Dött batteri (kanske...) och kommer inte in i bilen

elmac
10 mars 2009 · 28 Inlägg

hmm

Som sagt, det verkar som att batteriet är stendött eftersom inget händer när jag trycker på fjärrkontrollsknappen (provat med 2 stycken). Bilen har då stått sen i lördags, kanske med lyset på...

Och tyvärr kommer jag inte in i bilen: nyckel på förardörren kommer inte hela vägen i (har testat med 5-56, händer inte ett smack) och på passagerardörren händer inget när jag vrider på nyckeln...

Hur fan kommer jag in i bilen nu då? Skulle åtminstone behöva öppna huven för att prova att ladda batteriet...

Kom gärna med förslag, känns lite smådesperat och har ingen lust att smälla fönstret... hmm

Torger Tok i sina bästa dar
10 mars 2009 · 386 Inlägg

Vad är de för bil?

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
elmac
10 mars 2009 · 28 Inlägg

Ja, just det... big_smile

Volvo 855 från 96, T5

Gizmojohan
10 mars 2009 · 3 295 Inlägg

har du testat bagageluckan? då kanske du iaf kommer in i bilen wink

elmac
10 mars 2009 · 28 Inlägg

Går inte att komma in via bakluckan, inget lås där sad

elmac
10 mars 2009 · 28 Inlägg

Inga fler ideer eller tips, typ hur man öppnar huven utifrån?

r3zz1 mulle mek
11 mars 2009 · 679 Inlägg

elmac skrev:
Inga fler ideer eller tips, typ hur man öppnar huven utifrån?

finns ju en wire till motorhuvs låset . försök böj en cykel eker eller liknande  som ett J sen bara  leta fram wiren och dra mot dig så ska huven gå  upp.     framför kylaren finns ju en grill och där imellan måste du stoppa in ekern lr svets tråd som du format som ett J .

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Farleykarley
11 mars 2009 · 406 Inlägg

Hissa upp bilen i framänden och ta bort eventuell skyddskåpa under motorn. Sen kopplar du på startkabel till startmotorn så går strömmen "baklänges" in i bilen..
Gjort det många gånger på min 850 Turbo då jag körde med handtag utan låskolvar.. Lite jobbigt att komma in då när batteriet inte fungerar.. Men att ta de via startmotorn fungerar utmärkt! smile

Senast redigerat av Karlie (11 mars 2009)

Mercedes 280S "W108. S-klasse" (1972)
Volvo 745 GL "Lågmilarn" (1986)
Volvo 745 GLT "Militärarn" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang