Asfaltslagning som ljudisolering kan funka? isf 7kg 80kr!

Barra91 Svets inriktad
29 mars 2009 · 158 Inlägg

Hej ännu en fråga angående ljuddämpning men denna har inte besvarats smile
Det jag ska göra är ju då att isolera hela bagaget i bilen och hitta det här på Biltema som jag hade tänkt och testa på och lägga i golvet i bagaget kanske resten också beroende på hur lätt hanterligt det är. 

Det jag hittade var ju då det här: Asfaltlagare

För lagning av hål, gropar och spår i asfalt.
Fungerar lika bra sommar- som vintertid.
Mjuk konsistens som stelnar under tryck och i kontakt med luft.
Används i kallt tillstånd.
Kräver inga tillsatser, speciella verktyg eller maskiner eller tidigare erfarenhet av asfaltläggning.
Varken klibbar eller färgar av sig efter härdandet.
Styrkan är dess lätthet att jobba med och lagringsmöjligheten gör den både flexibel och kostnadseffektiv.

Levereras i förpackning på 7 kg och kostar 80kr kan det inte va värt och testa i golvet till och börja med sen så lägger man kanske nånslags isolerings matta som jag har hemma liggandes elr kanske alu-folje? Så det sätts samman med varandra kanske?  Då borde det ju nästan bli som tex. Bitumen och Asfaltmatta tycker man ju att det borde bli big_smile hehe

Kanske en dum ide? men det skulle vara billigt om man kunde göra det, för det ska göras i en 740 så vill inte slänga ut för mkt pengar på den direkt hehe.

Opel Corsa Swing "Blueberry Rallye" (1990)
R_Stalhandske
29 mars 2009 · 399 Inlägg

Frågan är hur mkt tryck som krävs o hur stelt det blir. Blir som en vanlig väg i skuffen vettifan hur kul det är^^

michieff ljudfantast
30 mars 2009 · 1 372 Inlägg

är det inte lite väl tungt eller?

Tulldahl Gas til de ras!!
30 mars 2009 · 100 Inlägg

camaro67 skrev:
Eftersom att de är en 740 så är de bara att testa.

HAHAHA mycket roligt kommentar... även om det BARA är en 740 kanske det är en bil man kör med.. snälla skippa dessa kommentarer.. det roar bara dig själv..


Satt och tänkte på det själv nu när jag läste med folie så borde det ju bli bra..

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!
BaNaN85
30 mars 2009 · 93 Inlägg

Testa! Om det funkar bra så är det ju ett jävligt billigt alternativ smile

smiler
30 mars 2009 · 672 Inlägg

Tulldahl skrev:

camaro67 skrev:
Eftersom att de är en 740 så är de bara att testa.

HAHAHA mycket roligt kommentar... även om det BARA är en 740 kanske det är en bil man kör med.. snälla skippa dessa kommentarer.. det roar bara dig själv..

Det roar många hehe... smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Mordecaien
30 mars 2009 · 42 Inlägg

Jag tvivlar på att det skulle funka.

Å andra sidan har jag haft fel förr.

Barra91 Svets inriktad
30 mars 2009 · 158 Inlägg

ewrs skrev:

smiler skrev:

Tulldahl skrev:

HAHAHA mycket roligt kommentar... även om det BARA är en 740 kanske det är en bil man kör med.. snälla skippa dessa kommentarer.. det roar bara dig själv..

Det roar många hehe... smile

Menar det big_smile




Kör inte folk med cement i sina ljudbilar? Då är detta väl inte så långsökt? Om du lovar att dokumentera detta så lovar jag att följa tongue

Jasså det visste jag inte? smile ska nog dit idag och köpa mig en hink och experimentera lite med olika metoder ska dokumentera senare idag kanske wink

Opel Corsa Swing "Blueberry Rallye" (1990)
camaro67 Meister
30 mars 2009 · 6 763 Inlägg

Tulldahl skrev:

camaro67 skrev:
Eftersom att de är en 740 så är de bara att testa.

HAHAHA mycket roligt kommentar... även om det BARA är en 740 kanske det är en bil man kör med.. snälla skippa dessa kommentarer.. det roar bara dig själv..


Satt och tänkte på det själv nu när jag läste med folie så borde det ju bli bra..

Det spelar väll ingen roll om man kör med bilen eller ej? Men på en så billig bil så kan man laborera med det mesta

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
BaNaN85
30 mars 2009 · 93 Inlägg

Jag vart så pass nyfiken så jag köpte en hink med asfaltslagning.. Jag trodde det var typ sånt där svart asfaltsklister som man brukar se i väghål, men det var det inte. Det var ju riktig asfaltsmassa, klumpig och jävlig. Jag lämnade tillbaka burken. Man måste säkert ha cm tjockt lager för att få det bra.

Barra91 Svets inriktad
30 mars 2009 · 158 Inlägg

BaNaN85 skrev:
Jag vart så pass nyfiken så jag köpte en hink med asfaltslagning.. Jag trodde det var typ sånt där svart asfaltsklister som man brukar se i väghål, men det var det inte. Det var ju riktig asfaltsmassa, klumpig och jävlig. Jag lämnade tillbaka burken. Man måste säkert ha cm tjockt lager för att få det bra.

Haha samma här blev lite besviken men va faan kostade ju bara 80 spänn liksom big_smile hehe

Opel Corsa Swing "Blueberry Rallye" (1990)
Barra91 Svets inriktad
30 mars 2009 · 158 Inlägg

Det man skulle ha köpt där emot skulle ha varit Klisterafalt eller Tätningskitt som är flytande som är lite fiberarmerad det borde nog funka för det köps i liter så det skulle nog funka bättre isånafall big_smile
ska börja öppna o kolla innan jag köper något nästa gång smile

Opel Corsa Swing "Blueberry Rallye" (1990)
michieff ljudfantast
30 mars 2009 · 1 372 Inlägg

det låter tuungt tuungt smile vill ni att era dörrar eller vart ni nu tätar ska bli tunga som bly? wink

Soderqvist
30 mars 2009 · 660 Inlägg

michieff skrev:
det låter tuungt tuungt smile vill ni att era dörrar eller vart ni nu tätar ska bli tunga som bly? wink

Man dämpar väll med betylmattor för att tynga plåten och på så vis motverka oönskade resonanser? Så svaret är nästan Ja, inte som bly men tynga ner plåten iaf wink

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Barra91 Svets inriktad
30 mars 2009 · 158 Inlägg

Neä då tänkte mest på bagaget dom är ju så jävla lätta i arslet så tänkte dynga i några kilo så det blire bättre i vinter wink neä men hade jag vetat att det var nästan som vanlig asvalt hade jag ju svängt förbi väg bygget o fråga fall de kunde hälla i lite i bageget haha big_smile

Opel Corsa Swing "Blueberry Rallye" (1990)
biber
31 mars 2009 · 429 Inlägg

camaro67 skrev:
Eftersom att de är en 740 så är de bara att testa.

Lol'ed wink

// Pontus
st200_timpa
31 mars 2009 ·

Barra91 skrev:
Hej ännu en fråga angående ljuddämpning men denna har inte besvarats smile
Det jag ska göra är ju då att isolera hela bagaget i bilen och hitta det här på Biltema som jag hade tänkt och testa på och lägga i golvet i bagaget kanske resten också beroende på hur lätt hanterligt det är. 

Det jag hittade var ju då det här: Asfaltlagare

För lagning av hål, gropar och spår i asfalt.
Fungerar lika bra sommar- som vintertid.
Mjuk konsistens som stelnar under tryck och i kontakt med luft.
Används i kallt tillstånd.
Kräver inga tillsatser, speciella verktyg eller maskiner eller tidigare erfarenhet av asfaltläggning.
Varken klibbar eller färgar av sig efter härdandet.
Styrkan är dess lätthet att jobba med och lagringsmöjligheten gör den både flexibel och kostnadseffektiv.

Levereras i förpackning på 7 kg och kostar 80kr kan det inte va värt och testa i golvet till och börja med sen så lägger man kanske nånslags isolerings matta som jag har hemma liggandes elr kanske alu-folje? Så det sätts samman med varandra kanske?  Då borde det ju nästan bli som tex. Bitumen och Asfaltmatta tycker man ju att det borde bli big_smile hehe

Kanske en dum ide? men det skulle vara billigt om man kunde göra det, för det ska göras i en 740 så vill inte slänga ut för mkt pengar på den direkt hehe.

intressant tänke....detta måste man höra mer om resultatet eller kanske pröva själv

Barra91 Svets inriktad
31 mars 2009 · 158 Inlägg

st200_timpa skrev:

Barra91 skrev:
Hej ännu en fråga angående ljuddämpning men denna har inte besvarats smile
Det jag ska göra är ju då att isolera hela bagaget i bilen och hitta det här på Biltema som jag hade tänkt och testa på och lägga i golvet i bagaget kanske resten också beroende på hur lätt hanterligt det är. 

Det jag hittade var ju då det här: Asfaltlagare

För lagning av hål, gropar och spår i asfalt.
Fungerar lika bra sommar- som vintertid.
Mjuk konsistens som stelnar under tryck och i kontakt med luft.
Används i kallt tillstånd.
Kräver inga tillsatser, speciella verktyg eller maskiner eller tidigare erfarenhet av asfaltläggning.
Varken klibbar eller färgar av sig efter härdandet.
Styrkan är dess lätthet att jobba med och lagringsmöjligheten gör den både flexibel och kostnadseffektiv.

Levereras i förpackning på 7 kg och kostar 80kr kan det inte va värt och testa i golvet till och börja med sen så lägger man kanske nånslags isolerings matta som jag har hemma liggandes elr kanske alu-folje? Så det sätts samman med varandra kanske?  Då borde det ju nästan bli som tex. Bitumen och Asfaltmatta tycker man ju att det borde bli big_smile hehe

Kanske en dum ide? men det skulle vara billigt om man kunde göra det, för det ska göras i en 740 så vill inte slänga ut för mkt pengar på den direkt hehe.

intressant tänke....detta måste man höra mer om resultatet eller kanske pröva själv

jo det är det men inte med det men de har även andra liknande produkter som är mer som en smet för det här var verkligen som VANLIGT asfalt!!! wink hehe

Opel Corsa Swing "Blueberry Rallye" (1990)
camaro67 Meister
31 mars 2009 · 6 763 Inlägg

Du kan köpa gumma på biltema. Det är tätskickt till badrum. Det har jag läst förut här på forumet att man använder

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang