Trimmad Japs bild.. Något för ej bilkunniga?

doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

ooja.. Tack Nismo89.. smile Och dom alternativen har ja läst om.. Jag va inne på en BMW M6 innan.. Men bilen ska vara lite av en all-rounder.. Och BMW M6 är ju en suverän bil.. Men är den verkligen så bra på bana?

Just nu är jag lite inne på Corvette Z06.. Den är ju sjukt fin och en Corvette Z06 drar en Kelleners M6 på 560 hästar.. smile... Samtidigt så vill jag ha en bil med möjligheter. Och en bil med gammla traktor löv-fjädrar är ju inget att spendera tid på... Men tack så hemskt mycket för hjälpen..

Finns de ingen bil som är som en M6 i pris o prestanda.. Men liiite mer bana fast fortfarande cruiser???

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

By the way... Importera en bil från U.S.A.... Typ en BMW M6/M5 | Mercedes SL55 amg eller nått i den stilen.. Är de något bra..?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
NickeR32
14 mars 2009 · 870 Inlägg

Visst är Z06 trevliga bilar, men kostar ju som sagt därefter...

http://www.blocket.se/vi/20639526.htm?c … amp;last=1

Den går ju på över 200k mer än M6, men eftersom du sa att du vill ha en bil som du kunde köra på bana så är väl Z06 klart överlägsen. Men M6 är nog mer en all-rounder än Z06 väl?

Vilket fall som helst så är M6 och Z06 två extrema bilar!

chrizz Administratör
14 mars 2009 · 11 790 Inlägg

Tråd rensad på skräpinlägg. Håll er till ämnet i fortsättningen, och det innebär att diskussioner om hur trådskaparen ska finansiera detta INTE hör till ämnet. Det är hans sak och ni har ingeting med det att göra.

Vänligen rapportera eventuella inlägg i fortsättningen som inte har med tråskaparens frågeställning att göra.

Ett par "varningar" har skickas ut till berörda som bidragit till att tråden spårade ur tidigare.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

Tack chrizz.. smile

Anyway... Jag funderade på att importera en Z06 från ex. U.S.A, Tyskland... smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
NickeR32
14 mars 2009 · 870 Inlägg

Har du kikat något på Mitsubishi Evo X?
Förvisso blir det ju trim för att komma upp i 500hk men bilen är ju billigare i inköp!
http://www.blocket.se/vi/17843194.htm?c … amp;last=1

doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

Nismo89 skrev:
Har du kikat något på Mitsubishi Evo X?
Förvisso blir det ju trim för att komma upp i 500hk men bilen är ju billigare i inköp!
http://www.blocket.se/vi/17843194.htm?c … amp;last=1

4 dr sedan.. sad..... Men asså... hjälp mig på denna...

Bilen ska vara en blick fångare..
Bra runt bana med möjligheter att uppgradera
Bekväm
Lätt kört samtidigt som den ska kännas som en racing bil...
Den ska snabbt kunna ta av sig racing overallen och gå in i kostym och bli limo..

Asså M6 vinner förmodligen med sin SMG låda... Dock läste jag på M6board.com forum att den lådan krånglar... Kan de stämma?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
NickeR32
14 mars 2009 · 870 Inlägg

doch skrev:
4 dr sedan.. sad..... Men asså... hjälp mig på denna...

Bilen ska vara en blick fångare..
Bra runt bana med möjligheter att uppgradera
Bekväm
Lätt kört samtidigt som den ska kännas som en racing bil...
Den ska snabbt kunna ta av sig racing overallen och gå in i kostym och bli limo..

Asså M6 vinner förmodligen med sin SMG låda... Dock läste jag på M6board.com forum att den lådan krånglar... Kan de stämma?

Egentligen finns det otroligt många, det svåra är ju bara för dig att välja! Exempel:
Audi:
S3 (8L)(99-04)
S3 (8P)(07-)
S5 (8T)(08-)
S6 (4B)(00-04)
S6 (4F)(06-05)
RS6 (4B)(02-05)
RS6 (4F)(08-)
BMW:
M3 E36 (91-00)
M3 E46 (98-)
M3 E90(05-)
M5 E39(96-03)
M5 E60 (03-)
M6 E63 (04-)

Och detta är bara två bilmärke! Men vill du inte ha 4-dörrars så går några bort!

prodrive Avstängd
14 mars 2009 · 962 Inlägg

Hissen verkar inte gå enda upp för dig, du vill ha en bekväm bil som är lättkörd och som man kan glida runt i... Med 800hk?! Provkör en bil med 300hk så skiter du nog i byxan med tanke på vad du har för referenser när det gäller bilar...

"Hej jag vet ingenting om bilar och jag ska gå och köpa en bil för 150k och sedan lämna in den till en trimfirma och trimma den för ett antal hundra tusen klarar jag av en sån bil?"

Man måste fan börja krypa innan man kan springa...

Senast redigerat av prodrive (14 mars 2009)

bjoorniiee
14 mars 2009 · 356 Inlägg

prodrive skrev:
Hissen verkar inte gå enda upp för dig, du vill ha en bekväm bil som är lättkörd och som man kan glida runt i... Med 800hk?! Provkör en bil med 300hk så skiter du nog i byxan med tanke på vad du har för referenser när det gäller bilar...

"Hej jag vet ingenting om bilar och jag ska gå och köpa en bil för 150k och sedan lämna in den till en trimfirma och trimma den för ett antal hundra tusen klarar jag av en sån bil?"

Man måste fan börja krypa innan man kan springa...

Word..

doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

Jag sa ju inte precis att jag skulle direkt gå från Kia till 500-800 hästar... Jag har en BMW 330i också... Ingen raket.. Men fräsha 231 hästar... Den ligger inte på garaget... Men de behöver ni inte bry er ett skit om...
Sen har ja ju åkt 800 hk supra.. De gick ju som fan och ja tror inte ja klarar av de direkt... Men förhelvette gott folk.. Läs igenom hela tråden om ni inte ska hjälpa till utan spela tuffa eller smarta...


Sen står de nån gång i tråden att ja inte skulle köpa mig en bil på 800 hk direkt...
Och om man kan få 800 hk ur en M6a för max 300 000 kronor så önskar jag att du hänvisar till verkstaden/företaget.....

Tack för mig... Men ja gittar från detta helt idiotiska forumet...
Man får ju förfan ingen hjälp utan bara massa skit istället.. =S


Stäng tråden.......

Senast redigerat av doch (14 mars 2009)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
camaro67 Meister
14 mars 2009 · 6 763 Inlägg

Sattsa på z06:an. Där har du stadiga 500hk ur 7 liters slagvolym som håller. Åk med det i sommar och lär dig och hantera det och sen till hösten så skeppar du den till USA och låter Lingenfelter vässa den. De kan ju både väghållning och effekt. Sen har de väll breddningskitt m.m åxo om jag inte kommer ihåg fel.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
guwib
14 mars 2009 · 624 Inlägg

800hk ur en m6...tja kolla med ess tuning..upp med degen bara!

men som tidigare sagts så verkar inläggen lite naiva...visst jag vill också ha en 1000hk bil med skottsäker motor som är snabbast på jorden!

men allvarligt..frågan tex:om den pajar på autobahn,vadå pajar..tror du att ngn kan laga tex en krökt vevstake vid väggrenen??

sen så är ju 800hk bilar inte direkt ngn dussinvara  och spec inte ngt som man använder som typ bruksbil...
att köpa en supra elle skyline är ju inget märkvärdigt direkt i dagens läge, och själva ägandet är ju inga problem, ej heller tillgången på delar eller kunskap.

se bara till att få antingen en orginalare eller en ordentligt trimmad dvs med sjyssta papper.

sen kan man ju relativt enkelt spara på bil/motor om man har den väldigt trimmad genom att helt enkel ha en kilswitch med två program, förenklat ladda lite mindre vid vanlig körning,

det blir ju också i princip en helt NY motor som byggs om man skall upp och nosa på riktigt höga effekter, därvid borde hållbarheten bli ganska bra om man inte blir galen av effekten

fråga "gubbarna" där du hade tänk och lämna in bilen vad de tycker och kan, se är det ju bara att ta det därifrån

who´s the man?
doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

camaro67 skrev:
Sattsa på z06:an. Där har du stadiga 500hk ur 7 liters slagvolym som håller. Åk med det i sommar och lär dig och hantera det och sen till hösten så skeppar du den till USA och låter Lingenfelter vässa den. De kan ju både väghållning och effekt. Sen har de väll breddningskitt m.m åxo om jag inte kommer ihåg fel.

Joo visst.. smile... Jag har ju sett alla klipp...Hört folk prata.. Att Z06 är en fantastisk bil på bana.. Men inte så bra på väg... Men de ska gå att fixa...

Felen på vägen ska vara komforten...
Den skall låta mycket.. Seg växellåda... Hård... D.v.s. allt ja älskar.. Fast ja vill ha de bekvämt på längre sträckor.. Samtidigt ska de vara lätt och pressa den till dess yttersta punkt... Så aa....

Ljudnivå är klart de lättaste o fixa... Ljudisolering.. Väger mycket.. Men de ska inte kännas av med 800 hk antar jag.. smile

Vet du hur man kan påverka väghållning o.s.v. i en Corvette Z06 iumed att den har löv-fjädring?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

guwib skrev:
800hk ur en m6...tja kolla med ess tuning..upp med degen bara!

men som tidigare sagts så verkar inläggen lite naiva...visst jag vill också ha en 1000hk bil med skottsäker motor som är snabbast på jorden!

men allvarligt..frågan tex:om den pajar på autobahn,vadå pajar..tror du att ngn kan laga tex en krökt vevstake vid väggrenen??

sen så är ju 800hk bilar inte direkt ngn dussinvara  och spec inte ngt som man använder som typ bruksbil...
att köpa en supra elle skyline är ju inget märkvärdigt direkt i dagens läge, och själva ägandet är ju inga problem, ej heller tillgången på delar eller kunskap.

se bara till att få antingen en orginalare eller en ordentligt trimmad dvs med sjyssta papper.

sen kan man ju relativt enkelt spara på bil/motor om man har den väldigt trimmad genom att helt enkel ha en kilswitch med två program, förenklat ladda lite mindre vid vanlig körning,

det blir ju också i princip en helt NY motor som byggs om man skall upp och nosa på riktigt höga effekter, därvid borde hållbarheten bli ganska bra om man inte blir galen av effekten

fråga "gubbarna" där du hade tänk och lämna in bilen vad de tycker och kan, se är det ju bara att ta det därifrån

Till en början trodde ja du skulle vara en gnäll-fis.. men tack för hjälpen.. big_smile....

Och klart som fan att dom inte lagar den vid vägregleringen.. Men risken att den pajjar är högre i en trimmad bil än i en original.. iumed att de är meckat... pillat.. ombyggt.. och de måste ju vara bra byggt för att de ska hålla.. SÅKLART...

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
guwib
14 mars 2009 · 624 Inlägg

ngn har sett för mkt F&f..'

tror du att DU upplever fjädringen i en ny vette som aningen otillräcklig?!

det var fan det löjligaste jag har hört
tom löjligare än frågan om dumpventil på en 850 gLT=D

who´s the man?
doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

guwib skrev:
ngn har sett för mkt F&f..'

tror du att DU upplever fjädringen i en ny vette som aningen otillräcklig?!

det var fan det löjligaste jag har hört
tom löjligare än frågan om dumpventil på en 850 gLT=D

Nu blirre lite off-topic här.... :S

Innan du börjar klaga kan du svara på FRÅGAN....

På vilket sätt kan man förbättra väghållning i en Corvette... Fjädrarna är nog ett problem.... (löv-fjädrar)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
NickeR32
14 mars 2009 · 870 Inlägg

doch skrev:
Och om man kan få 800 hk ur en M6a för max 300 000 kronor så önskar jag att du hänvisar till verkstaden/företaget.....

Totalt omöjligt i princip!
G-power har ett steg 3 till M6 som kostar 56000 Euro och det ger cirka 730hk!
Men man ska ju aldrig säga aldrig...

guwib
14 mars 2009 · 624 Inlägg

jag är en gnällspik...en realistisk sådan.

för uppgraderingar av z06 tyckr jag du skall höra dig för med tyska -GeigerCars.de

who´s the man?
doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

guwib skrev:
jag är en gnällspik...en realistisk sådan.

för uppgraderingar av z06 tyckr jag du skall höra dig för med tyska -GeigerCars.de

Föredrar Lingenfelter hela vägen... Deras Corvette Z06 på 1300 hästar ska inte haft så större problem...
Har för mig att snurrbon pajjade en gång.. En av dom... Men den skulle fortfarande kunna rulla fram med egna krafter...

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang