2879
Sök

Slutsteg till Digital design

131 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
#1
Nån som kan tipsa om ett prisvärdigt slutsteg som skulle driva ut 2st digital design 2512 svf alltså dom är enkelspoliga.

Har ett mds gp 800 mono nu..


"There can only be one"
205 Inlägg
29 mars 2009
#2
Hej, tyvärr så finns det inga 2512 som är enkelspoliga, vem har du köpt dessa av?

På din fråga så svarar jag rätt ekelt så här.
En lagom kombination av steg och bas är minimum 2 kronor slutsteg och 1 krona bas. Detta gäller oavsett vilket märke på steg du väljer till basarna.

Billiga steg må krama ur sig mycket watt men denna effekt är så maximerad för varje krona och distar sönder högtalarna om du kranar för mycket. Köper du ett bättre steg med lika mycket effekt men som ej distar lika myckt kommer basarna att hålla för mycket mer effekt under längre tid.

Varför svarar jag så här? Jo alla stegfabrikanter som bygger megawatteg för minimla pengar är så pressade att leverera maximalt för så lite pengar sm möjligt så om effekten skiljer för mycket mot priset på steget så har de sparat in på kvaliteten på effekten. Vilket kan vara bra om du skall tävla dB men värdelösa watt för musik.
Senast redigerat av Naughty Tee (29 mars 2009)


131 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#3
Naughty Tee skrev:
Hej, tyvärr så finns det inga 2512 som är enkelspoliga, vem har du köpt dessa av?

På din fråga så svarar jag rätt ekelt så här.
En lagom kombination av steg och bas är minimum 2 kronor slutsteg och 1 krona bas. Detta gäller oavsett vilket märke på steg du väljer till basarna.

Billiga steg må krama ur sig mycket watt men denna effekt är så maximerad för varje krona och distar sönder högtalarna om du kranar för mycket. Köper du ett bättre steg med lika mycket effekt men som ej distar lika myckt kommer basarna att hålla för mycket mer effekt under längre tid.

Varför svarar jag så här? Jo alla stegfabrikanter som bygger megawatteg för minimla pengar är så pressade att leverera maximalt för så lite pengar sm möjligt så om effekten skiljer för mycket mot priset på steget så har de sparat in på kvaliteten på effekten. Vilket kan vara bra om du skall tävla dB men värdelösa watt för musik.
Okej.
konstigt att jag har två stycken som är enkelspoliga köpte dessa av Rickardj här på garaget.


399 Inlägg
29 mars 2009
#5
Dom har ju tryckt fel på tangentbordet smile

Står både DVC och 4/4 längre i specen

Men om du nu mot förmodan har singelspole har du ju antingen blivit lurad (inte så troligt kanske, vet ej...) eller saknas det en uppsättning kablar
Senast redigerat av Maildaemon (29 mars 2009)


Bjustarzan
29 mars 2009
#6
dvc = dual voice coil thats it dubbel tal spole på svenska  annars så har du en lägre serie än 25


Sök