Tips på burnout leksak max 15.000kr

AutoCare Avstängd
12 mars 2009 · 135 Inlägg

Boostrider skrev:
Volvos bakaxlar håller inte. 142an byttes de 2 gånger på å på 240in gick den...

De som händer är att axeln till diffrentialdreven lossnar och åker in i pinjongen. Alltså tvärstopp.

Men bmw e30 med stora diffen pöntas ju rejält uppemot 600hk. Drivaxlarna ger upp före klumpen

E30 med stora diffen låter som nått jag ska ha ! 325 va? Hur vet man det är stora diffen då? nån viss årsmodeller eller så? Enormt tacksam för svar här av dig som verkar kunna mkt om dessa goa E30is

mvh

TFkarlsson Varningar. 36
12 mars 2009 · 1 200 Inlägg

Sierra 2,9 v6 med svetsad axel!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Boostrider Försöker iaf
12 mars 2009 · 1 998 Inlägg

manta_gsi skrev:

Boostrider skrev:
Volvos bakaxlar håller inte. 142an byttes de 2 gånger på å på 240in gick den...

De som händer är att axeln till diffrentialdreven lossnar och åker in i pinjongen. Alltså tvärstopp.

Men bmw e30 med stora diffen pöntas ju rejält uppemot 600hk. Drivaxlarna ger upp före klumpen

det du beskriver hände mig när oljan var slut på gamle vinter svinet. har då aldrig rasat någon annars så att dom inte håller är skit snack

3 st har de blivit så på.

Själva sprinten till axeln går av. Å har inte vart dåligt med olja i axlarna. Har ja bara hatt otur å rasat dem? Kan ju tilläga att de spolade på 2 hjul på slutet så visst va de slut

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
expect1991
12 mars 2009 · 1 814 Inlägg

vad som helst med RWD o svetsad diff.

Kesler
12 mars 2009 · 3 650 Inlägg

du borde börja med den risigaste billigaste bilen du hittar

Sketstopp24v STREETRACER
12 mars 2009 · 892 Inlägg

opel omega 3000 12v/24v  är för det priset...  177/204 hk  lamell diffat  går att börna med hur mkt du vill... hehe

Bmc Crew
tias aka katten
12 mars 2009 · 245 Inlägg

Boostrider skrev:

manta_gsi skrev:

Boostrider skrev:
Volvos bakaxlar håller inte. 142an byttes de 2 gånger på å på 240in gick den...

De som händer är att axeln till diffrentialdreven lossnar och åker in i pinjongen. Alltså tvärstopp.

Men bmw e30 med stora diffen pöntas ju rejält uppemot 600hk. Drivaxlarna ger upp före klumpen

det du beskriver hände mig när oljan var slut på gamle vinter svinet. har då aldrig rasat någon annars så att dom inte håller är skit snack

3 st har de blivit så på.

Själva sprinten till axeln går av. Å har inte vart dåligt med olja i axlarna. Har ja bara hatt otur å rasat dem? Kan ju tilläga att de spolade på 2 hjul på slutet så visst va de slut

onödigt höga startvarv när man dumpar koppling för att få detta att hända

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*
BMW 540i/6 (1997)
Rquired Allmänt envis
12 mars 2009 · 12 512 Inlägg

AutoCare skrev:

Rquired skrev:
En Bmw har rätt rejäla dimensioner på motor och drivlina så de håller nog rätt bra för den här typen av körning. Men jag hade valt en Bmw E30 före en E36a i och med att E30n är lättare i baken och lite mer busbil.  Läs mer om skillnaden på autopower.se

Exakt vad jag börja spana på. Liten go bus ser det ut att vara, en e30 325 ! Min dröm bil för 15år sen va en E30 M3 en i området hade en röd sån med breda skärmar stod nått med köhler racing på minns jag än
Den stanna jag och titta på dagligen i moppe åldern ! Han va skoj som körde lite som tog oxå när man visa BURN tecken så fick man en njutning.

Det är helt klart nått om dom nu är hållbara 325orna? var det inte dom med problem på topparna?

Kylkanalerna är lite klent dimensionerade på M20B25an, men så jättekänsliga är de inte. Det är väl snarare folk som satt turbo på bilarna som fått problem. Det stora problemet med 325an är väl snarare att det sitter kamrem på den, som ska bytas med 6000 mils intervall.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang