limma innertak?

SWORDFISH BMW tech
28 mars 2006 · 8 Inlägg

någon som haft problemet att innertaket släpper i tyget?? har fått det på min och undrar vad man ska ha för lim om de finns nått sprecial lim till sånt o var man kan få tag i de??

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and i´m gone
BMW 318i "E30" (1988)
camaro_mannen
28 mars 2006 · 27 Inlägg

jag hade samma problem med min 9000 då den läckte in vatten vid en skarv..
så hoppas du fixa läckan eller vad det beror på innan?

jag gjorde så att eftersom tyget i taket hade delat på sej så rev jag ner allt och åkte till jysk, och köpte en beige fillt pris 19 kr.
sen tog jag en burk 3ms spraylim sprayade hela taket (taket ur plockat ur bilen då)
och satte dit tyget. blev skit bra är skit bra....

BoraV6
28 mars 2006 · 677 Inlägg

Under min bonstylingtid så rev jag innertaket i en Saab 99 och slängde in högtalarfilt och limmade med ovannämnda spraylim.

Då är det ju skummgummi i taket, vilket det fäste jättebra på. Det beror ju på då vad du har för stoppning i taket om limmet fäster.

Men det är jättesmidigt att hålla på med iaf.

SWORDFISH BMW tech
28 mars 2006 · 8 Inlägg

okej.. låter bra.. bara de att jag hoppades slippa plocka ur innertaket.. är smått omöjligt på min bil utan att plocka ut en ruta.. har dessutom tak lucka på min vilket inte gör det lättare.. men man kan ju göra som ni gjort o göra en så snygg som möjligt skarv i taket.. hmm.. blir till att testa..

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and i´m gone
BMW 318i "E30" (1988)
BoraV6
29 mars 2006 · 677 Inlägg

Jag plockade ju ur taket, men då plockade jag ur bakrutan och tonade den i samma veva. Annars är det som sagt omöjligt.

patrik79
29 mars 2006 · 782 Inlägg

borde väl funka med textillim i en spruta om det inte är för stor bit som lossnat.

CoSmoZ 2lateuloose
30 mars 2006 · 543 Inlägg

wurht har spraylim på burk som är kanon.. har kört med det ett par gånger på just innertak

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
andreas_gbg_
30 mars 2006 · 1 634 Inlägg

Görvanligt med fukt-problem av den typen du har på volvo-bilar med taklucka. Iaf de äldre. Se om du kan byta listerna runt takluckan. Men jag tror det kan bli ganska dyrt. (Försegla takluckan kanske tongue

Numera Saab 9-5 Aero -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang