nankangen du tycker jag är ett bra alternativ till din bil ...

nej inte på 740in ..ska ha dom till en v70 t5 99

Ärligt!? då skulle ju inte jag överhuvudtaget funderat lr lagt upp en dylik tråd... skulle klart ha investerat i däck efter bilen och vad den används till... helt klart ska man inte pruta på säkerhet... men nankangen är ett riktigt bra alternativ till din 740 inge dumt med de...

Ett bra budget däck som jag använt mig av , och som jag tycker var bra både på vårt och torrt... de är Falken fk451...

Kan ju även då lägga till att när jag inhandlade min saab jag hade förut så satt de p7000 på den 17"
sämsta skit däckena jag varit med om... så aldrig mera pireli...

Senast redigerat av Ekis! (3 mars 2009)

twin_cam Smålänning
3 mars 2009 · 7 877 Inlägg

Hade Goodride på en bil. Aldrig mer!! Har aldrig vart med om sämre skit!

LA 100 kr mer per däck och fick Kumho istället. Extremt mycket bättrre för inte så mycket mer pengar... Bytte däck bak på 740in med, blev ett par gamla med lite körda AGI regummerade däck... Mycket bättre på alla väglag än Goodride smile

Så jag hade hellre köpt AGI än kinadäcken på Däckonline...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Ekis!
3 mars 2009 · 1 210 Inlägg

twin_cam skrev:
Hade Goodride på en bil. Aldrig mer!! Har aldrig vart med om sämre skit!

LA 100 kr mer per däck och fick Kumho istället. Extremt mycket bättrre för inte så mycket mer pengar... Bytte däck bak på 740in med, blev ett par gamla med lite körda AGI regummerade däck... Mycket bättre på alla väglag än Goodride smile

Så jag hade hellre köpt AGI än kinadäcken på Däckonline...

uj uj har hafft Agi 16" på en peugeot jag hade en gång i tiden... efter en halv säsong var dom som hockey puckar och lät som att varenda hjullager skulle skära när som helst.. så nä fy fan för Agi regg ... tongue

twin_cam Smålänning
3 mars 2009 · 7 877 Inlägg

Ekis! skrev:

twin_cam skrev:
Hade Goodride på en bil. Aldrig mer!! Har aldrig vart med om sämre skit!

LA 100 kr mer per däck och fick Kumho istället. Extremt mycket bättrre för inte så mycket mer pengar... Bytte däck bak på 740in med, blev ett par gamla med lite körda AGI regummerade däck... Mycket bättre på alla väglag än Goodride smile

Så jag hade hellre köpt AGI än kinadäcken på Däckonline...

uj uj har hafft Agi 16" på en peugeot jag hade en gång i tiden... efter en halv säsong var dom som hockey puckar och lät som att varenda hjullager skulle skära när som helst.. så nä fy fan för Agi regg ... tongue

Tänk då hur kassa kinadäcken är när dom är sämre än gamla AGI-däck wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Ekis!
4 mars 2009 · 1 210 Inlägg

twin_cam skrev:

Ekis! skrev:

twin_cam skrev:
Hade Goodride på en bil. Aldrig mer!! Har aldrig vart med om sämre skit!

LA 100 kr mer per däck och fick Kumho istället. Extremt mycket bättrre för inte så mycket mer pengar... Bytte däck bak på 740in med, blev ett par gamla med lite körda AGI regummerade däck... Mycket bättre på alla väglag än Goodride smile

Så jag hade hellre köpt AGI än kinadäcken på Däckonline...

uj uj har hafft Agi 16" på en peugeot jag hade en gång i tiden... efter en halv säsong var dom som hockey puckar och lät som att varenda hjullager skulle skära när som helst.. så nä fy fan för Agi regg ... tongue

Tänk då hur kassa kinadäcken är när dom är sämre än gamla AGI-däck wink

Ja men nu är de ju så att på däckonline finns de mer än bara kina däck wink

einherjer
4 mars 2009 · 587 Inlägg

har själv kört med regummerade billiga däck innan och man kan ju lugnt säga att man får vad man betalar för. oerhört kass livslängd på dom med helt normal körning för en kille under 25 om man säger så ( inget burnande bara hårt körande ). det är vad jag tycker iaf men jag antar att det skiljer mkt från de olika regummerade också.

Ekis!
4 mars 2009 · 1 210 Inlägg

einherjer skrev:
har själv kört med regummerade billiga däck innan och man kan ju lugnt säga att man får vad man betalar för. oerhört kass livslängd på dom med helt normal körning för en kille under 25 om man säger så ( inget burnande bara hårt körande ). det är vad jag tycker iaf men jag antar att det skiljer mkt från de olika regummerade också.

Ja men de finns ju billiga icke regumerad oxå!

Fredrik89 Bilmekaniker
4 mars 2009 · 274 Inlägg

köpte hancock winter i-pike till min merca... skit bra, lite under 1000 kr per däck

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang